F1 - FIA aduce modificari la formatul calificarilor si propune alte modificari pentru viitor

Publicat in: July 10, 2006, Vizualizari: 1287

Mici schimbari la calificarile "knock-out" incepand cu Magny Cours

Mai sunt mai putin de patru zile pana la debutul unui nou weekend competitional: Marele Premiu al Frantei. FIA a decis sa aduca usoare modificari formatului de calificare. Ultima parte a calificarilor, va dura de acum incolo doar 15 minute (fata de 20), dat fiind ca oricum primele 10 minute erau folosite doar pentru a arde combustibil - pentru a usura masina cat mai mult inainte de atacul la Pole Position, dat fiind ca tot carburantul consumat este re-adaugat in rezervoare la finalul sesiunii de catre FIA, monoposturile trebuind sa porneasca in cursa cu acelasi litraj cu care au pornit si in calificare. O alta modificare este ca daca pe parcursul primelor doua parti ale calificarilor, un pilot este surprins intr-un tur rapid de expirarea timpului alocat sesiunii, acesta are dreptul sa-si incheie turul, avand deci sansa sa ajunga in urmatoarea mansa.

Propuneri pentru viitor

FIA planuieste sa renunte la sesiunile de antrenamente de vineri. Cel putin pentru 2007, dreptul folosirii unui al treilea monopost pentru ultimele 6 echipe din clasamentul la Constructori pe anul trecut va fi suprimat. Acest lucru a avantajat in trecut echipe mari ca Honda sau McLaren. In viitor, se planuieste ca toate antrenamentele sa fie mutate in ziua de sambata, marind timpul alocat acestora.

O alta modificare propusa pentru anul 2007 este ca Bridgestone sa aiba dreptul sa aduca doar doua specificatii de pneu tuturor echipelor. Pana acum, furnizorii de pneuri puteau pregati doua specificatii pentru fiecare echipa. Acest lucru ar trebui sa asigure "pneuri identice disponibile pentru fiecare echipa la fiecare Eveniment". Un alt motiv al masurii este probabil acela de a evita posibile scandaluri in 2007: Ferrari, Toyota si Williams folosesc in clipa de fata gumele producatorului nipon si dat fiind ca Michelin se retrag la finele acestui an, echipele Bridgestone ar putea fi avantajate. Fortarea acelorasi specificatii de pneuri pentru toate monoposturile va impiedica aparitia unor comentarii ofensive, desi echipele care folosesc deja cauciucurile japonezilor vor avea oricum un avantaj (mai ales Ferrari) din faptul ca au o relatie inginereasca deja stabilita cu Bridgestone.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss