F1 - Button, Schumacher si Alonso domina antrenamentele de sambata

Publicat in: March 11, 2006, Vizualizari: 764

Lupta incinsa in ultimele minute

Anul acesta regulamentul s-a schimbat putin in ceea ce priveste sesiunile de antrenament de sambata. In anii trecuti, se desfasurau doua sesiuni de cate 45 de minute inaintea calificarilor. Anul acesta vom avea parte de doar o sesiune de 60 de minute.

Ca de obicei, in primele momente ale sesiunii, putini piloti au iesit pe pista. Abia dupa 20 de minute Jenson Button s-a luat la intrecere cu Vitantonio Liuzzi, Button reusind cel mai bun timp cu un 1:36.568. Aceasta pana la intrarea pe pista a lui Kimi Raikkonen ce l-a detronat printr-un 1:35.629. Intre timp Liuzzi si-a imbunatatit timpul, apropiindu-se la doar 0.5 secunde de Raikkonen, din nou un timp bun cand luam in vedere ca este totusi vorba de fostul Minardi.

A doua jumatate a antrenamentelor a debutat cu Button reintorcandu-se in pozitia de lider cu 1:35.081. Toti timpii obtinuti pana in acest moment fiind cu mult sub cei din sesiunile de ieri si se datoreaza probabil pistei inca "proaspete", la Bahrein pista este prafuita aproape totdeauna si ii sunt necesare multe tururi pentru a se curata si acumula depuneri de pe penurile monoposturilor. In minutul 37 al sesiunii, David Coulthard a reusit sa se apropie cu Red Bull Ferrari-ul sau la doar 0.3 secunde fata de liderul Button.

Cei de la Ferrari au ramas la boxe pentru primele doua treimi ale sesiunii. Michael Schumacher a iesit pe pista la minutul 38 iar Massa l-a urmat la cateva minute. In acest timp, Giancarlo Fisichella a revendicat primul loc cu 1:34.494, inca departe fata de cel mai bun timp stabilit ieri de catre Anthony Davidson (1:32.353). Fernando Alonso s-a strecurat si el inaintea lui Button cu 1:34.902 (pe care apoi l-a imbunatatit la 1:34.014, devenind lider) iar apoi Ferrari-ul lui Michael Schumacher a ajuns in spatele sau cu un rotund 1:35.000. Kimi Raikkonen nu si-a lasat replica asteptata, apropiindu-se de liderul Alonso la 0.1 secunde. Nici Michael Schumacher nu s-a lasat  mai prejos, devenind lider in minutul 44 cu 1:33.538, timp pe care l-a imbunatatit turul urmator la 1:33.275, dupa care s-a intors la boxe. Jarno Trulli a dat sperante celor de la Toyota reusind un loc 3, la 0.5 secunde de lider.

Cu 12 minute inainte de final, doar 8 piloti erau pe pista. Felipe Massa l-a detronat pe coechipierul sau german din pozitia de lider cu un 1:32.826. Lucrurile s-au linistit si mai mult in urmatoarele 4 minute majoritatea pilotilor reintorcandu-se la boxe, lasand toata pista lui Coulthard, Albers si Monteiro. Dar evident, sesiunea n-a avut parte de un final calm. In ultimele 4 minute fiind doar 4 monoposturi care au ramas boxe, in rest toti pilotii incercand sa stabileasca cel mai bun timp la finalul sesiunii. Si evident ca asta au si facut. Fernando Alonso a spulberat totul cu 1:31.975, devenind lider cu cel mai bun timp al weekendului. Button s-a apropiat la 0.8 dar apoi a venit replica lui Michael Schumacher cu un 1:31.868, revendicand astfel pozitia de lider. Jenson Button insa a reusit un excelent 1:31.857 devenind lider, cu Michael Schumacher deja intrat la boxe. Asadar ultimul sfert de ora al sesiunii a vazut multe schimbari de lider si o lupta foarte incinsa intre Ferrari, Renault si Honda. Giancarlo Fisichella a reusit si el sa-si imbunatateasca timpul in ultimele minute, instalandu-se la doar 0.2 secunde de liderul Button, pe locul 4. Kimi Raikkonen a terminat sesiunea pe un loc 8, la 1.4 secunde de lider indicand poate ca McLaren nu se afla in cea mai buna forma pentru Calificari (Montoya gasindu-se pe locul 15, la 2.5 secunde de Alonso).

Williams, BMW Sauber si Red Bull au terminat sesiunea in pozitii de mijloc (cu o exceptie), pe Webber il gasim pe locul 10 iar pe coechipierul sau mai tanar, Nico Rosberg, pe 16, pe Klien pe 11 iar pe Coulthard pe 14. Pe fostul pilot Ferrari acum la Honda, Rubens Barrichello, il gasim abia pe 12 in timp ce Heidfeld se afla pe 13. Exceptia este performanta excelenta a lui Villeneuve care si-a impins BMW-ul la doar 0.1 secunde de Ferrari-ul lui Massa, pe locul 6.

Se pare ca norocul celor de la Toro Squadra Rosso s-a cam terminat, ei ocupand ultimele 2 pozitii inaintea celor de la Super Auguri, care sunt mai inceti cu aproximativ 2 secunde (Sato) si 7 secunde (Ide) pe tur decat Toro Rosso-ul lui Speed, Yuji Ide terminand sesiunea pe ultimul loc, la peste 10 secunde de Button! Cu toate acestea, timpul lui Liuzzi este mai slab cu peste o secunda decat timpul pe care l-a stabilit in antrenamentele de ieri, aceasta indicand probabil o cantitate mai mare de combustibil pentru monopostul italianului. Clic aici pentru timpii inregistrati in aceasta sesiune.

Honda versus Ferrari versus Renault

Cam asa se prezinta situatia in clipa de fata, clasamentul final al sesiunii fiind Jenson Button, Michael Schumacher, Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella (toti stransi in 0.2 secunde) iar apoi Felipe Massa, departe la aproape o secunda (acesta nu a mai incercat stabilirea unui timp mai bun in ultimele minute datorita unui tete-a-coe ce i-a compromis restul sesiunii). Renault par foarte competitivi, inregistrand un timp foarte bun cu ambele masini. Ferrari continua sa surprinda avand in vedere forma lor din antrenamentele de iarna in care nu au aratat ca o amenintare pentru Renault si Honda. Este posibil sa isi fi ascuns o parte din performanta atunci, sau sa beneficieze de niste pneuri mai bune acum (dat fiind ca rivalii lor folosesc pneuri Michelin), sau poate au invatat mai multe in testele efectuate de ei pe aceasta pista in Februarie sau pur si simplu germanul a rulat cu rezervorul aproape gol (sau toate acestea la un loc). Nestiind nici ce cantitati de combustibil au imbarcat Alonso si Button, nu ne ramane decat sa mai asteptam cele sub doua ore ramase pana la calificari, atunci cand toate cartile se vor da pe fata.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss