F1 - Fisichella fructifica Pole-ul la Sepang iar Alonso asigura dubla

Publicat in: March 19, 2006, Vizualizari: 2090

Start ideal la sezon pentru Renault

Dupa un start excelent prin care Alonso a castigat patru locuri, ajungand pe pozitia a 3-a, echipa Renault a condus aproape toata cursa, fie prin Fisichella, fie prin Alonso (pentru doua scurte perioade de timp). Motoarele Renault s-au dovedit a fi de o fiabilitate perfecta, spaniolul obtinand al doilea loc pe podium astazi cu acelasi motor cu care a castigat in Bahrein. Din nou, Renault isi dovedeste superioritatea si in ceea ce priveste starturile, monoposturile lor reusind din nou sa tasneasca inaintea rivalilor cu o sprintenime greu de inteles, mai ales cand stim ca Alonso avea un monopost mai greu decat al lui Fisichella de exemplu. Rosberg a pierdut exact atatea locuri cate a castigat Alonso la start, cei doi facand practic rocada pentru locul 3. Si daca startul Campionului Mondial en-titre a fost excelent, nu acelasi lucru se poate spune despre Raikkonen, care la scurt timp dupa pornirea in cursa a fost lovit in spate de catre Christian Klien, avariindu-si suspensia, ceea ca a rezultat in pierderea controlului masinii. Finlandezul a iesit in decor, si s-a izbit de zidurile de pneuri de pe marginea circuitului, distrugandu-si partea din spate a masinii. Klien a intrat la boxe cu probleme la suspensia fata si a iesit mai tarziu pentru a mai acumula ceva kilometri cu masina. In timp ce cursa lui Raikkonen se termina, Michael Schumacher, plecat de pe 14, a reusit si el sa castige pozitii importante la start, ajungand pe locul 10.

Curse de recuperare

Ralf Schumacher (plecat de pe 22) si Felipe Massa (plecat de pe 21) au luat si ei starturi de senzatie, reusind sa ajunga pe locurile 13 respectiv 14 iar Nick Heidfeld de pe 11 a ajuns pe 6 in doar 3 tururi. Din pacate pentru unele echipe, atmosfera de la Sepang nu a prea priit motoarelor V8. Ambele monoposturi Williams au cedat in prima jumatate a cursei iar BMW-ul lui Heidfeld la putin dupa jumatatea Marelui Premiu. Nico Rosberg, plecat de pe locul 3 pe grila de start va fi cu siguranta dezamagit de fiabilitatea Cosworth-ului, care, totusi, a surprins anul acesta, cel putin pana acum, dovedindu-se un motor foarte rapid.

In turul 11, Michael Schumacher reuseste sa treaca de Villeneuve pentru ca apoi in turul 14 sa il depaseasca si pe Jarno Trulli, reusind astfel sa ajunga pe locul 7. Intre timp, Giancarlo Fisichella a condus cursa autoritar, obtinandu-si un avans considerabil dupa aceste prime tururi si stabilind cateva fastest lap-uri. In turul 17 Felipe Massa reuseste si el sa treaca de Trulli, intrand in zona punctelor, in timp ce liderul intrecerii intra la boxe lasandu-i conducerea lui Button.

Dupa intrarile pentru realimentare ale lui Michael Schumacher si Juan Pablo Montoya, Massa a reusit sa urce pana pe locul 4, intr-o cursa de recuperare excelenta pentru brazilianul de la Ferrari care a plecat pe o strategie cu o singura oprire la boxe, pe care a efectuat-o in turul 30. Si daca tot vorbim de strategia opririlor pentru realimentare, Alonso a intrat tarziu si la prima oprire, si la a doua, spre deosebire de Button care a intrat inaintea sa cu cateva tururi, lasandu-i astfel cale libera spaniolului pentru cateva tururi foarte rapide cu care acesta a reusit sa isi pastreze locul 2 si dupa ultima oprire la boxe. Felipe Massa a surprins in mod placut, reusind sa termine cursa inaintea coechipierului sau german, septuplu campion mondial. Daca a fost doar o chestiune de strategie sau pur si simplu Massa s-a dovedit mai rapid, vom afla pe parcursul sezonului, dar Felipe va pleca din Malaezia multumit. Scuderia a adunat prin cei doi 7 puncte valoroase, fiind singurii in afara de Renault care au reusit sa aduca ambele monoposturi in puncte.

Alti piloti au fost ceva mai "linistiti" in ceea ce priveste diferenta dintre pozitia de pe grila si cea pe care au terminat cursa: Montoya a condus o cursa constanta pentru a termina pe locul 4, plecat de pe 5 iar Jenson Button a facut fata cum a putut asaltului celor de la Renault, reusind sa-si aduca monopostul peste linia de sosire la doar 5 secunde diferenta de lider, revendicand deci bronzul la sfarsitul intrecerii. Jaques Villeneuve a reusit sa aduca primele puncte ale sezonului echipei Sauber BMW, dupa ce a pornit de pe locul al 10-lea al grilei de start.

La Honda lucrurile nu au stat chiar atat de bine pe cat ar fi sperat constructorul nipon, cursa de recuperare a lui Barrichello luand sfarsit atunci cand brazilianul a cazut victima unei penalizari cu 10 secunde la boxe pentru depasirea vitezei maxime admise pe linia standurilor. La Toyota lucrurile au mers mult mai bine decat in Bahrein, Ralf Schumacher reusind sa culeaga ultimul punct, aducandu-si masina acasa pe locul 8, dupa ce a plecat de pe 22, cu o strategie agresiva bazata pe 3 opriri la boxe. David Coulthard s-a descurcat destul de bine la inceputul cursei, dar dupa primele 10 tururi, era deja in garaj cu probleme la transmisie.

Renault lideri detasati in ambele Campionate

Atat la piloti cat si la constructori, Renault conduc detasat. La constructori au aproape dublu decat rivalii lor directi, 28 de puncte, Ferrari si McLaren fiind la egalitate pe locul 2 cu 15 puncte. Pe 3 Honda sunt aproape, cu 11 puncte, urmati de Williams cu 5, Sauber cu 2, Toyota si Red Bull cu 1. La piloti, situatia lui Fernando Alonso este cat se poate de roz, conducand cu 18 puncte, fiind urmat de Michael Schumacher si Jenson Button la egalitate cu 11 puncte si Fisichella cu 10. Raikkonen intre timp ramane blocat pe locul 6... cu tot atatea puncte.

Clic aici pentru rezultate.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss