Publicat in: August 5, 2006, Vizualizari: 523
Ferrari fac legea in UngariaIn urma verdictului dat ieri de catre comisarii de cursa ca urmare a comportarii lui Alonso din antrenamente, in urma caruia spaniolul a fost penalizat cu adaugarea a cate 2 secunde la toti timpii sai cronometrati din calificari, Renault au schimbat strategia pentru ziua de sambata. Alonso a intrat pe pista inca din primele minute ale antrenamentelor si s-a instalat in pozitia de lider cu un timp de 1:23.092. Probabil s-au gandit sa ii schime motorul, pentru ca spaniolul nu va pierde in urma unei astfel de schimbari prea multe locuri, data fiind pozitia proasta pe grila de start pe care o va avea oricum in urma calificarilor, chiar si daca ar reusi performante excelente pe un singur tur. In doar 15 minute, Campionul Mondial en-titre a intrat de 3 ori pe pista si avea deja 7 tururi parcurse, mai multe decat oricine altcineva. In minutul 18, Alonso si-a consolidat pozitia, terminand un tur de pista in 1:22.119, un timp destul de apropiat de recordul lui Kimi Raikkonen de ieri: 1:21.624.

Cu putin inainte de finalul primei jumatati a sesiunii, Jenson Button si-a parcat monopostul pe iarba de pe marginea pistei cu fum si flacari iesind din partea din spate a masinii. Sesiunea a fost oprita pentru a ingadui comisarilor sa degajeze circuitul si sa curete uleiul varsat pe asfalt. Diferenta dintre Alonso si restul lumii era abisala in acel moment, indicand ca spaniolul a luat antrenamentele foarte in serios si si-a fortat monopostul: erau peste 2.5 secunde intre el si ocupantul locului 2 in clasamentul temporar, Christian Klien. Personalul circuitului nu s-a grabit prea tare sa curete pista, motiv pentru care pilotii au pierdut aproape 10 minute de timp de teste, dat fiind ca ceasul cu numaratoarea inversa a timpului ramas la dispozitie a fost re-pornit de catre conducerea cursei dupa ce monopostul lui Button a fost degajat.
Cu doar 20 de minute ramase, sesiunea a fost reluata. Kimi Raikkonen a reusit sa se apropie la 480 de miimi de timpul lui Alonso in primul sau tur cronometrat, in timp ce Michael Schumacher a fost departe chiar si dupa a doua incercare. Alonso si-a continuat antrenamentul, insa a obtinut timpi mult mai slabi, testand probabil (ca si principalul sau rival in Campionat) configuratia de cursa a monopostului. Comparativ, timpii lui Schumacher au fost mai buni.

In minutul 50, Pedro de la Rosa a reusit sa se apropie la 305 miimi de Alonso, clasandu-se pe locul 2 in clasamentul temporar, in fata mai experimentatului sau coechipier finlandez. Clasamentul s-a transformat in urmatoarele minute intr-o dubla braziliana: Rubens Barrichello a infrant timpul lui Alonso si dupa doar cateva secunde, Felipe Massa a preluat conducerea cu 1:21.472, imbunatatind deci timpul lui Raikkonen din antrenamentele de ieri. Cu 3 minute inainte de final, toti pilotii erau pe pista, exceptie Button. Michael Schumacher a iesit printre ultimii, reusind cei mai buni timpi pe toate cele trei sectoarele. Odata trecuta linia de start/sosire, germanul a devenit singurul pilot care sa coboare in acest weekend sub bariera de 1 minut si 21 de secunde pentru un tur de pista cu timpul sau de
1:20.795. In clasamentul final, a fost urmat de nimeni altul decat coechipierul sau, Felipe Massa, dar la o distanta destul de maricica: 677 de miimi. Robert Kubica a terminat pe 3, urmat de catre Rubens Barrichello. Cei doi piloti Renault au terminat abia pe 5 si 6, cu Alonso in frunte. Spaniolul a fost cel mai harnic pilot astazi, parcurgand nu mai putin de 25 de tururi si incepe sa miroasa a o strategie de a-l porni in cursa de pe linia boxelor cu un motor nou si rezervorul ticsit cu carburant... imediat, vom vedea in calificari ce vor reusi Fisichella si Raikkonen sa faca in privinta celor de la Ferrari si daca Alonso va reusi sa ajunga in a doua mansa...
Axonn Echysttas