Michael Schumacher, primul in antrenamentele dinaintea calificarilor
Pentru primele minute ale ultimei sesiuni de antrenamente a weekend-ului, pista a apartinut celor doi piloti de la Super Auguri. Coulthard, Liuzzi si Monteiro au stabilit si ei timpi in urmatoarele minute, insa destul de departe de performantele de ieri. Ce-i drept, ultimele antrenamente s-au desfasurat mult mai devreme decat ambele sesiuni de ieri, asa ca temperaturile au fost mai scazute: 25 de grade Celsius in aer si 34 la suprafata pistei.
In minutul 20 au aparut si primii timpi mai competitivi, Kimi Raikkonen preluand conducerea cu 1:23.742 (mult sub recordul stabilit de ieri de catre Robert Kubica - 1:21.651). Fernando Alonso, Barrichello, Button, Michael Schumacher si Massa au intrat in urmatoarele minute pe pista. Spaniolul s-a instalat in frunte cu un timp cu doar 3 miimi mai bun decat al lui Raikkonen. Schumacher si coechipierul sau au monopolizat ulterior primele doua pozitii, germanul reusind sa-si imbunatateasca timpul cel mai bun in turul urmator, distantandu-se la aproape o secunda de toata lumea.
Giancarlo Fisichella a reusit in minutul 40 sa se instaleze in pozitia de lider, cu un avans de 576 de miimi fata de Schumacher. Dupa cateva zeci de secunde, Alonso l-a asistat pe italian, capturand locul al doilea, la 11 miimi distanta. Renault au monopolizat deci primele doua pozitii in lista de timpi.
Cu doar 4 minute ramase, Michael Schumacher a intrat intr-un tur rapid, reusind cu cel mai bun timp pe sectoarele doi si trei, sa cucereasca prima pozitie cu 1:20.919, depasind deci performantele de ieri si stabilind primul timp al weekend-ului sub 1 minut si 21 de secunde pentru un tur de pista. Aproape toti pilotii au intrat pe circuit la final si din acest motiv traficul a cam impiedicat pe multi sa stabileasca timpi buni. Nick Heidfeld a surprins, reusind sa termine pe locul 2, la 442 miimi de Schumacher, iar Massa a terminat pe 3, inaintea lui Raikkonen, Fisichella si Alonso.
Un rezultat bun pentru Ferrari
Tinand cont de faptul ca Heidfeld (detinatorul locului 2) nu poate prezenta o amenintare majora in calificari si cursa, clasamentul s-ar transforma intr-o dubla Ferrari. Pozitia pilotului Sauber BMW mai indica insa si faptul ca Alonso si Fisichella au mers probabil sub capacitatea reala, acestia fiind surclasati si de catre Raikkonen. Vine greu de crezut ca monopostul R26 nu s-a putut adapta pistei de la Silverstone, asa ca probabil abia in calificari vom vedea adevarata fata a lucrurilor. Cert este ca Renault sunt mai aproape de Ferrari decat ar da de inteles rezultatul dar si ca Scuderia este cu siguranta una dintre favoritele in lupta pentru Pole. Si in mai putin de doua ore, vom afla si cine va fi in fruntea grilei de start pentru maine.
Axonn Echysttas