Promovare pentru Heikki Kovalainen
Echipa franceza a facut astazi public un comunicat prin care isi dezvaluie structura personalului pentru anul 2007. Stirea are trasaturi senzationale nu neaparat prin faptul ca se stie sigur componenta inca unei echipe (si nu orice echipa, Campionii en-titre), ci prin faptul ca anuntul limpezeste mult din miscarile ce vor avea loc in piata transferurilor de piloti. Flavio Briatore si-a prelungit contractul cu Renault pentru sezoanele 2007 si 2008. Echipa de piloti a fost de asemenea definitivata: Giancarlo Fisichella si Heikki Kovalainen. Nelson Piquet junior si Ricardo Zonta vor deveni pilotii de teste ai echipei, dat fiind ca actualul pilot de teste (finlandezul Heikki) a fost promovat la rangul de pilot titlular. Presedintele Renault, Carlos Ghosn a comentat: "Sub conducerea lui Flavio, echipa a obtinut o dubla remarcabila in 2005, castigand titlurile la Piloti si la Constructori si si-a mentinut competitivitatea in 2006. Contez pe determinarea, talentul si eficacitatea lui Flavio si a intregii echipe Renault, sub presedintia lui Alain Dassas, sa duca din nou Renault pe primul esalon al Formulei 1". Flavio Briatore a adaugat: "Este acum important pentru ca echipa Renault sa inceapa acest nou ciclu pe platforma unei structuri de management stabile. Sunt increzator ca Renault va fi o forta majora in Formula 1 in anii ce vor urma".
Valuri in iaz
Prin eliminare, devine tot mai clar si aspectul echipei Ferrari pentru anul viitor. Scuderia are din ce alege in ceea ce priveste componenta pe 2007: Michael Schumacher, Kimi Raikkonen si Felipe Massa... adica trei piloti de top, dintre care primii doi sunt chiar printre cei mai bine cotati trei piloti din Formula 1 in momentul de fata (celalalt fiind Fernando Alonso). Mai trebuie sa asteptam probabil doar pana dupa Marele Premiu al Italiei pentru a sti daca Michael Schumacher mai ramane sau nu in Formula 1. Dupa toate aparentele insa, se pare ca germanul se va retrage iar la Ferrari ii vom vedea pe Raikkonen si pe Massa. Este de asemenea posibil ca si Ross Brawn, geniul strategic al echipei, sa se retraga de anul acesta.
Viitorul Renault
Cu Giancarlo Fisichella si Heikki Kovalainen la volan, este greu de estimat ce vor reusi sa faca Renault in urmatorii ani. Cu tot talentul sau, Kovalainen nu a concurat inca in nici o cursa, asa ca se pare ca Renault l-au promovat mai mult din cauza ca Ferrari l-au insfacat pe Raikkonen si toti ceilalti piloti cotati bine nu au fost disponibili. Cat despre Fisichella, cu totii stim ca doar cu foarte rare ocazii a reusit sa isi infranga coechipierul in ultimii doi ani. Renault vor avea nevoie de o masina strasnica pentru a putea compensa handicapul la capitolul piloti, pentru ca, sa fim sinceri, McLaren si Ferrari au toti asii in maneca in aceasta zona.
Axonn Echysttas