F1 - Williams din nou in frunte

Publicat in: May 5, 2006, Vizualizari: 331

Alonso si Schumacher monopolizeaza temporar primele doua pozitii

Startul in ultima sesiune de antrenamente a zilei a fost mult mai dinamic decat cu 3 ore in urma, cu 9 monoposturi iesite pe pista inca din primele secunde. Adrian Sutil a inceput ca lider, germanul fiind noul pilot de teste pentru Midland in zilele de vineri, avand la dispozitie al treilea monopost al echipei. Limpede, Midland nu au ramas mult timp la varf, Anthony Davidson trimitandu-si monopostul Honda la peste 1.7 secunde in fata, cu un timp de 1:35.535, totusi, mult mai incet decat cel mai bun timp stabilit de Wurz azi dimineata (1:32.079). Felipe Massa a adus Ferrari in frunte in minutul 12, distantandu-se la putin sub o secunda de pilotul britanic. Dupa scurt timp insa, Nico Rosberg a stralucit pentru prima oara in ultima vreme, depasind timpul lui Massa si instalandu-se pe pozitia de lider. Deci Williams s-au tinut de cuvant: ei au declarat in cursul saptamanii acesteia ca vor participa mai activ la sesiunile de antrenamente, dupa ce la Imola au avut putin de suferit din cauza a prea putini kilometri strabatuti de Webber si Rosberg pe parcursul antrenamentelor.

In minutul 21, Campionul Mondial en-titre s-a instalat lider cu un timp de 1:33.579. Michael Schumacher a iesit si el pe pista si dupa ce a stabilit cel mai bun timp pe al doilea sector, s-a apropiat la 129 de miimi de spaniol. Timpii celor doi au indicat limpede faptul ca acestia nu au fortat prea mult, Alonso fiind cu exact o secunda si jumatate mai incet decat Wurz in prima parte a antrenamentelor.

Conditiile metereologice au fost in continuare prielnice la Nurburgring: 22 de grade Celsius in aer si 38 la suprafata pistei in a doua jumatate a antrenamentelor. Davidson si Wurz s-au apropiat de liderii Alonso si Schumacher, austriacul reusind un timp cu doar 38 de miimi mai lent decat al septuplului Campion Mondial. Alonso si Schumacher au mai parcurs cateva tururi pe pista, fara a reusi (sau incerca?) sa-si imbunatateasca timpul.

Cu 15 minute inainte de final, Raikkonen si Montoya nu au reusit sa se apropie decat la 0.9 respectiv 1.4 secunde de lideri. Cei de la McLaren si-au facut se pare un obicei din a rula foarte lejer in timpul antrenamentelor. Ralf Schumacher s-a instalat pe locul 4, Button pe 7, inaintea lui Rosberg iar pe Fisichella il gasim abia pe 9 iar Massa a fost impins pana pe locul 13.

Wurz face dubla

In minutul 5, aproape toti pilotii au iesit pe pista pentru a stabili ultimele tururi cronometrate. Curios, astazi a lipsit avalansa de schimbari de lider si timpi rapizi ce caracterizeaza sfarsitul celei de-a doua sesiuni de antrenamente de vineri. Alexander Wurz si Michael Schumacher au incercat totusi o rasturnare de situatie: austriacul s-a instalat lider cu cel mai bun timp pe primele 2 sectoare si s-a distantat la putin peste 0,9 secunde fata de ex-liderul Alonso pe cand germanul s-a apropiat la doar 40 de miimi de pilotul Renault, cu cel mai bun timp pe al treilea sector.

De remarcat ca timpul lui Wurz, 1:32.675, a ramas totusi mai slab decat cel mai bun timp stabilit tot de el in prima sesiune. De asemenea, Michael Schumacher a avut un timp mai bun in prima sesiune, dand de inteles ca germanul a testat probabil cu o alta specificatie de pneuri si/sau cu o alta incarcatura de combustibil in comparatie cu sesiunea de dimineata.

Concluzii

Pastrand in minte faptul ca ziua de vineri nu este foarte concludenta in ceea ce priveste starea reala a lucrurilor, putem afirma ca Ferrari confirma puterea de la Imola, mai ales ca acum Schumacher este cel care alearga cu un motor uzat si Alonso cel cu propulsor nou. Honda si McLaren sunt departe in zare dar aceasta nu inseamna mult, pentru ca ne-am obisnuit deja ca cele doua echipe sa nu dea prea mult in antrenamente. Doornbos a reusit sa aduca Red Bull pe un incurajator loc 4, cu doar 180 de miimi in urma lui Schumacher si 220 in urma lui Alonso (as zice ca e limpede ca Alonso si Schumacher nu au fortat prea mult). Pilotii din cursa ai Williams, Rosberg si Webber, au terminat abia pe 11 respectiv 16, dar performanta lui Wurz (mai ales cea de dimineata) trebuie pastrata ca punct de referinta. Trulli nu a parcurs decat tururi de instalare, fiind singurul pilot ce nu a cronometrat un tur si se pare ca italianul nu a scapat de ghinionul din primele 4 curse, cand a avut probleme aproape in fiecare eveniment.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss