Prima victorie in Marele Premiu al Spaniei pentru eroul local
Campionul Mondial en-titre a iesit invingator dupa cele 66 de tururi ale intrecerii de pe pista de la Mont Melot. Spaniolul a reusit sa castige cu o tactica pe doua opriri pentru realimentare si schimb de pneuri, iar coechipierul sau i s-a alaturat pe podium pe pozitia a treia. Michael Schumacher a trebuit sa se resemneze cu locul 2, intr-o inversare a situatiei fata de cursa trecuta (cand cei doi piloti Ferrari s-au aflat pe 1 si pe 3).
Un start perfect
Cele doua masini galben-albastre nu au avut nici o problema in a-si pastra pozitiile la start, fiind binecunoscut faptul ca Renault au unul dintre cele mai eficiente monoposturi cand vine vorba de porniri de pe loc. Ferrari au ramas si ei pe pozitiile lor, aparandu-se de atacul unui Kimi Raikkonen plecat fulgerator de pe pozitia a 9-a a grilei si ajuns pana pe 5 in primul viraj. Din pacate pentru finlandez, viteza Renault-urilor si Ferrari-urilor a fost pur si simplu prea mare, asa ca sfarsitul cursei l-a prins tot pe locul 5. Coechipierul sau a parasit cursa in turul 17 dupa ce un tete-a-coe i-a asezat masina pe bordura, cu rotile din spate in iarba, fiind incapabil sa reintre pe pista.
Tur dupa tur, Alonso si-a construit un avans solid in fata lui Schumacher, ajungand sa aiba peste 13 secunde avantaj in momentul primei sale opriri la standuri, care a sosit devreme, in turul 17. Germanul a mai rezistat inca 6 tururi in pista, cu Alonso la doar 11 secunde in spatele sau in momentul in care a intrat pentru realimentare. Bineinteles, la iesirea de la standuri, a reintrat pe circuit in urma spaniolului. Totusi, cele 6 tururi au fost suficiente pentru a-l sari pe Fisichella la boxe si astfel cursa a continuat in ordinea: Alonso, Schumacher, Fisichella, Massa.
Ferrari insuficient de rapizi
Desi in antrenamente si calificari au fost puternici (Michael Schumacher a reusit un timp foarte bun in ultima mansa a calificarilor cu 6 tururi de combustibil aditional in rezervor), cei de la Ferrari nu au putut sa ii prinda din urma pe Renault. Chiar si cu Fisichella disparut din fata sa, germanul nu a putut sa se apropie de Alonso suficient pentru a juca o tactica in stilul celeia de la Nurburgring de acum o saptamana. Diferenta dintre cei doi s-a mentinut in vecinatatea valorii de 10 secunde. Alonso a oprit din nou in turul 40 si Schumacher a rezistat iarasi inca 6 tururi pe circuit, dupa realimentare, germanul revenind din nou in urma R26-ului. In ciuda unei greseli din partea lui Fisichella (care a facut o incursiune in pietrisul de pe marginea pistei), Massa nu a reusit sa ii fure acestuia locul 3. Totusi, brazilianul a stabilit cel mai rapid tur de pista, fiind urmat de Alonso si Schumacher in acest clasament.
McLaren, Honda, Toyota?
Nici nu ne-am fi asteptat la surprize din partea acestor echipe. McLaren au reusit prin Raikkonen sa termine primii dupa monoposturile Renault si Ferrari dar abandonul lui Montoya (care era plecat pe o strategie cu o singura oprire la boxe) i-a costat puncte pretioase in Campionatul la Constructori. Aceste puncte au fost adunate de catre Honda, care a terminat cursa cu ambele monoposturi, pe pozitiile 6 si 7, Button in fata lui Barrichello. Cei doi s-au calificat cu mult combustibil la bord si au oprit prima oara abia in tururile 24 si 25, la 7, respectiv 8 tururi intarziere fata de Alonso.
Poate ca ultimul punct, cel acordat de locul 8, ar fi putut fi castigat de catre Toyota. In schimb, BMW Sauber l-au cucerit printr-o cursa buna a lui Nick Heidfeld. Coechipierul sau a fost penalizat de a doua schimbare de motor pe acest weekend si a pornit in cursa de pe ultimul loc, pe o strategie cu o singura oprire la boxe, dar din care nu a reusit sa scoata prea mult. Toyota si-au dat cu stangu-n-dreptul in turul 16, cand Ralf Schumacher s-a lovit de roata din spate a lui Jarno Trulli si si-a avariat eleronul fata al monopostului. Dupa ce ieri Ralf si Trulli si-au calificat monoposturile intre cele doua Honda, nu au avut astazi puterea de a fructifica in cursa avantajul de pe grila. Honda avanseaza in Campionate, Toyota stagneaza.
Renault castiga inapoi aproape tot ce au pierdut
Astazi, Alonso a triumfat asupra lui Schumacher iar Fisichella asupra lui Massa, dar atat Renault cat si Ferrari au lasat opozitia mult in urma. Acest lucru se traduce in Campionate in felul urmator: la Piloti, Alonso si-a refacut avantajul substantial de 15 puncte asupra lui Schumacher (54 Alonso, 39 Schumacher si 27 Raikkonen), iar la Constructori, Renault au un avans de 19 puncte (78 Renault, 59 Ferrari, 42 McLaren Mercedes).
Axonn Echysttas