F1 - Bataliile sezonului 2006: Samba du Brasil

Publicat in: October 27, 2006, Vizualizari: 861
In Formula 1 cel mai periculos adversar este pilotul care concureaza cu acelasi echipament. In plus, s-au format o serie de rivalitati atat pe pista cat si la boxe.


Ferrari
Interlagos: Schumacher 1 Massa 1
Sezon: Schumacher 16 Massa 3

Schumacher a avut o cursa extraordinara, insa nici Massa nu s-a lasat mai prejos. In Calificari brazilianul a fost mai rapid decat Michael, insa germanul a fost urmarit de ghinion pe toata durata Marelui Premiu.

Massa nu a resimtit presiune din partea lui Alonso si a reusit sa incheie un an favorabil cu o victorie in tara natala. Cred ca daca Toyota i-ar propune lui Schumi un volan pentru sezonul urmator, bineinteles suplimentat cu un salariu pe masura, echipa japoneza ar iesi din criza care-i macina de mult timp. Germanul are inca mana si e pacat ca un asemenea pilot va disparea din Formula 1.


Honda
Interlagos: Button 1 Barrichello 0
Sezon: Button 14 Barrichello 4

Of of of ... multi ani Rubens a concurat cu Ferrari in Brazilia si a avut rezultate relative, iar in anul urmator plecarii sale de la echipa italiana, un brazilian castiga cursa de la Interlagos cu Ferrari .... Mare pilot acest Rubens !


Statisticile nu exprima o imagine completa, insa, ne spun ca Button a castigat 56 de puncte de-a lungul sezonului in vreme ce Rubens numai 30. Brazilia a fost cursa de casa pentru Button mai mult decat pentru Barichello.

McLaren
Interlagos: Raikkonen 1 de la Rosa 0
Sezon: Raikkonen 16 Montoya/de la Rosa 2
Raikkonen a fost cu un pas inaintea coechipierului sau.

Omul care nu prea se pricepe la tehnica, dar cu un mare apetit pentru alcool, va trebui sa umple golul imens lasat in echipa Ferrari de Michael Schumacher.

Va fi interesant de vazut cat de rapid va fi Alonso fata de Pedro de la Rosa, care a reusit cateva curse bune pentru echipa britanica in acest sezon.

Renault
Interlagos: Alonso 1 Fisichella 0
Sezon: Alonso 16 Fisichella 2

Don Flavio si Pat Symmonds ar trebui sa fie foarte ingrijorati: chiar si cand Alonso a folosit o strategie conservatoare cu un motor de putere diminuata el tot a fost mai rapid decat Fisichella ?!

Fisico a incercat din rasputeri sa-l tina in spate pe Schumi, insa a reusit inca o data sa dea cu batul in balta. Sugestiva reactia mecanicilor din boxele Renault cand monopostul la care ei au lucrat toata saptamana a iesit pe iarba intr-un moment important.
Alonso a facut o cursa tactica, exact la ceea ce ne asteptam. Asa cum se comenta la inceputul sezonului: Alonso inca invata si devine din ce in ce mai rapid !!

Williams
Interlagos: Webber 1 Rosberg 0
Sezon: Webber 16 Rosberg 2

Exceptand primele cateva curse, sezonul pentru Rosberg a schiopatat asa de tare incat el a devenit un factor generator de cheltuieli pentru echipa sa. Scorul final in lupta dintre cei doi coechiepieri exprima limpede abilitatea fiecaruia. Urmeaza un an foarte interesant pentru „Old Papa Frank”: Webber va fi inlocuit de un pilot, cu talie potrivita pentru NBA, dar care era mai lent decat Fisichella la Benneton !?


BMW
Interlagos: Kubica 0 Heidfeld 1
Sezon: Villeneuve/Kubica 8 Heidfeld 9
Kubica si Heidfeld se poarta precum Tom si Jerry, schimbant periodic rolurile. In curand isi vor zbura eleroanele unul altuia; o solutie ar fi vopsirea masinilor in culori diferite astfel incat sa nu se mai recunoasca pe pista !?

Duelul dintre ei la Interlagos a fost fantastic, chiar daca asta l-au ajutat pe Schumi sa-i depaseasca dintr-una.

Care este secretul echipei BMW, o echipa caracterizata de logica si eficienta germana, cu care ne capteaza atat de mult atentia ? Bineinteles acesta este stilul italian. Cine stie ce senzatii ne-ar oferi Formula 1 daca Raikkonen si Massa s-ar comporta asa ? As fi de acord ca titlul la constructori in 2007 sa fie atribuit din oficiu echipei Ferrari numai sa-i vad pe cei doi luptandu-se de la egal la egal, fara interventia lui Jean Todt de la boxe.
Sa speram ca Dr. Mario pastreaza acest stil de management.

Toyota
Interlagos: Trulli 1 Schumacher 0
Sezon: Trulli 11 Schumacher 7

Inca o data, scorul final reflecta talentul celor doi piloti. Sinusoidalul Ralf (cateodata performant, altadata „praf”) a ratat calificarile si a pierdut multe pozitii in cursa. Totusi, neamtul are un simt al umorului ceva mai dezvoltat decat Trulli (nu ne referim aici la sotia sa Cora !?).


Red Bull
Interlagos: Doornbos 1 Coulthard 0
Sezon: Klien/Doornbos 5 Coulthard 13

E bine pentru David ca sezonul s-a terminat acum. Dupa China si Japonia ratate a urmat si Brazilia, iar volanul sau pentru 2007 incepea sa „vibreze”.


Toro Rosso
Interlagos: Liuzzi 0 Speed 1
Sezon: Liuzzi 11 Speed 7

In sfarsit Speed a reusit sa-l bata pe Liuzzi, care a avut un sezon mai bun, pe ansamblu, ca Nico Rosberg. Dar, nici unu dintre ei nu este „Bobocul anului”.


Spyker
Interlagos: Monteiro 0 Albers 1
Sezon: Monteiro 9 Albers 9

Albers a terminat cu un tur inaintea lui Monteiro (cateodata bun, de cele mai multe ori „praf”) ?!

Dupa doua sezoane in Formula 1, sustinatorii lui Monteiro ar trebui sa se intrebe ce cauta ei de fapt in acest sport?

Super Aguri
Interlagos: Sato 1 Yamamoto 0
Sezon: Sato 9 Ide/Montagny/Yamamoto 6

Sato a reusit cea mai buna clasare din acest sezon. Cu 22 de masini pe grila Formula 1 a castigat in spectaculozitate, totusi, Yamamoto si Ide au fost complesiti de „experienta bogata” ?!



Batalia Bobocilor

(Speed contra Rosberg contra Yamamoto contra Kubica)
Interlagos: Robert Kubica

Sezon: Robert Kubica

Premiul „Trompeta cursei” i se atribuie inginerului responsabil cu suspensiile masinilor Toyota. Abandonul unei masini din cauza unei suspensii rupte este destul de grav. Abandonul ambelor masini dupa mai putin de 10 ture din acelasi motiv se numeste „incompetenta”. Licentierea acestor „specialisti” ar trebui sa fie primul obiectiv al echipei Toyota in intersezon.

Nico Rosberg a mai „scris” un cec echipei Williams izbind parapetul dupa nici macar un tur. Echipa a trebuit sa faca cel mai lunga calatorie din F1 dar nu a avut parte nici macar de un pit-stop. De mare perspectiva acest tanar !


Profetu

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss