F1 - Prima linie Renault in China

Publicat in: September 30, 2006, Vizualizari: 1344
Catastrofa pentru Bridgestone si Ferrari

Toti pilotii (mai putin Albers de la Spyker MF1 si cei doi de la Ferrari) au intrat pe pista inca de la debutul sesiunii de calificari, in ploaia care uda circuitul de la Shanghai. Din cauza asfaltului completamente ud, multi piloti au gresit mai mult sau mai putin grav. Totusi, multumita zonelor largi de esapare, nimeni nu si-a avariat masina. Fernando Alonso si Giancarlo Fisichella au condus ostilitatile, stabilind cei mai buni timpi, la distanta destul de mare in fata celorlalti piloti. Cele doua masini Ferrari s-au zbatut din nou in conditii de pista umeda, nereusind sa se apropie nici macar la 3 secunde de liderii Renault. Problema a fost aparent cu pneurile Bridgestone, care si-au pierdut se pare toata performanta legendara in conditii de ploaie. Rezultatele pilotilor echipati cu gumele constructorului nipon au fost dezastruoase, in asa masura incat ambele monoposturi Squadra Toro Rosso cat si Red Bull si Sauber BMW s-au clasat in fata celor de la Ferrari, care abia au reusit sa ajunga in a doua mansa, cu locurile lor 13 si 14. Eliminati au fost doar piloti folosind pneuri Bridgestone: Ralf Schumacher, Jarno Trulli, Christjan Albers, Tiago Monteiro, Takuma Sato si Sakon Yamamoto.

Dominatie absoluta de la Renault

Simtind pericolul, Ferrari si-au trimis pilotii pe pista inca de la primele secunde ale mansei a doua a calificarilor. Cu greu, Michael Schumacher a reusit sa inregistreze primul timp al celor de la Ferrari sub 1 minut si 47 de secunde, fiind apoi depasit de catre Felipe Massa. Apoi a venit avalansa Michelin. Fara nici o problema, Pedro de la Rosa s-a instalat in postura de lider, urmat de Honda-ul lui Jenson Button. Renault-urile au intrat haotic in lupta: Alonso a ratat un viraj iar Fisichella a adunat putin pietris de pe marginea pistei. Alonso si-a luat revansa turul urmator insa, cand dupa ce a stabilit cel mai bun timp pe toate cele 3 sectoare, s-a instalat lejer in pozitia de lider, la peste o secunda avans fata de Button. Fisichella l-a urmat pe locul 2, in timp ce Alonso si-a demonstrat superioritatea absoluta pe ploaie, realizand cei mai buni timpi pe primele doua sectoare. Cu doar un minut inainte de final, ambele monoposturi Ferrari erau in afara top 10-ului, in ceea ce a fost de departe cea mai proasta performanta pe care Bridgestone o puteau da. Intr-un ultim efort disperat, Michael Schumacher a reusit sa stabileasca al 8-lea timp, scapand cu chiu cu vai de eliminare (a fost la un pas de aceasta "performanta" dupa ce Robert Kubica a revendicat locul 7, impingandu-l pe german pe 9). Eliminati din aceasta mansa: Speed, Coulthard, Massa, Liuzzi, Webber si Rosberg.

Taifunul Renault

Inainte ca primele intrari pentru schimbul de pneuri sa aiba loc, McLaren-ul lui Kimi Raikkonen a pierdut una din oglinzi, cauzandu-i probleme lui Jenson Button care a lovit din plin obiectul situat pe pista, avariindu-si eleronul fata. Finlandezul a continuat restul sesiunii cu o singura oglinda iar Jenson a pierdut timp pretios (poate chiar si ocazia la o noua incercare) la schimbarea nasului masinii. Fernando Alonso a dominat fara probleme, stabilind un timp excelent, care s-a dovedit imposibil de depasit. Performanta Renault a fost previzibila, dupa rezultatele din primele doua manse, fiind clar ca Alonso si Fisichella nu vor avea adversar. In urma celor doi, Honda au reusit sa se descurce cel mai bine, revendicand locurile 3 si 4, cu Barrichello in fata lui Button. Pe 5 a terminat McLaren-ul mono-oglinda al lui Raikkonen, probabil viitorul numarul 1 de la Ferrari, surclasandu-l pe Michael Schumacher, actualul numarul 1 la Maranello. Germanul a facut tot ce a putut, folosindu-se de nishte cauciucuri net inferioare, dupa cum au recunoscut-o si Nico Rosberg si Ralf Schumacher. Ferrari-ul septuplului Campion Mondial este singurul incaltat cu gume Bridgestone din primele 13 monoposturi de pe grila de start de maine. In spatele germanului s-au clasat Pedro de la Rosa (care probabil ar fi putut face mai mult daca nu ar fi pierdut controlul masinii in una din ultimele sale tentative), Nick Heidfeld, Robert Kubica si Robert Doornbos (care la prima calificare pentru Red Bull a reusit sa-l bata pe Coulthard). Restul de 10 piloti: Scott Speed, David Coulthard, Felipe Massa, Vitantonio Liuzzi, Mark Webber, Nico Rosberg, Ralf Schumacher, Jarno Trulli, Christjan Albers, Tiago Monteiro, Takuma Sato si Sakon Yamamoto.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss