Publicat in: February 28, 2006, Vizualizari: 1947
Tiago Monteiro a avut cel mai bun randament din Formula 1 anul trecut in ceea ce priveste terminarea curselor. De asemenea, a reusit sa treaca linia de sosire in prima sa cursa de Formula 1, a urcat pe podium la Indianapolis si a adus echipei Jordan un punct in Belgia. In acest an echipa se numeste MF1 Racing si Monteiro crede ca-si poate imbunatati performantele. El a oferit la Barcelona pentru F1rancing.net un interviu in exclusivitate:
Anul trecut, Jordan/Midland nu a fost suficient de rapida pentru a concura cu celelalte echipe. Noua masina pare sa fi crescut in performante. Care este stadiul proiectului de dezvoltare ?
Merge bine, masina este fiabila. Este mai rapida, dar inca nu este o minune. Mereu e loc de mai bine, oricum, este mai buna decat modelul de anul trecut. Vom micsora distanta fata de celelalte echipe, insa nu de la inceput - avem o multime de suprize pregatite pe durata intregului sezon.
Acum echipa se numeste MF1 Racing, numele Jordan nu mai apare. Care este atuul pe care mizeaza Midland acum cand preluarea s-a facut in totalitate ?
Organizarea. Programarea lucrurilor si planificarea lor anterioara. Acesta este principalul atuu.
Care este obiectivul pentru acest sezon ? Ce echipa crezi ca va fi cea mai periculoasa rivala a voastra ?
Nu stiu, deoarece sunt foarte multe schimbari. Toro Rosso are un mare avantaj cu motorul V10 si sasiul Red Bull, nu mai este Minardi. Vrem sa fim in fata lor. Vrem sa fim la fel de rapizi ca Red Bull, insa va fi foarte greu.
Este Formula 1 o competitie acerba, acum ca multe echipe private au disparut ?
Inca nu, exista inca o mare diferenta fata de echipele de top. Noi avem un buget de sase ori mai mic decat echipele de top. Nu se pot face comparatii in aceste conditii. Ei au, de asemenea, mult mai multi angajati care lucreaza pentru ei.
Ce parere ai despre intrarea echipei Super Aguri in Formula 1 ?
Este foarte bine pentru acest sport. Se vor chinui la inceput insa pot constitui o surpriza in acest an. Vechiul sasiu Arrows nu este rau deloc si vor avea un sasiu nou in curand. Cu ajutorul Hondei pot deveni competitivi si pot forma o echipa buna. Nu stiu insa cat timp le va fi necesar.
Monteiro despre Jordan Primul tau sezon in Formula 1 va ramane in istoria acestui sport cu recordul de a termina aproape toate cursele. Asta a fost obiectivul tau, principala prioritate a fost terminarea curselor ?
Nu m-am gandit niciodata la asta. Dupa 12 sau 13 Mari Premii s-a inceput sa se discute despre acest aspect. Din acel moment am realizat ca am stabilit un record. Insa, niciodata nu am pus in pericol un rezultat bun, dar nici nu am facut lucruri stupide. Daca ma aflam in lupta pentru pozitia a 14-a si masina din fata mea ma bloca sau faca lucruri ciudate, nu imi asumam riscul de a provoca un accident. Este un mare avantaj pentru mine acum, deoarece am realizat multe tururi cu monopostul.
De ce coechipierul tau Narain Karthikeyan nu a terminat aproape de recordul tau ? Asta reprezinta o diferenta intre stiluri de pilotaj ?
Nu cred ca este o diferenta. Intotdeauna am incercat sa dau tot ce aveam mai bun. Cred ca am fost la fel de violent cu masina mea ca si Narain. Daca se intampla ceva, atunci este numai ghinion. Narain are un stil diferit. Concuram impreauna inca din Formula 3 si mereu a fost asa: foarte rapid dar cu multe greseli. Eu mereu am fost mai constant.
Cat de important este pentru Portugalia sa aiba un pilot in Formula 1 ?
A fost un lucru important atunci cand am semnat mai ales ca nu mai fusese un pilot portughez in F1 de 10 ani. La inceput era vorba numai de suporterii care iubeau acest sport, insa, dupa cursa de la Indianapolis, toata lumea a devenit interesata. A fost cel mai important subiect al presei pentru o saptamana. Oameni care nu vazusera pana atunci o cursa de Formula 1 s-au simtit atrasi. A fost extraordinar.
Indianapolis 2005 Si ai reusit sa termini pe podium ...
A fost o oportunitate pe care o ai numai odata in viata. Sa concurezi pentru o pozitie pe podium intr-o masina ca a noastra se intampla in conditii foarte, foarte speciale, asa cum a fost la Indianapolis. Noi nu am avut nici un motiv pentru care sa nu concuram. Noi ne-am facut treaba noastra. Am sarbatorit performanta ca pe una normala. Concurentii mei erau acolo, coechipierul meu si cele doua Minardi-uri si am reusit sa-i inving.
Te-ai gandit ca poti suferi o problema mecanica in acel Mare Premiu special ?
Sigur, terminasem 12 din cele 13 curse la care participasem si ma gandeam la faptul ca odata si odata trebuie sa se rupa ceva. A fost foarte stresant. Toata cursa m-am gandit la lucrul asta. Personal, am fost mai mandru de pozitia a 8-a obtinuta la Spa, insa am pilotat una din cele mai bune curse ale mele la Indianapolis. Am avut un avantaj de 30 de secunde in fata coechipierului meu. Nu au existat steaguri albastre deci am putut sa mentin un ritm alert tot timpul. Daca as fi pilotat o cursa ca aceea si as fi terminat pe 15 as fi fost la fel de mandru de ea.
De ce i-a trebuit atat de mult timp echipei Midland sa te confirme pentru sezonul 2006 ?
Cateodata, cand esti foarte ocupat de o anumita problema, nu realizezi la ce se gandesc oamenii din afara. Pe 2 noiembrie ei m-au acceptat pentru 2006. Am cerut permisiunea sa anunt in Portugalia pentru sponsorii mei si am primit acceptul sa fac asta. Noi inauntru (in cadrul echipei Midland) stiam ce se intampla, insa zvonurile incepusera sa apara. Colin Kolles uraste zvonurile. Am decis sa asteptam lansarea monopostului. Acum am un contract pentru acest an si o optiune pentru 2007.
Ce parere ai despre noul tau coechipier, Chrisijan Albers ?
Inca nu il cunosc foarte bine, dar pot spune ca este rapid. Ne intelegem bine si cred ca va fi o lupta frumoasa anul acesta.
Ai vrea sa pilotezi pentru o echipa mai rapida dupa 2006 ?
Daca Midland isi va mari performantele si am garantii ca o astfel de dezvoltare se va realiza in viitor, nu vad de ce as pleca. Sunt foarte fericit si ma simt foarte bine la Midland. Bineinteles, cateodata primesti o oferta pe care nu o poti refuza, precum Fernando Alonso, altfel insa as vrea sa raman aici.