F1 - Imola nu a fost o exceptie

Publicat in: May 7, 2006, Vizualizari: 569

Michael Schumacher il infrange pe Alonso la Nurburgring

Iata ca pana la urma, cei de la Ferrari au avut dreptate. Intr-adevar, pentru ei, sezonul a inceput abia la Imola, asa cum au si declarat. Intr-adevar, 248 F1-ul este un monopost competitiv si, asa cum a afirmat echipa, singurul motiv pentru care nu au putut lupta la capacitatea reala in Malaezia si Australia este acela ca au fost victimele unei probleme cu pistoanele motorului, respectiv cu alegerea tipului de pneu. Totusi, chiar si in Marele Premiu al statului San Marino, Michael Schumacher si Felipe Massa au suferit din cauza unor probleme de inconsistenta ale pneurilor Bridgestone. Dar astazi totul a mers perfect pentru cei doi si germanul a putut sa-si delecteze fanii veniti in numar mare la cursa lui de casa cu inca un succes, dupa ce cu doar doua saptamani in urma a facut fericiti zeci de mii de tifosi, la Imola.

Lupta Campionilor

La start, Fernando Alonso a reusit sa isi pastreze pozitia de lider, dupa cum era de asteptat. Cei doi piloti Ferrari s-au mentinut si ei pe locurile castigate in calificari. Locul trei al lui Massa a fost atacat puternic in primele viraje de alti trei concurenti, printre care si Kimi Raikkonen, dar brazilianul a reusit sa se mentina cu succes. Campionul Mondial en-titre a controlat prima parte a intrecerii fara mari probleme, dar nu a reusit sa scape de Michael Schumacher, germanul mentinandu-se constant la maxim 1.5 secunde in urma. A parut totusi ca cei doi Campioni Mondiali alearga intr-o liga a lor, distantandu-se gradual de restul concurentilor. Massa a reusit sa se mentina destul de aproape de cei doi, dar Raikkonen, plecat cu mai mult combustibil la bord, a ramas incet incet in urma. Nici de asta data nu am avut parte de un start fara incidente. Liuzzi s-a lovit de David Coulthard in al doilea viraj si si-a avariat atat eleronul fata cat si pneul. Monopostul sau a ramas blocat pe pista iar comisarii s-au chinuit o vreme sa-l degajeze. Din acest motiv, a fost introdus Safety Car-ul pentru doua tururi. Este a treia cursa consecutiv cand masina de siguranta intra pe pista. Rubens Barrichello a fost marele perdant al startului, cazand de pe locul 4 pe locul 7. Trulli si Button au luat starturi bune iar Heidfeld, Webber si Sato au avut parte de porniri excelente, australianul de la Williams castigand nu mai putin de 7 locuri la start. Dupa primele doua tururi doi concurenti au fost deja afara din interecere, atat Liuzzi cat si Coulthard fiind nevoiti sa abandoneze.

Schumacher si Alonso s-au intrecut in stabilirea celor mai rapide tururi de pista in prima parte a intrecerii. Aceasta prima parte nu a durat mult si pana la urma, s-a dovedit ca Ross Brawn (directorul tehnic al Scuderiei) a avut dreptate: Alonso nu au plecat cu mai mult combustibil decat Ferrari: prima oprire la boxe a spaniolului s-a petrecut in turul 17. Moment in care mecanicii Ferrari il primeau deja pe Massa si se pregateau pentru urmatorul pilot, asa ca sansele pentru ca Schumacher sa-l intreaca pe Alonso tura aceasta au fost minime, spaniolul avand un avantaj de aproape o secunda. Germanul a intrat la boxe in turul 18, dar a stat cu peste o secunda mai mult decat Alonso si previzibil, s-a alaturat intrecerii in urma acestuia. Cei doi i-au lasat pe Raikkonen si pe Button la conducerea cursei, dar care au intrat si ei la boxe in tururile 21 respectiv 23. Sederea mai lunga a lui Schumacher in standurile celor de la Ferrari a indicat faptul ca acesta a incarcat mai mult combustibil decat rivalul sau. Primele tururi dupa intoarcerea pe pista, 248 F1-ul pilotat de german a parut sa piarda putin din viteza, Alonso distantandu-se la 2.5 secunde pentru un moment. Insa la scurt timp si un "fastest lap" dupa aceasta, Schumacher era din nou in trena R26-ului.

Strategia Ferrari, castigatoare

Juan Pablo Montoya a avut parte de un prim efort foarte lung, columbianul intrand la boxe pentru prima oara abia in turul 27. Inainte de asta, a reusit sa depaseasca Renault-ul lui Fisichella insa pana la urma italianul a iesit castigator in batalia de la standuri. Daca Renault au reusit sa profite de McLaren in timpul realimentarii, nu au putut sa repete succesul si cu Ferrari: Alonso a intrat la boxe pentru a doua oara in turul 38 iar Michael Schumacher abia in turul 41. In cele trei tururi in care a ramas pe pista, germanul a reusit cateva "fastest lap"-uri, reusind astfel sa isi adune incet dar sigur un avantaj solid fata de Alonso. In momentul in care bolidul rosu iesea de pe linia standurilor, Alonso abia intra pe linia de start/sosire si soarta cursei s-a schimbat. Schumacher a reintrat pe pista cu un avantaj sanatos de aproximativ 6 secunde, dupa ce oprirea sa a fost cu peste o secunda mai scurta decat a spaniolului. Tururile rapide alineate de german combinate cu munca excelenta a mecanicilor l-au ajutat pe Schumacher sa revina pe pista in pozitia de lider, pozitie pe care a controlat-o cu usurinta pana la sfarsitul intrecerii, reusind chiar sa se distanteze de Alonso pe anumite perioade. Germanul a mai luat putin piciorul de pe acceleratie in ultimele minute, trecand linia de sosire cu 3.7 secunde inaintea rivalului sau.

Williams, Honda si McLaren... victime ale fiabilitatii

Mark Webber a suferit din nou din cauza fiabilitatii motorului Cosworth: dupa un start excelent, australianul se afla deja pe locul 12 cand propulsorul sau proaspat a cedat in turul 14. Cosworth vor avea multe explicatii de dat celor de la Williams, dat fiind ca V8-ul australianului abia fusese inlocuit cu o zi inainte. Desi Nurburgring nu este un circuit atat de solicitant din punct de vedere motor, si V8-ul lui Button (aflat la a doua cursa) si-a dat obstescul sfarsit in turul 28, lasand-ul pe briton cu inca o amintire frustranta. Juan Pablo Montoya a incheiat seria abandonurilor de marca: monopostul sau a cedat cu doar 7 tururi inainte de final.

Pentru McLaren sunt si vesti bune. Kimi Raikkonen a mentinut presiunea asupra lui Massa pana pe ultimii metri din cursa care la randul sau a incercat sa il ameninte pe Alonso. Brazilianul de la Ferrari a reusit astfel primul sau podium din cariera la a cincea cursa sub sigla calutului cabrat. Si-a aparat locul si a facut tot ce a putut mai bine cu motorul sau aflat la a doua cursa (ca si al lui Schumacher dealtfel). Raikkonen a trebuit sa se multumeasca cu locul 4 si 5 puncte in timp ce Barrichello a reusit sa salveze ceva din onoarea celor de la Honda cu locul 5.

Castigati din abandonuri

Fisichella a profitat de abandonurile lui Button si Ralf Schumacher pentru a lua locul 6 iar Nico Rosberg a stralucit din nou: plecat de pe ultima pozitie a grilei de start, a reusit sa aduca 2 puncte echipei Williams cu locul sau 7. BMW au rezistat cu ambele monoposturi pana la sfarsit iar Jaques Villeneuve a prins ultimul punct pentru echipa motoristului german.

Avantajul Renault se erodeaza in Campionate

Michael Schumacher a mai taiat o felie din avantajul spaniolului in Campionatul la piloti (o felie subtire, caci Alonso a reusit din nou sa dea dovada de consistenta, reusind locul 2 si minimizand astfel pierderile). Spaniolul conduce in continuare cu 44 de puncte urmat de Schumacher cu 31 si Raikkonen cu 23. La Constructori, Ferrari s-au apropiat la 16 puncte de Renault care conduc in continuare cu 62. Prin rezultatul de azi, Ferrari trece inaintea celor de la McLaren in acest Campionat, cu 46 la 38. Honda este departe in urma cu doar 19, de doua ori mai putine puncte decat McLaren.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss