F1 - Pole Position pentru Michael Schumacher

Publicat in: May 27, 2006, Vizualizari: 732

Cu 6 mai putin

20 de monoposturi au intrat in pista pentru a parcurge primele tururi cronometrate ale sesiunii de calificari. Cei doi piloti ai echipei Ferrari nu au iesit decat dupa primele 7 minute, cand Trulli, Coulthard si Ralf Schumacher se aflau in fruntea clasamentului temporar. Felipe Massa a pierdut controlul monopostului sau in virajul de la Piata Cazinoului si si-a infipt nasul monopostului in zidul de pneuri, sesiunea fiind suspendata pentru cateva minute. Brazilianul nu avea nevoie de acest abandon in calificari, data fiind presiunea sub care este supus la Ferrari, cu un contract valabil doar pe anul acesta. Kimi Raikkonen a reusit cel mai bun timp in prima sesiune, 1:13.887, urmat de Alonso, Webber si Ralf Schumacher. Vitantonio Liuzzi a reusit din nou sa se strecoare in a doua parte a calificarilor, gratie abandonului suferit de pilotul Ferrari. Ceilalti eliminati au fost cei patru piloti ai echipelor Midland si Super Auguri si Scott Speed de la Toro Rosso, adica clientii obisnuiti...

Ultimii zece ramasi

Raikkonen, Alonso si Fisichella au monopolizat din primele minute cele 3 pozitii fruntase ale clasamentului temporar. Michael Schumacher a asteptat din nou 7 minute inainte de a intra in pista, moment dupa care a inregistrat un tur suficient de rapid cat sa ii asigure participarea in ultima parte a calificarilor. Totusi, cand germanul a intrat pe linia boxelor, pentru a se intoarce la standurile echipei sale, a oprit in mod curios foarte devreme si a fost impins de cativa comisari de cursa intr-unul din garajele neutre, mecanici de la Ferrari sosind in fuga. In timpul sesiunii, temperaturile in aer au oscilat in jurul valorii de 24 de grade Celsius, iar temperatura asfaltului a ajuns la un maxim de 46 de grade. Ordinea la varf la finalul sesiunii a ramas neschimbata, cu Raikkonen in frunte. Eliminati in aceasta a doua parte a calificarilor "knockout": Ralf Schumacher, Klien, Liuzzi, Button, Villeneuve si Heidfeld. Victima surpriza a acestei parti a fost evident Jenson Button, in timp ce David Coulthard a surprins, reusind pentru prima oara in acest an sa intre in ultima parte a calificarilor.

Batalia finala

Primele trei monoposturi iesite pe pista au fost cele ale lui Schumacher, Alonso si Fisichella, singurul 248 F1 ramas in lupta pentru Pole asezandu-se in fata semaforului de la iesirea de la standuri cu cateva secunde bune inaintea celorlalti concurenti. Asadar, pilotii au purces la obisnuita alergare pentru consum de combustibil. Primele opriri la boxe pentru cauciucuri noi au inceput dupa 13 minute, pilotii Renault fiind printre primii care sa efectueze aceasta oprire. Kimi Raikkonen a reusit primul Pole provizoriu, urmat de Michael Schumacher, cu un timp de 1:13.898. Ultimul minut a inceput cu un timp bun pe primul sector din partea lui Kimi Raikkonen, dar a parut ca finlandezul a fost incomodat de catre Mark Webber pe ultimele cateva sute de metri si nu a reusit sa isi imbunatateasca performanta. Michael Schumacher a reusit si el, la scurt timp dupa Raikkonen, sa stabileasca cel mai bun timp pe primul sector. Germanul parea sa reuseasca un timp si mai bun, insa in unul din ultimele viraje a parut a pierde controlul 248 F1-ului, smucind din volan si franand usor inainte de a se opri la cativa centimetri de glisierele de pe marginea pistei. Fernando Alonso, aflat in spate, a fost probabil incomodat de monopostul germanului si nu a reusit sa-i sufle acestuia Pole Position-ul. Prin urmare, primii zece au fost clasificati astfel: Schumacher, Alonso, Webber, Raikkonen, Fisichella, Montoya, Barrichello, Trulli, Coulthard si Rosberg. O mare surpriza deci din partea echipei Williams, care reusesc din nou o clasare foarte buna, amintind de primele curse ale sezonului. In continuare, ceilalti 12 piloti eliminati din sesiunile anterioare: Ralf Schumacher, Klien, Liuzzi, Button, Villeneuve, Heidfeld, Albers, Monteiro, Speed, Sato, Montagny si Massa.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss