Primii cazuti
In cele 5 minute de inceput doar codasii clasamentului au intrat pe pista, fiind dat ca aproape sigur faptul ca multi dintre acestia vor fi eliminati dupa aceasta prima parte a calificarilor "knock-out". Raikkonen a fost primul pilot de top care sa preia Pole-ul provizoriu. Dupa cateva minute Alonso a batut timpul finlandezului cu 0.7 secunde. Fisichella s-a instalat pe 3, Michael Schumacher pe 6, Montoya pe 8 si Button pe 12. 6 piloti sunt descalificati in aceasta prima parte si desi ar fi de presupus ca acestia ar fi componentii echipelor Midland, Super Auguri si Squadra Toro Rosso, aceasta din urma are insa talentul de a incurca de multe ori socotelile unor echipe de top. Au reusit sa o faca si astazi, Liuzzi facand schimb de locuri cu Christian Klien, austriacul de la Red Bull fiind eliminat si va incepe cursa de maine de pe locul 17.
Selectarea ultimilor 10
Jaques Villeneuve a deschis cursa timpilor, cu 1:24.423. BMW au avut rezultate tot mai bune in ultimele curse si e limpede ca sperantele si asteptarile echipei au crescut pe masura. A venit randul celor de la Toyota sa monopolizeze prima linie a grilei provizorii, prin Trulli si Ralf Schumacher. Michael Schumacher a stabilit un timp destul de slab in primul sau tur, fiind aruncat destul de repede in zona periculoasa a clasamentului. Cu 7 minute inainte de sfarsit, Raikkonen a preluat conducerea, stabilind in acelasi moment si cel mai bun timp de pe toata durata weekend-ului: 1:23.190. Cand credeam ca nu se poate mai bine de atat, Michael Schumacher a trecut linia de sosire si a oprit ceasurile la valoarea 1:22.579! Felipe Massa a avut un tur destul de dezechilibrat si a fost aproape de a pierde controlul masinii, sarind peste borduri in ultima sicana inainte de linia de sosire. Brazilianul a reusit totusi al treilea timp cu 4 minute inainte de final.
Nick Heidfeld a pierdut controlul monopostului sau in timpul unei tentative de a reintra in primii 10 clasati, singurul lucru pe care a reusit sa-l faca fiind avarierea destul de serioasa a masinii si evident, eliminarea. Ceilalti 5 piloti eliminati: Fisichella, Villeneuve, Rosberg, Coulthard si Heidfeld. Faptul ca pilotul lor italian nu s-a aflat in lupta pentru Pole Position a fost evident o mare dezamagire pentru Campionii Mondiali, Renault.
Lupta finala
Ca de obicei, cei 10 finalisti in lupta pentru Pole Position au intrat pe pista inca din primele secunde astfel incat sa consume cat mai mult combustibil, pentru a avea masina cat mai usoara in ultimele minute, cele vitale in lupta pentru Pole Position (dat fiind ca tot combustibilul consumat pe durata sesiunii este inlocuit la sfarsitul acesteia). Primul la iesirea de la standuri a fost Felipe Massa, in spatele sau venind imediat Michael Schumacher. Cei doi, impreuna cu ceilalti concurenti care s-au asezat imediat in spatele lor, au asteptat aproximativ un minut pentru ca accesul pe pista sa fie permis. Dupa cum au declarat inainte de aceasta cursa, cei de la Ferrari au fost porniti in urmarirea Pole Position-ului aici la Imola si nu au facut decat sa isi dovedeasca determinarea atunci cand au tinut cu tot dinadinsul sa intre primii pe pista (desi aceasta nu le-a conferit nici un avantaj real, toti ceilalti pretendenti aflandu-se imediat in spatele lor). Cei doi piloti de la Ferrari au facut schimb de Pole Position temporar timp de peste aproape 15 minute.
Jenson Button a fost primul care sa doboare timpii celor de la Ferrari, dar numai pentru scurt timp, caci Michael Schumacher s-a reinstalat lider cu 1:23.471 (un timp cu aproape o secunda mai slab decat timpul stabilit tot de el cu mai putin de 20 de minute inainte). Massa a avut o scurta iesire in decor, aducand ceva praf pe pista, atat el cat si coechipierul sau intrand la boxe pentru schimbul de pneuri. La fel au facut si ceilalti piloti, toata lumea avand scopul de a porni in atacul final pentru Pole Position cu pneuri proaspete.
In ultimele secunde ale sesiunii, Michael Schumacher si-a imbunatatit performanta apropiindu-se de recordul stabilit in a doua parte a calificarilor, cu un timp de 1:22.795 care s-a dovedit totusi imbatabil. Surprinzator, nu Alonso il va urma pe german pe grila de start maine, ci duoul de la Honda, cu Jenson Button in frunte. Pentru prima oara de la inceputul sezonului, Rubens Barrichello a reusit sa sparga gheata cu monopostul sau RA106 si desi nu a putut sa-l invinga pe englez, locul 3 pe grila de start va aduce un zambet pe buze celor de la Honda. Pe locul 4, Felipe Massa a facut o treaba buna pentru Ferrari. Abia pe 5 il gasim pe Fernando Alonso care a avut probabil fie probleme de trafic, fie a incarcat mult combustibil, fie nu a reusit sa seteze masina corespunzator sau pneurile nu s-au dovedit suficient de competitive (date fiind performantele sale anterioare, este putin probabil ca timpul stabilit in aceasta ultima parte a calificarilor reflecta capacitatile monopostului R26 setat optim si cu o incarcatura medie de combustibil). Ralf Schumacher a adus din nou Toyota intr-o pozitie solida, reusind un loc 6 in timp ce coechipierul sau se afla pe 9. Intre ei, pilotii McLaren in ordinea inversa celei cu care ne-am obisnuit: Montoya pe 7, Raikkonen pe 8. Top 10-le este incheiat de Mark Webber, singurul echipier al celor de la Williams ce a reusit sa prinda ultima mansa a calificarilor. Restul de 12 piloti sunt: Fisichella, Villeneuve, Rosberg, Coulthard, Heidfeld, Liuzzi, Klien, Speed, Monteiro, Albers, Sato si (evident) Ide.
Indiscutabil, cel putin pana acum, Ferrari au dominat. Timpii lui Michael Schumacher au ramas neinfranti pe tot parcursul zilei de ieri si germanul a reusit tururi si mai rapide in calificari. Renault, care au parut totdeauna a fi chiar pe urmele Scuderiei, au dezamagit, Alonso reusind doar locul 5 in timp ce Fisichella va porni maine de pe pozitia a unsprezecea.
Este cu siguranta un moment special pentru Michael Schumacher, dat fiind ca acest al 66-lea Pole Position din cariera sa, pe care l-a obtinut azi, a doborat recordul lui Ayrton Senna. Coincidenta a facut ca acest record sa cada chiar pe circuitul pe care Senna a incetat din viata...
Axonn Echysttas