F1 - Michael Schumacher zdrobeste competitia in ultimele antrenamente

Publicat in: October 7, 2006, Vizualizari: 1912
Bridgestone in forma la ei acasa

Takuma Sato, aflat la Marele sau Premiu de casa (ca si coechipierul sau Sakon Yamamoto si majoritatea echipei Super Auguri, daca nu cu nationalitatea atunci cu sufletul), a fost primul pilot care sa inregistreze un timp astazi de dimineata in Japonia. L-au urmat pe circuit Albers si Monteiro pentru tururi de instalare, precum si alti piloti mai putin implicati in lupta pentru puncte. In minutul 15, Ralf Schumacher a devenit lider cu un timp de 1:35.251 pentru un tur de pista. Germanul nu si-a pastrat pozitia pentru mult timp, dat fiind ca Massa a reusit sa stabileasca cel mai bun timp pe ultimele 2 sectoare, incheind un tur in 1:35.061. Brazilianul de la Ferrari a continuat sa-si imbunatateasca timpii tentativa dupa tentativa, dar in minutul 24 Michael Schumacher s-a instalat la conducere, stabilind cel mai bun timp al weekendu-ului, 1:33.268. Alonso nu prea a reusit sa tina pasul cu marele sau adversar, poticnindu-se pe locurile 3, 4. Cand Sato a reusit sa revendice locul 4, cu un timp mai bun decat al lui Alonso, a devenit clar ca a venit randul celor de la Michelin sa aiba probleme cu pneurile. Bridgestone au fost de nestavilit pe pista lor de casa.

Vremea la Suzuka a fost mult mai placuta decat probabil s-ar fi asteptat echipele. 25 de grade Celsius in aer si 34 la suprafata asfaltului. Poate ca si acest lucru a contribuit la performanta ridicata a gumelor aduse de catre producatorul nipon. Ralf Schumacher, incaltat si el cu pneuri Bridgestone, a devenit lider cu 17 minute inainte de final, mai rapid decat fratele sau cu peste 8 zecimi. Cei de la Renault, McLaren si Honda au tot incercat tururi rapide dar nu au reusit sa ameninte pozitiile celor de la Ferrari sau Toyota, zbatandu-se undeva departe de primele 2 locuri. In ultimele clipe, Michael Schumacher a pornit la atac, stabilind cel mai bun timp pe toate cele 3 sectoarele. La finalul turului sau, germanul de la Ferrari isi lasase fratele la peste 1200 de miimi in urma, devenind lider cu un excelent timp de 1:30.653, spulberand atat recordul pistei de anul trecut, cat si timpul de Pole Position (care ce-i drept a fost stabilit in conditii de ploaie atunci). Superioritatea Bridgestone pe aceasta pista este evidenta, cel putin la fel de evidenta cum era si inferioritatea lor, saptamana trecuta in China. Cel mai rapid pilot Michelin a fost Jenson Button, care a revendicat locul trei, in fata celor doi de la Renault, care ar cam trebui sa inceapa sa-si faca griji... pentru daca Ferrari au aceasta performanta pe acelasi tip de pneu, lucrurile arata sumbru pentru Alonso si Renault. Este totusi posibil ca Ferrari si Toyota sa fi mizat pe de o specificatie ai moale, care, evident, ar explica rezutaltele mai bune, dar care s-ar si degrada mai repede in cursa, fortand poate pilotii la mai multe opriri la boxe.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss