Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii
Urmeaza Indianapolis, unde pneurile conteaza mai mult decat oriunde, lucru ce a fost dovedit anul trecut, cand toti concurentii care erau echipati cu gume Michelin au abandonat chiar inainte de start, la sfatul producatorului francez, care nu a fost capabil sa puna la dispozitia echipelor niste pneuri capabile sa reziste la tensiunile din virajul 13. Acest viraj se negociaza la viteze foarte ridicate si, fiind parte din faimosul oval, exteriorul curbei este suprainaltat, pentru a permite monoposturilor sa continue accelerarea in timpul schimbarii directiei. Din acest motiv, pneurile din stanga, mai ales cel din spate, sunt supuse unor tensiuni extreme. In 2005, Michelin au fost prinsi cu garda jos de aceasta problema, lucru ce a dus la un scandal de proportii si o intrecere cu 6 masini (cele ale echipelor echipate de Bridgestone). Anul acesta, ambii producatori de pneuri sunt increzatori in produsele lor si toata lumea va cauta sa dea spectatorilor americani un spectacol care sa stearga (pe cat posibil) rusinea de anul trecut.
Bridgestone
Cu doar 3 victorii trecute in cont in ultimele 2 sezoane, reputatia constructorului nipon de pneuri s-a cam sifonat. Desi Michael Schumacher a reusit 2 victorii si 4 clasari pe locul secund in acest an, pachetul Renault - Michelin este net superior. Cei de la Ferrari au nevoie mai mult decat oricand de un pneu mai competitiv decat Michelin, iar Indianapolis este unul dintre locurile in care sunt multe sanse sa il si capete. Firestone (divizia americana a Bridgestone) echipeaza multe din masinile care concureaza pe pista de la Indianapolis in decursul anului, deci, japonezii ar trebui sa aiba deja aduse la circuit cateva specificatii diferite de pneuri cu care sa isi incalte echipele spre succes. Hisao Suganuma, managerul tehnic de la Bridgestone, a declarat ca: "Sectiunea interioara a circuitului necesita cauciucuri cu aderenta buna, ceea ce inseamna ca vor fi necesari compusi din gama mai moale. Totusi, ovalul este foarte rapid asa ca pneurile trebuie sa aiba o stabilitate foarte buna si performanta in franare. Virajul 13 in particular supune pneurile la incarcari foarte ridicate si forte laterale inalte. Pilotii negociaza acest viraj cu acceleratia la maxim asa ca pneurile trebuie sa fie suficient de puternice pentru a rezista ambelor forte directionale. Bridgestone a luat toti acesti factori in considerare cand ne-am decis cu echipele noastre despre ce specificatii sa aducem. Aceste specificatii au fost foarte atent alese pentru aceasta cursa si vom spera la un rezultat bun in acest weekend".
Michelin
Repararea fiascoului din 2005 i-a costat pe Michelin peste 12 milioane de dolari. Francezii au dat inapoi banii tuturor spectatorilor care au facut cereri de returnare si au pastrat cotorul biletelor cumparate pentru a dovedi locul din tribune. De asemenea, Michelin au cumparat 20.000 de bilete pentru cursa din 2006. Chiar si asa, zilele intrecerii de la Indianapolis sunt numarate. Cursa de anul acesta este ultima din contractul cu Managementul Formula 1 si Bernie Ecclestone a declarat ca nu va face nici o concesie intr-un viitor contract doar datorita problemelor din 2005. Constructorul francez de pneuri a dominat anul trecut, luand toate victoriile in afara de cea din Statele Unite. Anul acesta, lucrurile arata similar si deci Michelin pot spera la un rezultat bun pentru echipele lor. Dar cat din performanta pneurilor vor sacrifica ei pentru siguranta? Sau poate nu vor fi nevoiti sa o faca, dat fiind ca anul acesta, schimbarile de pneuri sunt din nou permise. Nick Shorrock, seful operatiunilor in Formula 1 pentru Michelin: "Am invatat din greselile noastre din 2005, pneul nostru va fi sigur si competitiv. Si o victorie la Indianapolis va avea un gust dulce. (aceasta cursa) Trebuie sa fie un eveniment frumos".
Axonn Echysttas