Frig cu garnitura de plictis
Weekend-ul competitional a debutat astazi dimineata cu prima sesiune de antrenamente la Hungaroring. Alexander Wurz si Anthony Davidson au fost primii piloti in pista, anuntand parca faptul ca timpii de varf in aceasta sesiune le vor apartine, asa cum se obisnuieste in zilele de vineri. Evident, Robert Kubica nu a mai facut pe vitezomanul, dat fiind ca in acest weekend il va inlocui pe Villeneuve in cursa, motiv pentru care este limitat in ceea ce priveste seturile de pneuri disponibile si trebuie sa aiba grija de motor. Dupa 10 minute, Wurz era la conducere cu un timp de 1:26.568. Dupa putzina vreme, Davidson i-a furat primul loc cu 373 de miimi. Cu cateva minute inainte de finalul primei jumatati a antrenamentelor, Williams-ul lui Wurz s-a intors la conducere cu 1:24.547, dar replica lui Davidson a sosit prompt, britanicul de la Honda intorcandu-se in frunte cu 1:23.684. Dupa cum se prognozase, a fost frig in Ungaria: doar 18 grade Celsius in aer si 24 la suprafata pistei. Aceste temperaturi au adus o aderenta mai scazuta a pneurilor pe asfalt si deci performante limitate. Timpii au fost departe de recordul din anul 2004, 1:19.071, stabilit de catre Michael Schumacher.
Dupa 35 de minute, doar 5 piloti aveau un timp cronometrat si alti 8 parcursesera doar tururi de instalare. Wurz si-a recastigat mai tarziu prima pozitie, cu un timp de 1:22.941, devansandu-l pe britanicul de la Honda cu 743 de miimi. Cu doar 5 minute inainte de final insa, Davidson si-a imbunatatit timpul la 1:22.396. Macar vinerea aceasta, un pilot care va concura si in cursa a reusit sa se instaleze pe primul loc. Este vorba despre Kimi Raikkonen care a incheiat un tur de pista in 1:21.624, cu 772 de miimi mai bine decat Davidson si 875 mai bine decat Michael Schumacher care a incheiat sesiunea pe locul 3. Deci pana acum ii avem pe Raikkonen si Schumacher cei mai rapizi piloti (excluzandu-i pe cei de teste) iar Michelin monopolizeaza primele 2 pozitii in prima sesiune de antrenamente.
Renault
Campionii Mondiali en-titre au efectuat doar tururi de instalare in primele antrenamente si se pare ca nu vor concura nici aici in Ungaria cu amortizoarele lor de masa. Dupa ce joi Squadra Toro Rosso nu a fost admisa cu o astfel de tehnologie, Renault au decis si ei sa renunte la dispozitiv, dupa ce in zilele precedente afirmasera ca vor rula cu componenta pe monopost in Ungaria (avand in vedere ca au fost asigurati de catre FIA ca nu vor fi pedepsiti dupa ce Curtea Internationala de Apel va da un verdict in aceasta chestiune intr-o intrunire ce va avea loc pe data de 23 August, inainte de Marele Premiu al Turciei, urmatoarea cursa dupa aceasta).
Axonn Echysttas