F1 - Massa il infrange pe Schumacher in Japonia

Publicat in: October 7, 2006, Vizualizari: 2209

Bridgestone la ei acasa

Deja inca de la inceputul calificarilor a fost clar: Bridgestone sunt supremi in Japonia, in conditii de pista uscata. Si pista uscata este cam singura sansa pe care o au, pentru ca ultimele stiri anunta ca Bridgestone nu au adus o noua specificatie de pneu de ploaie la Suzuka, asa cum se anuntase initial, din cauza ca suprafata pistei este prea abraziva. Si cu totii stim cum se comporta mai nou Bridgestone pe ploaie. Deci, daca ploua, Ferrari, Williams, Toyota, Midland si Super Auguri vor trebui sa foloseasca aceleasi pneuri ca in China. Dar astazi, Michelin au fost cei care au avut probleme, concurentii pe astfel de pneuri s-au chinuit sa obtina timpi competitivi iar la finalul sesiunii, primele patru pozitii au fost ocupate de concurenti incaltati cu gumele producatorului tarii gazda: Felipe Massa, Jarno Trulli, Nico Rosberg si Ralf Schumacher. Michael Schumacher nu a realizat un timp exceptional, dar suficent cat sa intre fara probleme in partea a doua a calificarilor. McLaren si Renault au confirmat faptul ca nu sunt in apele lor, realizand timpi mediocri. McLaren au parut a fi cei mai afectati de incompetitivitatea pneurilor Michelin. Eliminati din aceasta mansa: Coulthard, Doornbos, Speed, Sato, Monteiro si Yamamoto. Daca Liuzzi si Albers s-au bucurat de o promovare mai mult sau mai putin neasteptata catre a doua parte a calificarilor, cei de la Red Bull s-au trezit, spre dezamagirea lor, cu ambii piloti descalificati din prima.

McLaren eliminati, Ferrari fulgeratori

Cat de mare a fost diferenta dintre Bridgestone si Michelin la Suzuka s-a vazut in a doua mansa a calificarilor. Chiar daca discrepanta nu a fost chiar atat de usturatoare cat saptamana trecuta cand Michelin aveau un avantaj grosolan pe ploaie, Bridgestone le-au dat un raspuns pe masura rivalilor europeni: cronometrele au masurat aproape 2 secunde intre timpul cu care Raikkonen nu a reusit sa intre in ultima mansa a calificarilor si cel cu care Michael Schumacher a devenit singurul pilot care sa coboare vreodata sub bariera de 1 minut si 29 de secunde pentru un tur de pista la Suzuka. Cei doi piloti Ferrari au cucerit fara probleme primele 2 pozitii. Renault s-au calificat fara mari probleme dar McLaren s-au vazut pusi la grea incercare. Ultima tentativa l-a lasat pe Raikkonen doar cu locul 9, in timp ce Pedro de la Rosa a reusit doar un loc 13. Eliminati din aceasta parte: Raikkonen, Kubica, de la Rosa, Webber, Liuzzi si Albers.

Prima linie Ferrari

Cele doua monoposturi ale echipei din Maranello au condus restul pilotilor pe circuit in timp ce in spatele lui Massa, Alonso se chinuia sa gaseasca un culoar de trecere (pe care nu l-a gasit pana la urma, spaniolul plangandu-se la radio inginerului sau de cursa ca este blocat - nu ca ar fi avut prea mult sens acuzatia, dat fiind ca toata lumea rula doar pentru a arde combustibil). Renault au fost primii care sa isi cheme pilotii la garaj pentru schimbul de pneuri, fiind urmati curand de restul echipelor. Primul efort serios al lui Michael Schumacher i-a adus septuplului Campion Mondial Pole Position-ul temporar, in timp ce tot ce a putut face Alonso a fost un timp cu 1.3 secunde mai lent decat al germanului. Felipe Massa a transformat curand grila de start temporara intr-o dubla Ferrari. La a doua tentativa, Alonso si-a imbunatatit doar cu putin timpul, la fel si coechipierul sau. Si pilotii Ferrari au mai progresat cu cateva zecimi, mai ales Massa, fiind singurul pilot care mai putea face o surpriza in ceea ce priveste soarta Pole Position-ului. Brazilianul a si facut-o, reusind sa isi infranga ilustrul coechipier si castigand Pole Position-ul. Toyota au fost singurii care au putut arunca o amenintare efemera asupra superioritatii Scuderiei, cand Trulli a reusit la finalul sesiunii cel mai bun timp pe primul sector. Dar pana la urma, nu a fost sa fie, si Felipe Massa impreuna cu Michael Schumacher au ramas in fruntea grilei de start. Urmatoarele 3 linii ale grilei consta din componentii echipelor Toyota, Renault si Honda: Ralf Schumacher, Trulli, Alonso, Fisichella, Button si Barrichello. Pe locul 9 Heidfeld si pe 10, Rosberg. Restul de 12 piloti: Raikkonen, Kubica, de la Rosa, Webber, Liuzzi, Albers, Coulthard, Doornbos, Speed, Sato, Monteiro si Yamamoto.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss