F1 - Serialul eleroanelor flexibile

Publicat in: June 28, 2006, Vizualizari: 1877

Sezonul 2 - Episodul 1741

Desi FIA a interzis folosirea eleroanelor spate flexibile prin modificarea regulamentului si obligarea echipelor la instalarea unor elemente de prindere pe aceste componente ale monoposturilor, sfada continua pe acest subiect. De asta data, echipa in culpa este Sauber BMW. Cei de la Honda au colectat dovezi video conform carora eleronul spate al echipei germano-elvetiene se indoaie la viteze mari, permitand viteze maxime mai ridicate. Martin Whitmarsh de la McLaren a declarat ca a vazut dovezile fotografice ale lui Nick Fry (Honda) si ca "arata ca o dovada destul de convingatoare ca ceva acolo nu este chiar in regula". Directorul tehnic al echipei Williams, Sam Michael, a fost si el de acord: "E un joc foarte stupid. E ridicol sa ai eleroane flexibile in Formula 1".

Interesant, de Ferrari nu mai zice nimeni nimic. Totusi, reporterii nu l-au ocolit pe Jean Todt, dar acesta a refuzat sa se implice in discutiile despre Sauber BMW, replicand sec: "Nu. (mai bine) Sa vorbim despre masina noastra". Directorul BMW Motorsport, Dr. Mario Theissen a fost, previzibil, nemiscat de comentariile rivalilor: "Toate acestea sunt o indicatie ca progresul nostru este acum remarcat de catre rivalii nostri". FIA va lua o decizie finala in legatura cu legalitatea aripii spate a F1.06-ului inainte de cursa de la Indianapolis, dupa ce acum cateva zile, la Montreal, nu au considerat necesar sanctionarea echipei.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss