F1 - Michael Schumacher domina ultima sesiune de antrenamente la Imola

Publicat in: April 22, 2006, Vizualizari: 993

Ferrari in forma excelenta

Dimineata zilei de sambata permite echipelor sa desfasoare ultimele antrenamente inainte de calificari. La inceputul sesiunii, Ralf Schumacher a fost cel care a inregistrat primul tur cronometrat cu un timp de 1:28.374, pe care l-a imbunatatit ulterior cu aproape o jumatate de secunda. Prin paddock-ul de la Imola umbla zvonuri cum ca Michelin si Bridgestone ar fi adus gume pentru o vreme ceva mai rece si ca pneurile nu ar fi chiar potrivite pentru temperaturile ce vor fi intalnite azi in timpul calificarilor si maine in cursa. Desi aceste temperaturi sunt doar cu cateva grade peste prognoza intiala, acest lucru ar putea deranja echilibrul extrem de fin al performantei pneurilor. Un alt zvon care s-a facut auzit a fost acela ca timpul stabilit de catre Michael Schumacher ieri in prima sesiune de antrenamente s-a datorat faptului ca monopostul 248 F1 pilotat de german avea foarte putin combustibil la bord. Daca acest zvon este sau nu intemeiat, vom afla curand.

Dupa primele 15 minute ale antrenamentelor, mai multi piloti au iesit pe pista pentru a pune la punct setarile finale ale monopostului si pentru a efectua selectia tipului de pneu. Felipe Massa a preluat conducerea cu un timp de 1:27.437, cu mult mai slab decat cel mai bun timp stabilit de catre coechipierul sau ieri (1:24.751), semn ca pista inca mai necesita rodaj. La scurta vreme dupa aceasta, Jenson Button a reusit sa se instaleze lider cu doar 7 miimi avantaj, dar Massa a revenit cu un tur rapid, distantandu-se la aproape 1 secunda. Christian Klien a reusit sa se instaleze pe locul 3 iar Kimi Raikkonen l-a urmat la 80 de miimi pentru locul 4.

In minutul 25, Fernando Alonso a reusit sa se apropie la 0.5 secunde de Massa, instalandu-se pe locul 2, insa la scurt timp dupa aceea, Michael Schumacher a reusit un timp de 1:25.014, devansandu-l pe spaniol cu peste o secunda. Alonso s-a apropiat turul urmator la 0.6 secunde in timp ce Ralf Schumacher a preluat conducerea ostilitatilor, fiind primul pilot al zilei care sa coboare sub bariera de 1 minut si 25 de secunde pentru un tur de pista. Si germanul de la Toyota a facut chiar mai mult decat atat: a infrant cel mai bun timp stabilit de fratele sau ieri.

La scurta vreme dupa timpul stabilit de Ralf, replica lui Michael Schumacher nu s-a lasat asteptata, acesta parcurgand un tur extrem de rapid, reusind sa coboare sub bariera de 1 minut si 24 de secunde cu un excelent 1:23.787. Ralf Schumacher si Fernando Alonso au continuat pe pista pentru cateva tururi, nereusind insa a se apropia de timpul germanului de la Ferrari. Si ca sa fie lucrurile complete pentru Scuderie, Felipe Massa a reusit si el sa bata timpul lui Ralf, stabilind un 1:24.383 cu care s-a instalat pe pozitia a doua a clasamentului.

Cu 7 minute inainte de final, majoritatea pilotilor au iesit pe pista pentru asaltul final al timpilor. Fisichella a reusit sa se intercaleze intre Schumacher si Massa in timp ce Alonso avea deja cel mai bun timp pe primul sector. Spaniolul nu a reusit sa-si mentina ritmul pe toata durata turului din cauza traficului de pe pista si deci nu a putut ataca timpul lui Schumacher. Turul urmator a reusit totusi sa se apropie la 0.3 secunde de german. Raikkonen nu a putut deloc sa intre astazi in lupta pentru cel mai bun timp in antrenamente, dar s-a instalat imediat in spatele celor patru piloti de la Ferrari si Renault, la 0.8 secunde de Michael Schumacher. Germanul de la Ferrari a mai incercat inca un tur rapid, stabilind cel mai bun timp pe primul sector, insa nu a putut sa-si imbunatateasca rezultatul anterior.

Pe toata durata sesiunii au fost destule momente tensionate. Mai multi piloti au avut incursiuni in decor, culminand cu un accident violent suferit de Rosberg chiar inainte de finalul sesiunii. Germanul a pierdut controlul monopostului si s-a izbit de zidurile de protectie de pe marginea zonei de esapare aflate in locul in care ratase virajul. Pista a fost pe tot parcursul sesiunii incarcata de mult praf si chiar si pietre. Montoya nu a cronometrat nici un tur pe tot parcursul antrenamentelor de azi, lucru care-l va dezavantaja pe columbian in calificari, dat fiind ca nu va avea suficiente informatii pentru a lucra eficient la setarile masinii.

Se anunta un weekend Ferrari - Renault

Ferrari si Renault au dominat autoritar antrenamentele de ieri si de azi. Michael Schumacher a reusit sa scape cu cel mai bun timp in buzunar in ambele zile insa Alonso a fost foarte aproape de el de fiecare data. Cu toate acestea, Michelin par a fi intr-un usor dezavantaj la Imola. In acest caz, este impresionant faptul ca monoposturile celor de la Renault au reusit sa obtina timpi atat de buni.

Clasamentul final al sesiunii indica o superioritate Bridgestone asupra Michelin: Schumacher(B) pe prima pozitie, Alonso(M), Fisichella(M), Massa(B), Raikkonen(M), Ralf Schumacher(B), Button(M), Villeneuve(M), Klien si Liuzzi incheie top 10-le. Barrichello a reusit un loc 11, urmat de Webber, Coulthard, Speed, Heidfeld, Albers, Trulli, Monteiro, Rosberg, Sato, Ide si Montoya. Acestea fiind zise, ar fi o surpriza sa vedem pe prima linie a grilei de start pentru maine alt monopost decat un Renault sau un Ferrari.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss