Max Mosley in urmarirea scaderii costurilor
Cu cat mai mult incearca Mosley sa scada costurile pe care o echipa trebuie sa le indure pentru a participa la un inalt nivel competitiv in Formula 1, cu atat mai mult acestea cresc. Marii constructori au bugete de sute de milioane de Euro, de pana la zece ori mai mari decat echipele mici. In ultimii trei ani, tot felul de masuri au fost introduse, fara insa a se reusi ceva concret. Anul trecut FIA a fortat echipele sa renunte la schimbarea penurilor in timpul cursei, dar marii constructori au investit atunci banii in dezvoltarea pe alte planuri, cum ar fi aerodinamica, electronica, hidraulica sau motorul. Pe deasupra, masura s-a dovedit periculoasa pentru siguranta pilotilor si nu a incurajat deloc spectacolul pe pista, toti pilotii fiind din acest motiv mult mai precauti in manevrele de depasire.
Din 2008 insa, o noua regula radicala ar putea intra in vigoare: presedintele FIA, Max Mosley, propune o incetare totala a dezvoltarii motoarelor pentru nici mai mult nici mai putin de trei sezoane! Prevederea ar trebui sa reduca costurile pentru echipele din Formula 1. McLaren, Honda, Toyota si BMW s-au aratat impotriva unei aceste reguli, ce a fost initial o idee a celor de la Renault. Telul lui Mosley pentru noul regulament este sa reduca costurile in Formula 1, sa mareasca nivelul de spectacol si competitivitate si sa imbunatateasca standardele de siguranta. Acesta spera sa finalizeze noul regulament tehnic pentru anul 2008 pana la data de 30 Iunie, anul curent.
Axonn Echysttas