F1 - Prima linie Renault in Canada

Publicat in: June 24, 2006, Vizualizari: 937

Primii piloti "knocked-out"

Mansa intai a calificarilor nu a adus nici un incident major. Dupa performante solide din partea lui Raikkonen, Heidfeld si Fisichella, a venit randul lui Alonso sa isi intipareasca autoritatea: spaniolul a preluat conducerea stabilind si cel mai bun timp al weekend-ului: 1:15.350. Michael Schumacher a reusit prin turul sau cel mai rapid, al treilea timp, dupa ce in turul precedent a avut parte de cateva clipe tensionate, franand dur intr-unul din viraje. Nico Rosberg a facut cateva scantei cu un zid de protectie de pe marginea circuitului dar a putut sa-si continue turul si a ajuns fara probleme in partea a doua a calificarilor. Ceea ce nu se poate spune si despre coechipierul sau, Mark Webber intorcandu-se la boxe inainte de a-si parcurge complet ultimul tur rapid, lucru care l-a lasat in clasament abia cu al 17-lea timp fiind deci, descalificat. Ceilalti piloti eliminati au fost "abonatii clasici": Monteiro si Albers de la Midland, Sato si Montagny de la Super Auguri si Scott Speed de la Squadra Toro Rosso.

Alonso fulgerator

Spaniolul de la Renault si-a facut treaba rapid si eficient. A iesit pe pista la doar cateva minute dupa ce-a doua mansa a calificarilor incepuse si a stabilit un timp excelent: 1:14.726, primul pilot care a reusit sa coboare sub 1 minut si 15 secunde pentru un tur de pista. Cu aceasta performanta la activ, Alonso s-a intors la boxele Renault cu locul asigurat in ultima parte a calificarilor. Michael Schumacher a reusit sa revendice locul 2, dar la abia 413 miimi de timpul spaniolului. In spatele celor doi, Rosberg a surprins reusind locul 4, iar Massa a trebuit sa se multumeasca cu un loc 8, suficient insa pentru a intra in lupta finala. Performanta din antrenamente a celor de la Sauber BMW s-a dezumflat ca un balon, nici unul dintre pilotii echipei nereusind sa intre in ultima mansa. Cei sase piloti descalificati au fost Villeneuve, Klien, Heidfeld, Ralf Schumacher, Liuzzi si Coulthard.

Combustie

Alonso si Fisichella au condus restul de 8 piloti de la iesirea de la standuri, incepand deci alergarea pentru consum de carburant. Dupa 13 minute, au avut loc si primele schimbari de pneuri. Pilotii au reintrat pe pista cu pneuri noi, atancand la maxim pozitia fruntasa. Kimi Raikkonen s-a instalat lider, urmat de Michael Schumacher. Apoi Raikkonen a revenit la conducere, imbunatatind timpul germanului de la Ferrari cu peste 600 de miimi. Fernando Alonso a facut o treaba excelenta, reusind sa coboare din nou sub 1 minut si 15 secunde pentru un tur de pista. Ce-a de-a doua si ultima serie de schimbari de pneuri a avut loc cu doar 5 minute inainte de finalul sesiunii. Alonso nu a reusit sa-si imbunatateasca timpul dar nimeni nu a reusit sa il depaseasca. Fisichella s-a apropiat, cu 1:15.178, urmat de Raikkonen si Trulli. Timpul lui Michael Schumacher nu a fost bun decat de locul 5, in spatele sau clasandu-se Rosberg, Montoya, Button, Barrichello si abia pe 10, Felipe Massa. Restul de 12 piloti pe grila de maine: Villeneuve, Klien, Heidfeld, Ralf Schumacher, Liuzzi, Coulthard, Webber, Speed, Monteiro, Albers, Sato si Montagny.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss