Start cu nabadai
Un start exploziv in Marele Premiu al Turciei era sa ii faca in dar lui Alonso locul 2 inca din primul viraj, dar Michael Schumacher si-a aparat pozitia cu abilitate. Coechipierul lui Alonso era deja la standurile echipei la finalul primului tur, italianul a facut un tete-a-coe ce a cauzat un accident in lant in care si-a pierdut eleronul fata al monopostului. Ralf Schumacher, Nick Heidfeld, Scott Speed si Takuma Sato si-au vizitat si ei garajele echipelor pentru reparatii in urma avariilor suferite in accidentul in lant. Intre timp, Felipe Massa, Michael Schumacher si Fernando Alonso se distantau repede fata de restul pilotilor. Kimi Raikkonen a abandonat in turul 3 dupa ce in turul 1 fusese la standurile echipei pentru a schimba un cauciuc distrus in urma incidentului din primul viraj.
Lucrurile pareau sa mearga perfect pentru Ferrari, cele doua monoposturi reusind sa se impuna fara probleme in fata Campionului Mondial en titre. Michael Schumacher si Felipe Massa faceau schimb de recorduri de pista. Dar basmul lor s-a terminat in momentul in care Vitantonio Liuzzi si-a "parcat" masina in primul viraj. Dupa ce personalul de pe marginea pistei s-a codit sa degajeze monopostul din zona foarte periculoasa in care se afla, conducerea cursei a introdus Safety Car-ul pe pista in turul 14.
Schumacher rateaza din nou
A urmat, evident, o avalansa de opriri la boxe. Schumacher si-a pierdut locul 2 in momentul in care a trebuit sa astepte la coada dupa Felipe Massa la boxele celor de la Ferrari, dat fiind ca amandoi au intrat unul dupa celalalt pentru realimentare si schimb de pneuri. Alonso, care a intrat pentru realimentare imediat in spatele lor, a profitat de situatie si s-a intors pe pista inaintea principalului sau rival in Campionatul la Piloti si in urma brazilianului de la Ferrari. Giancarlo Fisichella a dus o cursa de recuperare, la fel si Rubens Barrichello si Ralf Schumacher. Cei trei au facut deliciul fanilor prin multe depasiri si manevre indraznete. Editia din acest an al Marelui Premiu al Turciei a fost din nou incununata de succes, daruindu-ne tot ce ne-am putea dori de la un Mare Premiu: rasturnari de situatie si dueluri cu duiumul.
In turul 28, Michael Schumacher a mai gresit odata, iesind prea larg in virajul 8 si pierzand aproape 5 secunde din acest motiv, compromitandu-si si performanta pneurilor pentru urmatorii cativa kilometri. S-a dovedit mai tarziu ca eroarea a fost cruciala la nivelul intrecerii. Germanul a avut destul de mult carburant in masina, reusind sa ramana pe pista mai mult timp decat Alonso si Massa inainte de a opri pentru a doua realimentare. Pilotul Ferrari a aliniat mai multe tururi foarte rapide, dar in zadar, pentru ca la reintoarcerea pe pista tot Alonso a trecut in fata sa, fara probleme. Daca nu ar fi pierdut cele aproximativ 5 secunde in acel viraj 8 ratat, Schumacher ar fi reusit probabil sa se intoarca pe locul 2. Dar cumulul tuturor problemelor sale de pe parcursul weekend-ului, incepand cu greselile din calificari si terminand cu eroarea din virajul 8, l-a adus pe german in spatele lui Alonso pentru ultimele 15 tururi ale intrecerii. 15 tururi in care desi a incercat de cateva ori sa il atace pe spaniol, Schumacher nu a reusit sa-i subtilizeze locul al doilea.
Renault scapa cu cat pot
Desi Schumacher nu a putut face nimic in privinta lui Alonso, nimeni nu l-a putut opri pe Massa astazi, asa ca Ferrari au destule motive de bucurie. Renault sunt in continuare sub nivelul de performanta al Scuderiei iar cursa de astazi i-a adus pe Ferrari in distanta sigura pentru a provoca pentru primul loc in ierarhia Constructorilor. Alonso va fi totusi foarte bucuros, caci cu doar patru curse ramase, a marit distanta dintre el si Schumacher cu inca 2 puncte, intr-un moment crucial al Campionatului.
Punctele din afara podiumului de premiere
N-o fi avut Jenson Button sanse la victorie astazi, dar pilotul celor de la Honda a condus o cursa buna pentru a-si aduce monopostul la linia de sosire cu doua locuri mai sus decat la plecare. Locul sau 4 combinat cu locul 8 al lui Barrichello au adus Hondei 6 puncte. Pedro de la Rosa a terminat pe 5, aducand 4 puncte celor de la McLaren. Dupa al doilea abandon consecutiv al lui Raikkonen, coechipierul sau a reusit din nou o cursa frumoasa, avansand nu mai putin de 7 locuri intre pornire si sosire. Pacat ca McLaren nu au ramas cu de la Rosa inca de anul trecut din Bahrein cand a demonstrat ca este un pilot capabil. Acum dovedeste ca poate fi bun la fiecare cursa, spre deosebire de cel pe care l-a inlocuit, si anul trecut in Bahrein, si anul acesta incepand cu Marele Premiu al Frantei. Giancarlo Fisichella a dres busuiocul cum a putut, aducand 3 puncte echipei din hexagon. Ralf Schumacher a adunat doua puncte pentru Toyota intr-un Mare Premiu in care nu ne ramane sa ne intrebam decat unde ar fi terminat tanarul Schumacher daca nu ar fi fost penalizat cu 10 locuri in urma schimbarii motorului si daca nu ar fi trebuit sa intre la standuri pentru reparatii in urma accidentului din primul viraj.
Clasamente
Fernando Alonso este in continuare lider ferm in clasamentul la Piloti, cu 108 puncte fata de 96 pentru Schumacher. Felipe Massa ocupa un puternic loc 3, cu 62 de puncte fata de numai 52 pentru Fisichella. La Constructori in schimb, Calutul Cabrat se pregateste sa tropaie peste Renault, care sunt in fata lor cu doar 2 puncte (160 la 158). McLaren ocupa un solitar loc 3, cu 89 de puncte, prea departe de Ferrari pentru a putea lupta pentru locul 2 si prea departe de Honda (58 de puncte) pentru a le putea fi amenintat locul 3.
Axonn Echysttas