Cum s-au descurcat principalele echipe vineri?
Michael Schumacher a adus Ferrari in frunte la inceputul weekend-ului competitional, stabilind cel mai bun tur al zilei in prima sesiune de antrenamente, cu doar 4 minute inainte de finalul acesteia: "Suntem fericiti cu munca depusa azi, lucru care mi-a adus buna dispozitie. Intreg pachetul functioneaza mai bine si deci masina este mai rapida. Cred ca putem lupta pentru Pole maine si cred chiar ca putem fi in lupta pentru victorie duminica", a declarat germanul. Ross Brawn s-a aratat multumit de performanta monopostului 248 F1 si a declarat ca ambii compusi furnizati de Bridgestone par competitivi. Asadar, ca si anul trecut, Bridgestone par a fi mai performanti pe asfaltul pistei de langa San Marino. Felipe Massa a adaugat ca "sunt fericit sa fiu aici la Imola pentru prima oara ca pilot Ferrari si sper sa le dau fanilor ceva pentru care sa fie veseli". Directorul Ferrari, Jean Todt, a fost destul de precaut in declaratii, ca de obicei, acesta nedorind sa faca vreun pronostic pentru cursa de poimaine.
Campionii Mondiali en-titre au inceput weekendul cu o serie de antrenamente de rutina. Din cauza lipsei de aderenta a pistei, nici unul dintre piloti nu a fost multumit de manevrabilitatea la sfarsitul sesiunii. Fernando Alonso a reusit sa inregistreze cel mai bun timp in a doua sesiune iar Fisichella a fost al saselea, cu 9 zecimi mai lent. "Ca de obicei vineri, nivelul de aderenta a fost destul de scazut. Acest lucru face masina greu de condus. Cred ca suntem rapizi dar ca intotdeauna, timpii de vineri nu inseamna mult. Daca putem face niste schimbari bune peste noapte, cred ca vom fi intr-o situatie puternica pentru cursa", a declarat Fernando Alonso. Coechipierul sau italian a fost de acord cu problema aderentei: "Echilibrul masinii nu este bun si avem foarte putina aderenta pe pista. Principala problema este in sicane, unde manevrabilitatea masinii este inconsistenta si nu poti ataca increzator".
Cei trei piloti Sauber BMW au avut doua sesiuni de antrenamente lipsite de probleme pe pista de la Imola. Robert Kubica a impresionat reusind sa il devanseze pe Anthony Davidson de la Honda, in drum spre treilea timp in a sesiunea de dupa-masa. Nick Heidfeld nu s-a simtit prea bine, acuzand unele probleme cu stomacul, motiv pentru care nu a cronometrat decat cateva tururi: "suprafata pistei este foarte alunecoasa. A trebuit de asemenea sa controlez o masina foarte nervoasa", a spus germanul, referindu-se la manevrabilitatea monopostului Sauber BMW. "Pista este foarte alunecoasa, dar nu arata prea rau. Cred ca putem lucra la masina si fi competitivi. Problema majora este ca nu avem aderenta. Au schimbat doar o sicana si asfaltul in cateva locuri, dar e la fel pentru toata lumea", a adaugat Jaques Villeneuve.
Anthony Davidson a fost astazi cel mai proeminent pilot al Hondei pe pista, englezul reusind sa-si aduca monopostul RA106 pe locul 4, imediat in spatele BMW-ului pilotat de Kubica. Echipa insa s-a plans de noua forma a sicanei modificate si de zonele reasfaltate, acuzand o lipsa de aderenta din acest motiv. Jenson Button s-a aratat multumit de sesiunea de antrenamente: "Am trecut prin programul obisnuit de vineri si ca de obicei avem multe informatii cu care sa lucram ca rezultat al muncii lui Anthony. O sa ne uitam bine la date in cursul noptii pentru a evalua cum se vor preta ultimele imbunatatiri la masina in cursa si pe parcursul weekend-ului. Inca mai avem de lucrat la setari. General vorbind, am avut un start rezonabil". Rubens Barrichello a fost nemultumit de problemele de trafic: "Era trafic peste tot azi, lucru care a facut tururile rapide foarte dificile, totusi am avut in general o zi lipsita de probleme si franele au mers mult mai bine. Avem inca de lucrat la echilibru dar pana acum e bine si sa vedem ce ne aduce ziua de maine".
McLaren n-au stralucit, cei doi piloti acoperind impreuna 35 de tururi pe parcursul antrenamentelor. Timpii mai slabi obtinuti de monoposturile MP4-21 ar putea fi explicati prin declaratia lui Ron Dennis: "ne-am conservat echipamentul dar chiar si asa am capatat multe informatii pe care le vom evalua peste noapte". Asadar am fi tentati sa credem ca McLaren nu s-au sinchisit prea mult cu stabilirea unor timpi spectaculosi. "Totul a mers bine, asa ca e un start bun pentru weekend. Ne-am petrecut vremea muncind la setari si evaluand pneurile Michelin", a declarat Raikkonen. Coechipierul sau columbian s-a aratat si el multumit de rezultatele zilei: "Cred ca avem un pachet bun si vom fi capabili sa ne descurcam".
Pilotii de curse de la Williams au petrecut aproape tot timpul antrenamentelor la boxe, lasandu-l pe Alexander Wurz sa adune informatii. In a doua parte a sesiunii Rosberg si Webber au iesit totusi pe pista pentru putin timp. "Am facut cateva tururi la sfarsitul sesiunii pentru a ajuta cu selectia pneurilor. Echilibrul pare bun si avem foarte multe informatii bune de la Alex pe care sa ne uitam la noapte", a declarat australianul. "Cred ca sesiunile de azi au mers bine si ca Alex a facut o treaba buna din nou pentru a gasi setarile corecte", a adaugat Rosberg.
Toyota au avut din nou probleme la electronica uneia dintre masini, de asta data Ralf Schumacher fiind cel care a fost consemnat la boxe pentru mult timp din acest motiv: "evident, n-a fost pornirea perfecta pentru weekend, dar Jarno a aratat ca avem potential", a comentat germanul. Trulli a parut increzator in sansele echipei pentru un rezultat bun: "Istoric, Imola nu a fost niciodata o pista buna pentru Toyota, dar cred ca putem intoarce roata".
Concluzii
Cateva locuri de pe circuit au fost re-asfaltate si acest lucru nu convine multor echipe. Date fiind comentariile celor de la Renault, concluzia este ca desi au stabilit timpi foarte buni, se cred in stare de mai mult odata ce vor rezolva problemele de aderenta si vor pune la punct setarile ale masinii. Si celelalte echipe ce folosesc pneuri Michelin s-au plans de probleme de aderenta in timp ce Ferrari, Toyota si Williams au parut a fi destul de multumite de pneurile lor. Asadar va fi acesta un Mare Premiu al constructorului nipon de pneuri?
Sesiunea de antrenamente de maine ne va arata ce au reusit peste noapte sa faca cei de la Renault si McLaren si in ce masura vor reusi Ferrari sa lupte pentru victorie la San Marino, primul lor Mare Premiu de casa.
Axonn Echysttas