Anul 2014 vine cu multe schimbari pentru combatantii Campionatului National de Raliuri Dunlop. Daca de partea vestilor bune avem aparitia unor masini foarte competitive, de partea cealalta se afla incertitudinea prezentei unor piloti fruntasi. Dupa ce David Botka a facut public faptul ca nu va face un sezon complet in CNRD 2014, se pare ca nici Vali Porcisteanu nu va pilota (foarte mult) in aceasta editie de campionat. Dezvaluirea ne-a facut-o chiar Vallino, campionul national absolut din 2011.
Din ciclul abandonuri si confirmari, pe tine cred ca trebuie sa te trecem la abandonuri, cel putin pentru Tess Rally Romtelecom. Chiar daca acest campionat va incepe mai tarziu decat era programat, tot nu ai reusit sa strangi bugetul necesar. Este adevarat?
Din pacate nu este vorba doar de prima etapa. Cred ca absenta noastra va fi pentru intreg sezonul 2014. Ultimele discutii pe care le-am avut in cadrul echipei au avut loc prin luna decembrie, iar atunci mi s-a spus ca trebuie sa vin cu o parte foarte consistenta din buget, ceea ce nu a fost posibil. Dupa asta a ramas discutia in aer. Ulterior am aflat chiar de pe Autorally ca noul membru al echipei este Gergo Szabo, practic in locul meu. A fost o surpriza si pentru noi acest lucru. Chiar daca mi-ar fi placut sa aflu personal aceste detalii, mi-am dat seama inca din decembrie ca nu se vor intampla multe lucruri pozitive. M-am trezit acum in aer, fara masina, fara nimic. Este stiut faptul ca masina cu care am mers in ultimii doi ani nu era a mea ci a echipei Colina Motorsport, fiind, intr-o oarecare forma, inchiriata. Mitsubishi-ul meu EVO IX a fost vandut in Bulgaria, in 2011.
Asadar esti fara material de concurs si fara niciun angajament.
Teoretic, contractul este pe 3 ani, deci si in acest sezon trebuia sa ramanem in configuratia BCR Leasing Rally Team dar iata ca nu s-a intamplat nimic in acest sens. Oricum, atunci cand am discutat cam ce variante ar fi pentru 2014, Dodo (n.r. Alexandru Pitigoi) mi-a spus ca singura varianta este masina din anii trecuti (nr. Mitsubishi Lancer EVO X). Chiar daca am fi avut la dispozitie banii necesari, care oricum nu sunt, nu mi-as fi dorit sa mai merg cu acea masina pentru ca nu pot sa imi bat joc de toata munca din ultimii zece ani si sa merg la locul opt, tinand cont de evolutia produsa in campionatul national din punct de vedere al masinilor de concurs.
Absenta ta este regretabila din cel putin doua puncte de vedere. O data pentru ca Raliul Brasovului inseamna ceva personal pentru tine, mai aveai putin si deveneai brasovean cu acte in regula. In al doilea rand pentru ca nu este bine ca un campion national sa dispara din campionat la o varsta la care mai are inca multe de spus. Sa nu uitam nici ca sezonul 2013 nu a fost pe masura asteptarilor fanilor, fiind presarat cu multe abandonuri.
Tocmai asta este problema; am zis ca trebuie sa schimbam ceva. Nu mai vreau sa mergem in acelasi ritm, sa fim in situatia de a avea aceleasi probleme. Am vrut sa mergem si noi la nivel de top, asa cum o fac ceilalti concurenti. Am demonstrat ca putem fi rapizi si cred ca meritam sa fim si noi acolo, in frunte. Nu vreau sa merg la raliu doar ca sa nu stau acasa.
Deci echipa Colina a declinat dorinta ta de a trece la un alt nivel in ceea ce priveste materialul de concurs. Totusi, nu ai avut discutii cu alti parteneri, avand in vedere ca titlul de campion national din palmaresul tau cantareste mult?
Au fost si inca sunt foarte multe discutii. Asteptam raspunsuri, insa deocamdata nu s-a intamplat nimic. Chiar daca unele semne sunt pozitive, pana ce nu este ceva semnat nu te poti baza pe nimic. Marea problema este ca trebuie sa o luam de la zero. Si nu trebuie neaparat cumparata o masina, se poate merge si pe o varianta inchiariata, insa e greu sa construiesti ceva incepand de la zero.
Apropo de variante. Pana la aceasta discutie cu noi, mai toata lumea te dadea, in diverse procente, component al echipei ESD.
Sunt niste povesti foarte amuzante si am ramas surprins pentru ca pe oriunde mergeam lumea ma intreba daca sunt la ESD. Nu am avut nicio discutie, niciun telefon cu ESD, nu stiu de unde au aparut aceste zvonuri. Chiar si in cadrul echipei am primit reprosuri ca nu vreau sa recunosc ca am primit oferta de la ESD si am raspuns si de aceasta data ca nu am vorbit cu nimeni si ca nu se intampla nimic in acest sens. Am auzit si ca as fi trimis CV-uri de prezentare echipei ESD, ca m-as fi autopropus. Cu aceasta ocazie insa vreau sa demontez toate aceste "acuzatii". Nu zic ca nu se poate intampla vreodata, ca nu as fi deschis la oferte, dar pana acum nu am avut discutii in acest sens.
Chiar daca nu vei lua startul la Brasov, noi ne dorim sa nu fii un caz asemanator cu Claudiu David. Amandoi ati dus o lupta extraordinara la inceputul carierelor voastre. Tu ai realizat o performanta iar el nu a ales intotdeauna variantele cele mai fericite. In intersectiile in care ajungi acum este foarte important sa alegi drumul cel mai bun.
Avand in vedere ca am treizeci de ani si un pic, nu imi fac ganduri rele in sensul ca este final de cariera. Daca ne uitam la Francois, are 50 de ani si in continuare merge foarte repede. Bine, el vine din alta lume. Mai am timp la dispozitie, insa nu as vrea sa incep cu pauze lungi. Poate se intampla o minune, eu tot mai sper. Am auzit si vorbe ca este ceva secret si ca nu vreau sa comunic. Eu intotdeauna am fost deschis si am spus totul, insa acum nu am ce sa comunic. Aste este realitatea, chiar daca este dura. Ne vedem oricum la Brasov, chiar daca voi sta pe margine.
Tess Rally Romtelecom, prima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2014, este programat sa se desfasoare in perioada 20-22 martie.
Echipa Autorally