Start nesurprinzator
Debutul cursei nu a adus mari schimbari la varf. Felipe Massa, Michael Schumacher si Ralf Schumacher au luat un start in regula, reusind sa-si pastreze pozitiile in fata atacului celor doua monoposturi Renault din spate. Jarno Trulli in schimb, a cazut victima lui Alonso, spaniolul depasindu-l in al doilea viraj. Coechipierul spaniolului nu a fost atat de norocos: Fisichella a fost depasit de catre Jenson Button. Dupa cateva tururi, Michael Schumacher a trecut in fata lui Felipe Massa, timp in care Alonso se straduia sa gaseasca un loc pe unde sa treaca de fratele germanului de la Ferrari. Oricum, lucrurile nu au fost asa s-au prezentat in calificari. Ferrari nu au dominat cursa asa cum se astepta multa lume. Ralf Schumacher a rezistat pana in turul 13, moment in care Alonso l-a depasit, dezlantuind o serie de tururi foarte rapide (cel mai rapid tur al cursei a fost stabilit de catre Alonso in turul 14). Pentru Ralf, depasirea nu a contat prea mult, pentru ca oricum a intrat la standurile echipei Toyota pentru realimentare.
Ferrari rateaza la momentul critic
Problemele au inceput pentru Scuderie in turul 12 cand pneul dreapta spate al lui Felipe Massa a inceput sa se dezumfle incet. Din acest motiv, echipa a trebuit sa-si cheme pilotul la boxe cu cateva tururi inainte de momentul planificat initial. Cand brazilianul s-a intors pe pista, a facut-o in spatele lui Nick Heidfeld de la Sauber BMW. Acest lucru s-a dovedit crucial pentru economia cursei, dat fiind ca pilotul german l-a incetinit considerabil pe Massa, care se straduia sa se mentina inaintea lui Alonso. Cum spaniolul a intrat pentru realimentare in turul 15, a avut suficient timp cat sa-si adune un avans considerabil in fata celor doi urmaritori (Heidfeld si Massa). La revenirea pe pista, Alonso a revenit in fata celor doi. Heidfeld a intrat abia in turul 18, ingaduindu-i spaniolului sa se departeze si mai mult de Massa.
Renault au dus o cursa mai mult sau mai putin de asteptare. Michael Schumacher a dovedit ca s-a calificat cu mai mult carburant decat Alonso si ca poate obtine victoria fara mari probleme, asa ca probabil ca Renault s-au multumit cu locurile 2 si 3 fara sa forteze in exces. Dar dupa a doua serie de realimentari, dezastrul a lovit la Ferrari. Intr-o noua si spectaculoasa schimbare a raportului de forte, sperantele lui Michael Schumacher la un nou titlu s-au facut zob intr-un nor de fum scuiptat de motorul sau V8. La Michael Schumacher, a fost primul abandon pe motive mecanice din ultimii cativa ani! Si in orice caz, chiar si atunci cand au avut probleme mecanice, cei din Maranello nu le-au avut la motor. Ei bine, astazi, chiar cand aveau nevoie disperata de o clasare cat mai sus in fata lui Alonso, extrem de fiabilul propulsor Ferrari si-a dat in stamba. Trebuie mentionat ca este vorba de acelasi motor care i-a cauzat probleme si lui Massa in China... din aceeasi generatie, cei doi fiind echipati atunci de catre echipa cu respectivele motoare "evoluate". Dar iata ca a fost o evolutie de motor cam la fel ca cea a celor de la Renault din urma cu o luna, cand francezii au adus un V8 mai puternic dar mai putin fiabil.
Din nou pe drumul gloriei
Ferrari si Michael Schumacher pot sa-si ia larevedere de la Titluri, acestea sunt deja cu un picior in vitrinele celor de la Renault si Fernando Alonso. Dupa abandonul germanului de la Ferrari lucrurile au fost jucate pentru echipa constructorului francez. Alonso a navigat relaxat catre victorie, Massa nefiind capabil sa ameninte iar Fisichella la randul sau a gafait dupa 248 F1-ul brazilianului de la Ferrari. Asadar, Renault sunt acum candidatii favoriti pentru Titluri... de fapt... sunt cam singurii candidati. Calutul cabrat a ratat lovitura iar acum Renault si Briatore produc un nou dublu Campion Mondial: Fernando Alonso.
Restul
Jenson Button si Kimi Raikkonen au facut treaba buna astazi, avansand amandoi cate doua pozitii fata de locul de unde pornisera de pe grila de start, terminand deci pe 4 si pe 5. Toyota s-au apropiat din nou de Sauber BMW in clasamentul la Constructori (la doar un punct), gratie clasarilor lui Jarno Trulli si Ralf Schumacher pe locurile 6 si 7. Nick Heidfeld a mai dres busuiocul pentru echipa elvetiano-germana prin locul sau 8, aducator de 1 punct.
Clasamente
La conducerea clasamentului la Piloti lucrurile sunt ca si jucate: Alonso 126, Schumacher 116. Pentru locul 3 insa, Felipe Massa este in mare lupta cu Giancarlo Fisichella, cu 70 la 69. Raikkonen nu prea mai are sanse la acea pozitie, avand doar 61 de puncte. La Constructori, din nou, parca totul e lamurit: cu doar o cursa ramasa, de unde vor recupera Ferrari cele 9 puncte care le lipsesc pana la cele 195 ale Renault?
Axonn Echysttas