Tensiune maxima in primele 50 de minute
A treia sesiune de antrenamente a weekend-ului a inceput sub conducerea celor de la Toyota. Dupa ce Trulli s-a instalat la conducere, Ralf Schumacher l-a intrecut cu cel mai fin avantaj posibil: o miime. Trulli a revenit insa pe prima pozitie stabilind un timp de 1:35.083, care a ramas neinfrant pentru urmatoarele 15 minute. Pe parcursul sesiunii, temperatura in aer a fost de doar 18 grade Celsius insa la suprafata pistei aceasta s-a situat in dreptul valorii de 30 de grade.
In minutul 20, majoritatea protagonistilor Campionatului au coborat in arena: Fernando Alonso, Michael Schumacher, Kimi Raikkonen au stabilit rand pe rand tururi cronometrate. Dintre toti, germanul a reusit cea mai buna performanta, devenind lider cu un timp de 1:33.217. Raikkonen a gresit in a doilea sau tur cronometrat, cazand victima unui tete-a-coe. Alonso nu a reusit sa se apropie decat la 0.6 secunde fata de timpul liderului, insa Felipe Massa a ridicat dupa cateva minute stafeta, preluand pozitia de lider cu un timp de 1:32.744. Coulthard s-a intercalat curand intre cei doi piloti Ferrari. Giancarlo Fisichella a pierdut controlul monopostului sau si a iesit in decor, compromitandu-si setul de pneuri, fara sa-si avarieze insa masina. Dupa cateva tururi, Massa parea sa reuseasca un nou tur foarte rapid, avand cel mai bun timp pe primele doua sectoare, dar s-a retras la boxe in ultimul moment, trecand cu monopostul destul de flagrant peste marcajul vopsit pe asfalt ce deliminteaza trasa de intrare la boxe de pista propriu zisa. Probabil chemarea inapoi la standuri a fost o decizie de ultim moment din partea Scuderiei.
A doua jumatate a sesiunii l-a vazut pe Christian Klien surprinzand cu un timp de 1:32.491. Mark Webber a reusit dupa cateva minute sa se apropie la 220 de miimi, cucerind pozitia a doua. Timpul lui Alexander Wurz din prima sesiune de antrenamente de vineri (1:32.079) nu fusese batut pana in acest moment.
In minutul 38, cei doi echipieri de la Ferrari asteptau pe linia boxelor ca echipa sa le dicteze momentul prielnic pentru a intra pe pista. Fernando Alonso i-a urmat destul de curand si Kimi Raikkonen la randul sau a intrat din nou in pista. Intre timp, Nico Rosberg a preluat conducerea, cu un timp de 1:32.459. Raikkonen a reusit sa se apropie la doar 21 de miimi de el iar Schumacher la 130 de miimi. Cel care a reusit sa depaseasca timpul pilotului Williams a fost Fernando Alonso, tot cu 21 de miimi, devenind astfel lider. In acest moment, primii 10 piloti s-au aflat toti in doar 548 de miimi, indicand o lupta acerba si performante foarte apropiate din partea tuturor concurentilor.
Surpriza absoluta a venit insa in minutul 46 din partea lui Vitantonio Liuzzi, care a reusit sa preia conducerea cu un timp de 1:32.290! Fosta Minardi, acum Squadra Toro Rosso, pe primul loc cu doar cateva minute inainte de incheierea unei sesiuni de antrenamente. Minunea nu a durat mult, caci Jenson Button a devenit lider pentru Honda cu 1:32.104, foarte aproape de cel mai bun timp al weekendu-ului stabilit de Wurz, ieri.
Schumacher stabileste cel mai bun timp
Cu 8 minute inainte de finalul sesiunii, Michael Schumacher a iesit pe pista, stabilind un timp fenomenal: 1:30.788, cu 1.3 secunde mai rapid decat al lui Button. Felipe Massa l-a secondat, reusind sa se pozitioneze in urma sa cu un timp de 1:31.093. Totusi, pe cat de surprinzatoare a fost performanta Ferrari in aceste clipe, pe atat de mare a fost surpriza facuta de Villeneuve cand a stabilit cel mai bun timp pe primul sector. Canadianul a fost insa putin incomodat de un pilot mai lent la sfarsitul turului sau si nu a reusit decat un loc 3, la 0,7 secunde de Schumacher. Fernando Alonso a terminat sesiunea pe locul 6, la peste o secunda de Schumacher in timp ce coechipierul sau a reusit sa se apropie la 0,8 secunde de lider. Raikkonen si Montoya au esuat din nou sa impresioneze, situandu-se la 1,5 respectiv 2,2 secunde de lider, o diferenta abisala in termeni Formula 1. Button a terminat pe 6 iar Ralf Schumacher s-a apropiat cel mai mult de cele doua 248 F1, incheind pe 3, la 607 miimi distanta de fratele sau.
Strategie
Un lucru e sigur: diferenta dintre pilotii Scuderiei si Alonso, Raikkonen si Button, adica principalii lor adversari, este prea mare! Prea mare pentru doua saptamani. In doar doua saptamani 248 F1-ul nu ar fi putut primi acest plus de viteza. De asemenea, trebuie luat in considerare faptul ca germanul alearga cu un motor uzat, pe cand Alonso are un propulsor proaspat in monopostul sau. Asadar sunt doua lucruri care pot explica aceasta situatie: 1. Bridgestone au venit cu un pneu foarte competitiv, pe o pista unde Michelin au fost dati drept favoriti, sau 2. Scuderia pleaca pe o strategie cu 3 opriri la boxe. Optiunea a doua le-ar permite de asemenea celor de la Ferrari sa opteze pentru un compus de pneu mai moale, cu o aderenta crescuta si care le-ar putea conferi acest plus de performanta pe care l-am vazut azi in antrenamente. Cel mai probabil, chiar asa se va si intampla. Evident, exista posibilitatea ca Renault, McLaren si Honda sa fi mers sub limita performantei, dar acest lucru nu prea se obisnuieste in antrenamentele de sambata, iar spaniolul cu un V8 nou nu ar fi avut nici un motiv sa o faca. Este important sa cunosti exact ce poti inainte de a te indrepta spre calificare. Alonso a fost foarte optimist toata saptamana si a dat ca principali adversari pe cei de la McLaren, iar azi dimineata a declarat ca va incerca sa lupte pentru pole. Dar in clipa de fata, lucrurile se prezinta mult mai bine pentru Ferrari decat celor de la Renault le-ar conveni. Sa fie pneurile Michelin de vina? In mai putin de doua ore calificarile vor incepe si atunci vom vedea, indiscutabil, performanta reala a echipelor.
Axonn Echysttas