Pilotii "secunzi" in frunte
Antrenamentele in Japonia au continuat pe o pista umeda, pentru o vreme. Anthony Davidson a revendicat pozitia lider pentru o mare parte din ultimele antrenamente ale zilei. Vremea a fost totusi mai calduroasa decat dimineata si temperaturile in aer au depasit maximele prognozate: 26 de grade Celsius. Pista a ramas rece, la doar 22 de grade.
In minutul 29, Giancarlo Fisichella a preluat conducerea cu 1:42:064, demonstrand ca nu e de joaca cu Renault pe pista japoneza, cel putin pe pneuri intermediare. Ferrari n-au avut cand sa-si arate adevaratul "talent" pe pneuri intermediare, pentru ca la 10 minute inainte de final, circuitul a inceput sa permita folosirea de pneuri de uscat. Ammermuller, noul pilot de teste al echpei Red Bull, a reusit, evident, un timp mult mai bun pe astfel de cauciucuri, trecand in frunte cu 1:39.373, un timp cu peste 1.6 secunde mai bun decat recordul pilotului situat pe locul 2 in momentul respectiv (Davidson).
In minutul 8, Michael Schumacher a spulberat timpii, instalandu-se in postura de lider la peste 1,5 secunde in frunte. Replica pilotilor de teste a sosit prompt, Davidson si Vettel reusind sa-i doboare performanta. Dar germanul de la Ferrari nu a lasat piciorul de pe acceleratie nici in al doilea sau tur cronometrat, revenind la conducere fara drept de apel cu un timp de 1:35.599. Kimi Raikkonen s-a apropiat treptat pana la doar 64 de miimi de pilotul Ferrari, dar tot Renault au fost cei care au reusit sa intoarca situatia, prin Giancarlo Fisichella, care s-a instalat lider cu primul timp sub 1 minut si 35 de secunde pentru un tur de pista: 1:34.337. Bineinteles ca datorita conditiilor din pista, pilotii n-au avut nici o sansa de a se apropia de recordul pe acest circuit, care-i apartine lui Kimi Raikkonen si a fost stabilit in 2005: 1:31.540. Alonso i s-a alaturat curand coechipierului sau pe locul 2, dar in ultimele secunde, Massa si Schumacher au reusit sa cucereasca locurile 2 si 3, in fata Campionului Mondial en-titre si la 71 respectiv 228 de miimi in spatele lui Fisichella (Alonso aflandu-se la 526 de miimi in urma coechipierului sau). Honda i-au avut pe Davidson si Button pe 5 si 7 in timp ce McLaren l-au pierdut pe Raikkonen undeva pe locul 10 in timp de Pedro de la Rosa a reusit un loc 8, la 727 de miimi de lider.
Axonn Echysttas