Publicat in: April 23, 2006, Vizualizari: 2608
Un prim tur tulbure
La start Alonso a reusit sa castige o pozitie pe cand Barrichello a pierdut doua locuri, fiind depasit atat de catre Felipe Massa cat si de spaniol. Christjan Albers a suferit un accident puternic, fiind lovit din spate de debutantul japonez de la Super Auguri, Yuji Ide. Midland-ul lui Albers s-a rostogolit de cateva ori si s-a oprit intr-un spatiu de esapare cu pietris, intors cu rotile in sus. Din fericire, gratie normelor excelente de securitate, olandezul a scapat nevatamat. Safety Car-ul a intrat pe pista insa nu a stat decat 2 tururi asa ca intrecerea s-a reluat curand.
Lupta incinsa intre Schumacher si AlonsoIn turul 6 Jarno Trulli a parasit cursa cu probleme la cutia de viteze a monopostului sau. Michael Schumacher si-a petrecut primele 20 de tururi doborand record de pista dupa record de pista, stabilind nu mai putin de 5 astfel de performante. In tururile 16 si 17 cei doi componenti ai echipei Honda au oprit la boxe, Barrichello fiind primul care a efectuat realimentarea. Intr-adevar, Honda au fost plecati pe o strategie cu trei opriri la boxe. Doua, respectiv trei tururi mai tarziu, Felipe Massa si Schumacher au intrat la standuri, cedandu-i conducerea cursei lui Fernando Alonso. Tururile 22 si 23 au vazut si monoposturile McLaren efectuand realimentarea si schimbul de pneuri. Fernando Alonso a oprit cel mai tarziu, in turul 25 si a revenit in pista la peste 10 secunde in spatele germanului.
Cursa nu a adus aproape nici o depasire pe pista, circuitul de la Imola nefiind favorabil unor astfel de manevre. Dintre pilotii echipelor de top, Fisichella a oprit cel mai tarziu, in turul 29. Intre timp, Fernando Alonso a reusit in fiecare tur sa castige in medie o secunda in lupta cu Michael Schumacher, germanul parand a avea parte de un set de pneuri mai putin performant. In turul 34, Alonso a reusit sa il ajunga din urma german, 248 F1-ul pilotat de septuplul Campion Mondial fiind mult mai incet. Lupta dintre cei doi a devenit tot mai incinsa in urmatoarele 6 tururi, Campionul Mondial en-titre incercand sa-l depaseasca pe german de cateva ori.
Jenson Button a dat de probleme grave in decursul celei de-a doua sale opriri la boxe, fiind victima unei proaste comunicari intre echipa si mecanicul cu indicatorul de plecare. Englezului i-a fost permis sa plece de la boxe cand furtunul de alimentare nu fusese inca decuplat. Din acest motiv, Button a avansat cu masina pentru cativa metri, rupand furtul de alimentare si arucandu-l la pamant pe unul din mecanicii care il manevra. Monopostul RA106 s-a oprit pentru un moment la putina departare de garajul Honda. Un mecanic a decuplat ramasitele furtunului iar Button si-a reluat cursa, cu o penalizare de aproximativ 15 secunde.
In turul 41, dupa ce l-a presat pe Michael Schumacher la maxim, Alonso a intrat pentru a doua si ultima oara la boxele echipei sale. Michael Schumacher a mai rezistat un tur in pista pana cand a oprit si el pentru realimentare. Insa dupa intoarcerea pe pista, s-a trezit din nou cu Alonso amenintator in spate. Cu siguranta a doua jumatate a cursei nu a fost deloc usoara pentru pilotul de la Ferrari: acesta a trebuit sa reziste in fata presiunii exercitate de Alonso pentru inca 20 de tururi. Dar pana la urma nu germanul a fost acela care a gresit, ci Alonso, spaniolul parand a fi foarte aproape de a pierde controlul monopostului cu mai multe ocazii mai ales in ultimele 3 tururi. Pilotul de la Renault a renuntat sa-l mai preseze pe Schumacher pe ultimii kilometri din cursa, multumindu-se cu locul 2. Probabil cu pneurile destul de uzate, Alonso si-a dat seama ca este inutil sa riste 8 puncte pentru victoria la Imola.
Performanta solida din partea lui MontoyaMcLaren au dat din nou dovada de consistenta si performanta in cursa, Montoya reusind sa ii smulga locul 3 lui Felipe Massa in timpul opririlor la boxe. Kimi Raikkonen s-a pastrat foarte aproape de brazilian, pe locul 5, insa nu a putut sa il depaseasca. Montoya a facut o treaba foarte buna pe circuitul de langa San Marino, reusind sa-l bata pe Raikkonen atat in calificari cat si in cursa, folosind masina de rezerva. Pana acum finlandezul a avut de fiecare data rezultate mai bune, dar poate ca Juan Pablo este gata sa intoarca roata.
Honda: ce-au avut si ce-au pierdutJenson Button a reusit sa se pastreze in puncte, in ciuda problemelor tehnice avute, reusind sa aduca un +2 echipei sale. Desi nu a avut problemele lui Button, Rubens Barrichello a incheiat cursa mult mai slab decat ne-am fi asteptat: locul 11. Strategia cu 3 opriri la boxe nu a fost o solutie buna, asa cum o arata si clasamentul final al cursei: singurul pilot in puncte cu o astfel de strategie fiind Jenson Button. Singura consolare pentru echipa nipona este ca adversarii lor din aceeasi patrie a soarelui rasare, Toyota, nu au reusit sa castige nici un punct astazi: Trulli a abandonat la inceputul cursei iar Ralf nu a reusit decat un loc 9, cu aceeasi strategie cu trei opriri la boxe. Asadar locurile 2 si 3 pe grila castigate de Button si Barrichello au fost doar un foc de paie...
Sperante mari la Imola
Dupa ce ultima sa victorie competitiva a avut loc in urma cu peste 18 luni, in 2004, in Japonia pe pista de la Suzuka, Michael Schumacher a aratat ca nu si-a pierdut maiestria, reusind sa reziste in fata lui Fernando Alonso exact asa cum si spaniolul a rezistat in fata sa anul trecut pe circuitul de langa San Marino (cu deosebirea ca anul acesta Schumacher a trebuit sa reziste pentru mult mai multa vreme: Alonso a atacat aproximativ 30 de tururi fata de 15 tururi cat a avut germanul la dispozitie in 2005). Totusi, performanta lui Schumacher pe al doilea si al treilea set de pneuri nu a parut a fi prea buna. Este posibil ca el sa fi plecat initial pe o strategie cu 3 opriri la boxe si sa se fi decis pe durata cursei sa schimbe tactica. Oricum ar fi, Alonso nu a putut sa revendice pozitia de varf. Urmeaza sa vedem in saptamanile viitoare, cat din performanta 248 F1-ului se datoreaza faptului ca pista de la Imola prieste pneurilor Bridgestone si aerodinamicii masinii Ferrari.

Alonso nu are motive sa fie ingrijorat. A reusit sa il preseze pe Schumacher pana in ultimele momente fiind motorizat de un propulsor "vechi", aceasta fiind a doua cursa pe care V8-ul spaniolului a trebuit sa o indure. Si Imola este un circuit care cere mult de la motor. 4 curse din 4 pentru motoarele Renault si francezii au de ce se bucura: monopostul R26 este extrem de competitiv chiar si pe piste neprielnice design-ului sau. La Nurburgring peste 2 saptamani se numara bobocii, atunci roata se va intoarce din punct de vedere al propulsoarelor: Ferrari vor fi aceia cu motoare uzate iar Alonso cu un V8 nou.
Mark Webber a reusit sa aduca celor de la Williams un loc 6 si deci 3 puncte. Dupa ce in ultimele doua curse echipa britanica nu a mai reusit sa puncteze, rezultatul este imbucurator pentru ei. Nico Rosberg nu a mai stralucit ca in primele curse, reusind doar pozitia a 11-a.
DezamagiriToyota ar fi sperat la mai mult de la acest Mare Premiu. Dupa podiumul din Australia obtinut de Ralf Schumacher, tot germanul nu a putut sa intre in puncte astazi. Acum a devenit clar motivul pentru care Toyota a reusit sa ajunga cu ambele monoposturi in top 10: o cantitate subtire de combustibil combinata cu o specificatie mai moale de pneu.
Fisichella ar fi trebuit sa ii administreze o fugareala serioasa lui Alonso, motivul fiind acela ca italianul a avut la dispozitie un motor mai puternic. Dar ca de obicei, acesta nu a reusit sa faca mare lucru. Giancarlo a terminat pe pozitia a opta ceea ce a fost pentru el un Mare Premiu de casa. BMW nu au reusit nici ei sa puncteze, intr-o inversare de situatie pentru motoristul german: cursa trecuta ei au punctat iar Williams (echipa ce a folosit motoare BMW in ultimii ani) au pierdut.
Red Bull vor trebui sa uite de Imola cat mai repede posibil. David Coulthard concura in afara punctelor cu putine sanse la o clasare buna dar nu a vazut nici macar steagul cu patratele datorita unei probleme la directie. Christian Klien s-a retras din cursa cu probleme la cutia de viteze in timp ce rula undeva la coada clasamentului.
Cum se prezinta situatia in Campionate
Cu toate ca nu a castigat cursa, Fernando Alonso nu poate fii mai putin decat multumit de rezultatul acesteia: a adaugat inca 8 puncte la bagajul sau deja consistent. Astfel, in acest moment, Alonso este lider autoritar cu 36 de puncte, cu Michael Schumacher la 15 puncte in urma. Raikkonen detine 18 puncte in timp ce Fisichella si Montoya sunt la egalitate pe locul 4 cu 15 puncte. La Constructori Renault au un avans autoritar de 51 de puncte. Pe locurile 2 si 3 ii avem pe McLaren si Ferrari cu 33 respectiv 30 de puncte. Honda sunt departe, pe locul 4, cu doar 15 puncte din 4 curse.
Axonn Echysttas