Publicat in: September 9, 2006, Vizualizari: 1086
Felipe Massa varf de atacLa inceputul sesiunii, cand doar cele doua monoposturi Super Auguri inregistrasera un timp cronometrat, Michael Schumacher a efectuat o bizara intrare pe pista, instalanadu-se (evident) in pozitia de lider. Dupa ce si-a imbunatatit performanta de trei ori la rand, germanul s-a intors la boxe. Desi se anuntase ploaie in Italia, vremea s-a indreptat pana dimineata. Atmosfera a fost totusi ceva mai racoroasa in comparatie cu ieri (27 de grade Celsius) iar pista a atins temperaturi de 34 de grade.

In minutul 25, Kimi Raikkonen a preluat conducerea, cu un timp de 1:23.539. La doar cateva zeci de secunde dupa aceasta, Jenson Button s-a instalat in pozitia de lider cu 1:23.295, timpii fiind destul de departe de performantele inregistrate in antrenamentele libere de ieri (
1:22.631). Felipe Massa a reusit sa se apropie de respectivul timp in al doilea sau tur cronometrat, devenind deci la randul sau, lider. Fernando Alonso si Giancarlo Fisichella nu au reusit cine stie ce in decursul primei lor serii de tururi cronometrate, spaniolul reusind sa se apropie abia la 727 de miimi de timpul lui Massa. Michael Schumacher a incercat sa isi imbunatateasca timpul dar dupa ce a franat foarte violent intr-unul din viraje, s-a intors la standurile echipei Ferrari.
Cu 15 minute inainte de final, finlandezul de la McLaren era din nou in prima pozitie, cu doar 27 de miimi mai rapid decat Felipe Massa. Dar replica brazilianului a fost pe atat de puternica pe cat a fost de prompta: pilotul Ferrari a devenit primul pilot al weekend-ului care sa coboare sub bariera de 1 minut si 22 de secunde pentru un tur de pista in acest weekend. Cu timpul sau de 1:21.891, Massa l-a lasat pe Raikkonen la aproape o secunda in urma.
Finalul sesiunii l-a vazut pe brazilianul de la Ferrari imbunatatindu-si cel mai bun timp la
1:21.665. Robert Kubica a reusit un record pe primul sector dar nu a reusit sa-si continue performanta si pe urmatoarele doua sectoare. Toutsi, timpul polonezului a fost suficient de bun pentru locul 4 in clasamentul final. Nick Heidfeld a fost cel care a surprins din partea Sauber BMW, reusind locul 2, in fata compatriotului sau de la Ferrari. Fernando Alonso a terminat pe 5, la peste 700 de miimi fata de lider, urmat de coechipierul sau si de Kimi Raikkonen.
Axonn Echysttas