F1 - Ultima vineri

Publicat in: October 21, 2006, Vizualizari: 1014

Ferrari: singurul rezultat acceptat: dubla

Pentru Scuderie, lupta pentru Titlul la Piloti s-a terminat in urma cu doua saptamani intr-un nor de fum, in momentul in care Schumacher a abandonat din cauza propusorului sau V8. Desi sansa nu a murit inca, aceasta sansa este mai mult matematica si depinde mai mult de rivali decat de Ferrari. Insa pentru Titlul la Constructori, echipa din Maranello mai are inca sperante. Totusi, diferenta este prea mare pentru a putea fi recuperata cu usurinta intr-un singur weekend. Drept urmare, Ferrari sunt obligati sa obtina rezultatul maxim posibil intr-o cursa: dubla. Si nici asa nu au titlul asigurat, caci un loc 3 si un loc 5 (sau orice mai bine de atat, evident) le-ar asigura totusi celor de la Renault victoria.

"Bineinteles, sunt constient ca acesta este ultimul meu Mare Premiu, dar odata ce sunt in masina, nu simt nimic diferit fata de oricare altul. Sunt aici cu familia si cu cei mai apropiati prieteni, ceea ce ma face fericit. As dori sa multumesc celor de la Sauber BMW pentru gestul lor dragut (pe eleronul din spate al tuturor celor 3 monoposturi BMW Sauber s-a putut citi vineri urarea "Thanks Michael" (Multumesc Michael), un omagiu de despartire adus de catre echipa constructorului german septuplului Campion Mondial). Pe frontul tehnic, primele impresii sunt bune: monopostul si pneurile Bridgestone par sa functioneze bine. Tinta noastra este evident sa incercam sa castigam Campionatul la Constructori si asta va necesita o dubla", a declarat Michael Schumacher, foarte constient ca weekend-ul acesta trebuie sa castige. "Am lucrat mult la setarile masinii, care nu prea era in regula la inceputul sesiunii, mai ales din punct de vedere al aderentei. Catre sfarsit, am reusit sa ne imbunatatim, ceea ce ma face sa ma simt suficient de increzator pentru  maine", a comentat Felipe Massa.

Renault pe defensiva

Date fiind avantajele substantiale din ambele clasamente (mai ales avand in vedere faptul ca aceasta este ultima cursa), Renault joaca mai mult sau mai putin la sigur - si nu-i putem invinui pentru asta. Despre Alonso se stie ca va folosi un motor dintr-o generatie mai veche pentru o fiabilitate crescuta (motor care deja a fost schimbat, insa fara penalizare, deoarece inginerii Renault au pus motorul nou inainte ca Alonso sa intre pe pista). Fisichella in schimb va folosi un motor din ultima generatie, cu ceva caluti in plus la bord.

Fernando Alonso: "Aderenta a fost foarte scazuta astazi si pista se imbunatatea tot mai mult pe parcursul sesiunii. Asta inseamna ca e greu sa tragem prea multe concluzii despre setarile sau performanta masinii si va trebui sa muncim bine aceasta dupa masa pentru a anticipa cum circuitul se va schimba pentru maine si pentru cursa. Ma simt fericit si increzator pentru restul weekend-ului". Giancarlo Fisichella: "Cu aceste conditii dificile pe circuit, a fost greu sa gasim cel mai bun tur pe pneuri noi. Avem de lucru la echilibrul monopostului deoarece am avut prea mult comportament supraviratoriu, mai ales in al doilea sector, dar am imbunatatit situatia in timpul antrenamentelor - si vom spera sa mai facem inca un pas inainte maine".

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss