F1 - Ferrari sau Renault?

Publicat in: September 25, 2006, Vizualizari: 453

Maranello

Ferrari conduc in clipa de fata in Campionatul la Constructori iar Michael Schumacher mai are doar doua puncte de recuperat fata de Fernando Alonso la Piloti. Desi si-a anuntat retragerea din Formula 1 in urma cu putin peste 2 saptamani, in urma Marelui Premiu al Italiei, germanul de la Ferrari e la fel de motivat ca intotdeauna indreptandu-se spre China: "Cred ca putem castiga Titlul din nou dar cred ca va fi o lupta stransa. Nu poti sa-i subestimezi pe Renault si cu siguranta nu vom face aceasta greseala. Ne vom concentra pe puterile noastre si vom da totul in aceste ultime trei curse". Pista de la Shanghai nu s-a dovedit insa prea ingaduitoare in trecut cu Schumacher: "Este adevarat ca aceasta cursa (China) nu a fost cea mai buna pentru mine, dar Rubens (Barrichello) a castigat acolo in primul an (2004) ceea ce demonstreaza ca masina noastra se descurca bine pe pista. Ma astept sa fie mai bine de data asta si am un decalaj de doua puncte (fata de Alonso) care poate fi inchis". Cat despre retragere: "Sunt multumit de decizia mea si, dupa cum am spus si la Monza, vreau sa ma concentrez 100% pe Campionatul Mondial. Este singurul lucru care conteaza acum", a declarat Michael Schumacher. Echipa din Maranello este acum concentrata totalmente pe a-i asigura septuplului Campion Mondial conditiile necesare pentru a recaptura coroanele suprematiei in ambele Clasamente ale anului. Si daca e sa ne uitam la prima parte a Campionatului, vom fi surprinsi sa constantam ca echipa cea mai sub presiune este Renault, ci nu Ferrari. Chiar in decursul testului de saptamana trecuta, Michael Schumacher a stabilit un nou record pe pista de la Mugello propulsat de un nou tip de V8 Ferari. Cat de mult se pot schimba lucrurile in cateva luni...

Enstone si Viry

Renault au lucrat din greu in aceste ultime trei saptamani. La Enstone (Marea Britanie) au fost planificate si realizate noi modificari ale sasiului R26 iar la Viry (Franta) inginerii francezi au lucrat la maxim pentru a elucida motivul recentelor explozii ale motoarelor RS26 suferite de catre Alonso in timpul Marelui Premiu al Italiei si Fisichella in timpul testelor de acum doua saptamani.  Pat Symonds, directorul tehnic de la Renault, a amintit presei ca: "Unii oameni par sa creada ca Renault sunt o forta disparuta de pe esalon in acest Campionat. Este departe de adevar". Monza a fost totusi un dezastru pentru echipa constructorului francez iar Alonso nu a mai castigat o cursa de la Marele Premiu al Canadei din urma cu trei luni. Symonds este de acord ca Ferrari au avantajul in aceste momente, dar a observat ca Renault au pierdut conducerea Campionatului la Constructori la un moment dat anul trecut (catre cei de la McLaren), dar si-au revenit: "Atitudinea noastra acum este "In regula, hai sa o facem din nou". Dar este suficienta presiune si nu are rost sa negam asta". Intr-adevar, este multa presiune, pentru ca motoarele si masinile Ferrari nu sunt la fel de efemere ca McLaren Mercedes-urile anului trecut, iar Scuderia are 2 piloti rapizi si experimentati care nu gresesc prea des.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss