F1 - Razboiul pneurilor la Monte Carlo

Publicat in: May 26, 2006, Vizualizari: 463

Asfaltul

Suprafata strazilor care constituie circuitul monegasc este una dintre cele mai fine din calendarul competitional al Campionatului. Din acest motiv, atat Bridgestone cat si Michelin au adus pneuri din gamele de cauciuc moale spre foarte moale. Acest lucru ar trebui sa daruiasca monoposturilor o aderenta cat mai crescuta. Data fiind importanta aderentei atat in atingerea unor acceleratii superioare cat si in mentinerea unui echilibru cat mai bun in viraje, este limpede ca pneurile vor juca un rol deosebit la Monte Carlo, cu o importanta crescuta fata de alte piste. Echipele care vor avea parte de cele mai bune pneuri si care vor sti sa le exploateze cat mai bine vor avea cu siguranta mult de castigat si pilotii acestor grupari vor avea o munca mai usoara de indeplinit in calificari si cursa.

Bridgestone

Alexander Wurz de la Williams a reusit ieri cel mai bun timp al zilei, inarmat cu gumele producatorului nipon. Bridgestone nu au mai castigat in Monaco de 5 ani si vor cauta poimaine sa-si intrerupa sirul de infrangeri. Acum doua saptamani, la Barcelona, noile pneuri "super soft" (super moi), nu au reusit sa tina pasul in cursa cu Michelin-urile lui Alonso, dar au fost la inaltime. Hisao Suganuma, managerul tehnic de la Bridgestone, a declarat ieri dupa antrenamente ca: "In acest moment, ne asteptam ca atat specificatiile dure cat si specificatiile moi sa fie folosite in cursa. Vom purcede la verificarile de pneuri obisnuite si vom studia datele inainte sa acordam echipelor recomandarile noastre finale". Pentru a-si asigura Pole Position-ul, nu ar fi o surpriza ca Ferrari sa opteze pentru un compus "super soft" si trei opriri la boxe.

Michelin

Desi anul viitor si-au propupus sa se retraga din sport, Michelin sunt la fel de competitivi ca intotdeauna si pneurile lor par sa aiba performante mai bune decat cele ale producatorului rival, pe majoritatea pistelor din calendar. Anthony Davidson a stabilit ieri al doilea cel mai bun timp in antrenamente dar a abandonat imediat dupa trecerea liniei de start/sosire, asa ca probabil s-ar fi putut si mai bine de atat. Producatorul francez de pneuri se indreapta spre weekend-ul competitional cu optimism. Nick Shorrock, directorul Michelin pentru operatiunile din Formula 1, a comentat: "Aceasta tinde sa fie cea mai "moale" cursa anului in ceea ce priveste compusii cauciucului si, pana acum, toate produsele noastre au functionat exact cum speram".

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss