F1 - Michael Schumacher ii bate pe Renault la ei acasa

Publicat in: July 16, 2006, Vizualizari: 1835

Felipe Massa straluceste

In momentul in care luminile rosii s-au stins, Felipe Massa si Michael Schumacher au pornit excelent, brazilianul reusind sa-l tina pe Alonso in spatele sau. Spaniolul a incercat in repetate randuri sa treaca de Massa in decursul urmatoarelor cateva tururi, dar fara succes. Intre timp, Michael Schumacher s-a distantat in frunte cu aproximativ jumatate de secunda pe tur. Coechipierul sau a facut o munca de echipa excelenta, incetinindu-l aparent pe Alonso si reusind totusi sa fie suficient de rapid cat sa-l tina pe Campionul Mondial en-titre in spatele sau.

Prima serie de opriri la boxe a adus o veste oarecum surprinzatoare: Alonso a oprit inaintea lui Michael Schumacher, la un tur dupa Felipe Massa (care a fost primul pilot intrat pentru realimentare). Initial deci, spaniolul a fost pornit pe o strategie cu trei intrari la standuri. Fisichella a oprit deodata cu germanul de la Ferrari, care a efectuat prima realimentare si schimbare de pneuri abia in turul 18. La reintrarea pe pista, avansul sau fata de Alonso a devenit deci mai mult decat confortabil. Spaniolul a incarcat mai mult carburant in decursul acestei realimentari, motiv pentru care a reintrat in pista la cateva secunde bune in spatele lui Massa.

Renault se salveaza prin strategie inspirata

Pentru Honda, lucrurile s-au inrautatit inca din turul 18, cand Rubens Barrichello a abandonat din cauza propulsorului V8. In calificari, Jenson Button nu a reusit nici macar sa intre in a doua mansa, pe cand brazilianul a reusit doar un modest loc 14. Niponii nu au avut deci nici o speranta de la aceasta cursa. Dar nici nu erau pregatiti de finalul trist care i-a asteptat in turul 61, cand si Jenson Button s-a retras cu probleme tehnice.

 

Renault au schimbat strategia de cursa in decursul celei de-a doua opriri, cand l-au incarcat pe Alonso cu o cantitate de carburant suficienta pentru a termina intrecerea. Fisichella a primit acelasi tratament. Ferrari au ramas pe strategia cu trei opriri, dar in momentul in care Alonso si-a efectuat a doua si ultima oprire, germanul avea deja un avans de peste 24 de secunde, pe care l-a crescut eventual si mai mult, revenind tot in fruntea cursei dupa a treia oprire la boxe. In ultimele tururi, Schumacher a mai lasat moale acceleratia, conservandu-si motorul pentru cursa viitoare si pneurile pentru ultimele tururi, pneuri care aratau destul de deplorabil la finalul intrecerii. Cu toate acestea, a trecut linia de sosire la peste 10 secunde in fata lui Alonso. In momentul in care Massa a intrat pentru ultima realimentare, adica in turul 53, a devenit clar ca daca lucrurile decurg normal, Alonso va reusi sa prinda locul 2. Lucru ce s-a si intamplat, spaniolul reusind sa-l trimita pe Massa pe locul 3 si sa piarda doar doua puncte in Campionatul la Piloti in dauna septuplului Campion Mondial.

Toyota erau abonati la un rezultat bun, dar Jarno Trulli a abandonat cu probleme la frane in turul 39. Totusi, Ralf Schumacher a reusit sa inhate locul 4 de la Kimi Raikkonen. De La Rosa a facut din nou ceva spectacol, incercand in repetate randuri sa treaca de Mark Webber, fara succes insa. Spaniolul de la McLaren nu s-a lasat insa fara o depasire, si a reusit totusi sa treaca de Nick Heidfeld intr-un moment ulterior in cursa. Una peste alta, duo-ul celei mai faimoase echipe britanice a terminat cursa pe 5 si 7, adica un avans de cate o pozitie pentru fiecare dintre cei doi piloti (avans facilitat ce-i drept, si de abandonul lui Trulli). Heidfeld a apucat ultimul punct pentru Sauber BMW in timp ce Villeneuve ar face bine sa isi imbunatateasca rapid performantele, dat fiind ca altcumva, este probabil ca va primi unda verde de la BMW sa-si caute alt serviciu. Williams au avut o cursa fara rezultate, Webber abandonand in turul 53 din cauza desaparii pneului iar Rosberg, plecat de pe 19, a ajuns cu greu pe 14.

Clasamentele

In Campionatul la Piloti, Michael Schumacher a mai sapat 2 puncte in avansul lui Alonso, aflandu-se acum pe locul 2 in clasament cu 79 de puncte, la 17 distanta de spaniol care conduce cu 96. Fisichella si-a recastigat locul 3 de la Raikkonen, 46 la 43 de puncte, dar Felipe Massa se apropie vertiginos de cei doi, avand in clipa de fata 42 de puncte. La Constructori, Renault domina cu 142 de puncte fata de 121 pentru Ferrari. McLaren nu au atins inca nici macar 80, aflandu-se pe 3 cu 71 de puncte, conducandu-i pe cei de la Honda, ce par blocati la anemicul lor scor de 32 de puncte.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss