Teste la Paul Ricard, Fiorano si Vallelunga
Renault, Ferrari, McLaren Mercedes, BMW Sauber, Toyota, Red Bull si Squadra Toro Rosso au purces ieri la teste pe pista de la Le Castellet, din Franta. Pe versiunea 3D SC de 3.593 kilometri a pistei, Fernando Alonso a stabilit recordul zilei si a parcurs un total 143 de tururi. Cu un cel mai bun timp de 1:05.686, spaniolul a imbunatatit cu doar 21 de miimi recordul lui Felipe Massa de la Ferrari, care a terminat deci ziua pe locul 2 si cu 127 de tururi parcurse. La alte 55 de miimi in urma s-a clasat Jarno Trulli pentru Toyota in timp ce McLaren Mercedes-ul lui Raikkonen s-a aflat la peste 3 zecimi in spate, cu "doar" 68 de tururi sub centura. Cel mai "harnic" pilot al zilei a fost Heikki Kovalainen, care a parcurs nu mai putin de 174 de tururi in monopostul sau Renault!
Altundeva, Luca Badoer, pilotul italian de teste al Scuderiei, a parcurs ieri 88 de tururi pe circuitul de la Fiorano, stabilind un cel mai bun timp de 58.538. Astazi, Michael Schumacher testeaza la Fiorano iar Felipe Massa continua la Paul Ricard.
Tot ieri, la Vallelunga, s-au aflat Honda si Williams. Anthony Davidson a stabilit un cel mai bun timp de 1:01.855, cu 126 de tururi parcurse. Alexander Wurz de la Williams a terminat ziua cu 101 tururi sub centura, dar la peste o secunda de RA106-le englezului.
Disputa eleroanelor, episodul 19683
Britanicii de la McLaren si Williams ar putea fi printre primele echipe care sa urmeze in acest an exemplul celor de la Ferrari, cu eleronul spate "flexibil". Datorita lipsei de actiune a FIA in aceasta problema, care a considerat aripa Ferrari ca fiind legala, echipele sunt acum multumite sa exploreze diverse interpretari ale regulamentului. Dupa rezultatele slabe din Marele Premiu al Spaniei, Martin Whitmarsh de la McLaren a declarat ca: "Trebuie sa ne imbunatatim in toate zonele". Whitmarsh el a adaugat ca echipa a "asteptat" sa vada cum reactioneaza FIA la presupusa inovatie a celor de la Ferrari. Acum ca apele s-au lamurit in aceasta chestiune, multe echipe vor incepe sa foloseasca componente similare. Totusi, in Marele Premiu al Spaniei, aripile monoposturilor McLaren si Renault au fost privite cu destul de mult scepticism, avand si acestea se pare elemente "flexibile".
Axonn Echysttas