F1 - Teste in Europa

Publicat in: April 27, 2006, Vizualizari: 1510

Actiune la Silverstone

Alaltaieri pe circuitul din Marea Britanie a demarat sesiunea de teste dinaintea Marelui Premiu al Europei care va avea loc in Germania, pe pista de la Nurburgring. Montoya a testat noul motor V8 produs de Mercedes care conform constructorului german nu aduce imbunatatiri in cai putere sau turatii, insa va permite exploatarea la maximum a potentialului existent. Columbianul a terminat ziua in fruntea listelor de timpi, fiind urmat de catre Jenson Button, Heikki Kovalainen si Fernando Alonso, timpul spaniolului fiind cu doar 235 de miimi mai slab decat al lui Montoya. In afara de cei 4, inca 10 piloti au mai fost prezenti pe pista.

Ieri, Renault a intors roata, reusind o dubla in teste: Fernando Alonso si Giancarlo Fisichella. Cei doi galben-albastri au fost urmati de Jenson Button si cele doua monoposturi McLaren cu Montoya in frunte, fiind cu peste 400 de miimi mai rapizi decat acestia din urma. Liuzzi a avut un accident infricosator, iesind de pe pista la aproximativ 275 de kilometri pe ora in virajul Becketts. Italianul a scapat nevatamat iar echipa Red Bull il va folosi probabil si astazi in teste, Liuzzi fiind luat cu "imprumutul" de la Squadra Toro Rosso.

Teste Ferrari si Toyota

Pe pista de la Le Castellet, in Franta, si-a facut alaltaieri debutul monopostul Toyota TF106B. Jarno Trulli a terminat ziua pe locul 2, in spatele lui Ricardo Zonta si inaintea 248 F1-ului pilotat de Luca Badoer. Italianul de la Toyota a descris masina specificatie B ca fiind plina de potential. Badoer a parcurs un total de 150 de tururi, cu cel mai bun tur de 58.676, la peste 400 de miimi de liderul Zonta. Tot alaltaieri, la Fiorano, pe circuitul privat al celor de la Ferrari, Felipe Massa a fost in actiune parcurgand un total de 85 de tururi (dintre care 8 pe versiunea scurta a pistei) cu un cel mai bun timp de 57.307.

Scandalul eleroanelor se intoarce

Directorul tehnic al echipei Honda, Geoff Willis, s-a aratat consternat de viteza atinsa de monoposturile Scuderiei acum cateva zile pe parcursul Marelui Premiu al statului San Marino. Acesta a declarat pentru revista italiana "Autosprint" ca: "Am adresat o scrisoare lui Charlie Whiting de la FIA pentru ca viteza masinii Ferrari la sfarsitul fiecarei linii drepte este incredibila. Cred ca am suficiente dovezi din transmisiunile video pentru a arata ca aripa lor spate este prea flexibila".

Pneurile problema trimise in Japonia

"Auto Motor Und Sport" a facut public ca Bridgestone sunt dezamagiti de scaderea abrupta in performanta a pneurilor lui Michael Schumacher in timpul cursei de la Imola, fiind vorba in special de al doilea sau set de cauciucuri. Acestea au fost trimise inapoi in Japonia pentru analize. Hirohide Hamashima a declarat pentru publicatie ca "nu pot sa neg ca timpii nu au fost atat de consistenti pe cat ne-am fi asteptat inaintea cursei".

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss