Renault au rulat mai mult decat de obicei
Pat Symonds, director tehnic la Renault, a admis ca datorita faptului ca la Barcelona alegerea pneurilor este de o importanta critica, programul de teste al echipei a fost putin schimbat. Desi diversele grupari din Formula 1 testeaza mii de kilometri anual pe pista catalana, atat Fernando Alonso cat si Giancarlo Fisichella au parcurs mai multe tururi decat de obicei in a doua sesiune de antrenamente. Acest lucru este insa contrabalansat de faptul ca ambii piloti au parcurs doar tururi de instalare in antrenamentele de dimineata. Fernando Alonso concureaza la Barcelona cu acelasi motor cu care a reusit locul doi la Nurburgring, saptamana trecuta, pe cand Fisichella dispune de un V8 nou. Nici de aceasta data Alonso nu ii da pe Ferrari ca principali rivali, indicand mai degraba ca este foarte atent la McLaren si Honda.
"A fost fantastic sa iesim pe pista azi in Barcelona. Dupa luni de zile de teste aici cu tribunele goale, cred ca toti pilotii s-au bucurat sa conduca in fata unor spectatori, nu doar eu! Am verificat pneurile si nu am avut nici o problema, pentru ca rezultatele erau destul de similare cu testele. Astept calificarile si cursa si sper sa le dau fanilor ceva pentru care sa se bucure!", a declarat spaniolul de la Renault. Coechipierul sau n-a fost atat de multumit: "Azi n-a fost o zi perfecta pentru noi si cred ca inca avem mult loc de imbunatatire. Pentru moment, masina nu e fantastica. In comparatie cu testele, pista este foarte alunecoasa si aderenta e destul de scazuta. Echilibrul monopostului a fost destul de bun dar trebuie sa imbunatatim aderenta pentru maine".
Ferrari cei mai rapizi deocamdata
Felipe Massa si Michael Schumacher au stabilit cei mai buni timpi ai zilei in primele antrenamente. Daca e sa ne luam dupa ce s-a intamplat saptamana trecuta la Nurburgring, monoposturile Ferrari pot si mai mult decat atat si abia maine vom vedea puterea reala a Scuderiei, care-si continua deci revirimentul in forta. Pilotii sai au rulat destule tururi pe parcursul zilei si atat Jean Todt cat si Ross Brawn au declarat ca sunt multumiti de pneurile puse la dispozitie de Bridgestone.
Michael Schumacher: "Sunt foarte multumit de munca depusa azi, focalizata pe pneurile Bridgestone si pe adaptarea 248 F1-ului la conditiile pistei. In comparatie cu ultima oara cand am fost aici, am adus cateva imbunatatiri la monopost si la pneuri. Cred ca putem fi competitivi, desi nu am intrat inca in detaliile datelor obtinute azi. Sunt multi factori de luat in considerare. Daca ne uitam la timpii de dimineata, am fost rapizi, si vestea buna este ca in aceasta dupa amiaza, pe distante mai lungi, am fost amandoi rapizi si consistenti, asa ca situatia arata destul de bine". Massa a fost si el fericit de rezultatele zilei: "Weekend-ul acesta a pornit cu dreptul. Ziua ne-a mers foarte bine si am muncit aproape exclusiv la pneurile Bridgestone, evident, pentru cursa. Sunt foarte satisfacut cu monopostul 248 F1 si ce am reusit sa facem azi".
Putini kilometri pentru McLaren
Echipa motorizata de Mercedes a parcurs foarte putine tururi de pista astazi. Doar 2 pentru Raikkonen si 5 pentru Montoya, fara a pune la socoteala tururile de instalare. Managementul McLaren a motivat comportamentul ca fiind destinat conservarii motorului in stare cat mai buna pentru cursa. Dupa ce Montoya a ratat obtinerea unui punct in Marele Premiu al Europei, saptamana trecuta, ca urmare a defectarii motorului sau V8, echipa a decis se pare ca e mai bine sa fie cat mai precauti acest weekend, caci, probabil, Mercedes nu au dat inca de cap problemei avute cu propulsorul.
Kimi Raikkonen a declarat dupa antrenamente ca: "Dupa intrunirea mea obisnuita de ieri cu inginerii, am decis ca nu va fi necesar sa particip in sesiunea de dimineata. Am fost programat sa execut doua tururi pe parcursul dupamiezei ceea ce am si facut. Asa ca a fost un inceput usor si lipsit de probleme pentru acest weekend". Juan Pablo Montoya are parte de un motor nou la Barcelona: "Am parcurs cateva tururi pentru a evalua optiunile noastre. La un moment dat mi s-a desprins oglinda din partea stanga si a trebuit sa trag pe dreapta, dar nu au fost alte probleme".
Honda in frunte?
Dupa ce nu au reusit sa impresioneze in primele cinci curse ale sezonului, faptul ca niponii de la Honda il au pe Anthony Davidson in fruntea listei de timpi dupa a doua sesiune de antrenamente de vineri, nu pare in sine nimic alarmant. Este greu de crezut ca cei de la Honda ar fi facut progrese semnificative in cele doar cateva zile care au trecut de la ultima cursa. Jenson Button a pornit totusi astazi cu un motor nou.
"A fost foarte mult vant astazi si este dificil sa ajungi la un echilibru bun in acele conditii. A fost si mult trafic, lucru care mi-a afectat destul de mult fiecare tur. Este foarte diferit fata de teste deoarece conditiile se schimba de la o zi la alta. Echilibrul de baza al monopostului insa este in regula", a declarat englezul. "Lucrurile arata bine dar inca mai avem multa munca de facut pentru a ne pregati pentru maine si duminica", a completat Rubens Barrichello.
Red Bull pusi pe sotii
Stirea cum ca Robert Doornbos l-ar inlocui pe Christian Klien la Red Bull incepand cu urmatoarea cursa se dovedeste a fi o pacaleala. "Complet gresit. Nu stiu de ce ar spune cineva asta", a declarat austriacul la circuitul catalan astazi, vorbind despre povestea aparuta pe un website olandez. Echipa sa de relatii cu presa de la Red Bull, a vazut partea amuzanta a lucrurilor si a adaugat cativa inlocuitori pentru Klien la cursele urmatoare, in rubrica de barfe a site-ului echipei. Printre acestia se afla Printul Albert, care ar urma sa concureze in Marele Premiu al principatului Monaco alaturi de David Coulthard si Flavio Briatore, pentru Monza.
Axonn Echysttas