22 - 6 = 16
Lupta pilotilor pentru a evita eliminarea din sesiunea de calificari a inceput cu o batalie intre Super Aguri, Toro Rosso si Midland. Barrichello si Ralf Schumacher fiind singurii piloti de top sa inregistreze un tur. Dupa cateva minute lucrurile au inceput sa se puna in miscare. Kimi Raikkonen a fost din nou lovit de probleme in momentul in care suspensia spate s-a rupt si un tete-a-queue a cauzat desprinderea eleronului sau cat si a rotii din spate, dupa aceasta sesiunea fiind oprita pentru cateva minute.
Cu doar 5 minute ramase din sesiune (multe fiind irosite din cauza
accidentului finlandezului), cu doar un minut inainte ca luminile verzi
sa permita intrarea pilotilor pe pista, s-a produs probabil cea mai
amuzanta busculada din istoria Formulei 1: in jur de 16 masini stand la
rand pe linia boxelor si asteptand permisiunea comisarilor de cursa de
a intra pe pista. Am avut parte de un fel de start de Grand Prix, insa
de pe ingusta linie a boxelor. In putinele minute pe care le-au avut la
dispozitie, pilotii au trebuit sa lupte pentru un timp care sa le
asigure biletul in a doua parte a sesiunii, cei mai inceti 6 piloti
trebuind sa fie eliminati (unul din ei fiind deja Raikkonen). Fernando
Alonso a reusit sa obtina cel mai bun timp in aceasta prima parte a
sesiunii, urmat de Jenson Button. Singurul nume de marca eliminat a
fost Ralf Schumacher de la Toyota, iar Vitantonio Liuzzi ne-a surprins
reusind sa-si aduca monopostul motorizat cu un Cosworth V10 limitat
chiar pe locul 16, reusind astfel sa treaca in a doua mansa a sesiunii
de calificari.
16 - 6 = 10
A doua parte a sesiunii de sesiunii de calificari s-a desfasurat
fara incidente deosebite (in afara de un tete-a-queue "reusit" de
Nico Rosberg). Montoya a preluat conducerea in prima jumatate a
calificarilor dupa care pilotii Ferrari Massa si respectiv Schumacher i
s-au alaturat pe locurile 2 si 3. In ultimele secunde Alonso s-a
instalat din nou pe pozitia de lider iar coechipierul sau Giancarlo
Fisichella l-a urmat pe locul 3, dupa Montoya. S-au calificat in ultima
mansa: Alonso, Montoya, Fisichella, Heidfeld, Massa, Schumacher,
Button, Klien, Webber si Barrichello, in aceasta ordine.
Batalia finala
Liderii s-au schimbat de atatea ori incat o poveste amanuntita s-ar dovedi extrem de lunga. Barrichello a reusit prima lovitura de marca, ramanand lider mai multe minute cu un timp de 1:35.224. La minutul 14 Felipe Massa a preluat conducerea, imbunatatind timpul lui Rubens cu 0.3 secunde. Michael Schumacher a reusit sa urce pe locul 3, in spatele celor doi brazilieni.
La minutul 14 insa, Michael Schumacher a redefinit cuvantul
"performanta" printr-un timp fantastic: 1:31.595, cu peste 3 secunde
fata de
coechipierul
sau aflat in Pole Position-ul temporar. Massa nu si-a lasat replica
asteptata, la doar cateva minute a reusit sa coboare timpul si mai
mult, la 1:31.595! Inca 4 minute si Michael Schumacher a redevenit
lider cu un extraordinar 1:31.431. Nici
Button, nici Alonso, Barrichello si Fisichella nu au reusit sa doboare
timpul stabilit de germanul de la Ferrari si nici al coechipierului sau.
Sesiunea s-a incheiat cu Michael Schumacher in Pole Position, egaland astfel recordul lui Senna de 65 de Pole-uri, urmat de coechipierul sau Felipe Massa la doar 78 de miimi. Pe locul 3 il gasim pe Jenson Button la doar 0.1 secunde de german, si la inca 0.15 secunde pe Fernando Alonso. Montoya urmeaza mai departe, la 0,4 secunde si Barrichello la alte 0,4 secunde ocupa pozitia 6. Grupul celor 10 piloti fruntasi este incheiat de catre Webber, Klien, Fisichella si Heidfeld, toti grupati intr-o secunda.
Ultimii 12 piloti fiind: Villeneuve, Rosberg, Coulthard, Trulli,
Liuzzi, Speed, Ralf Schumacher, Albers, Monteiro, Sato, Ide si
nefericitul Raikkonen, lovit din nou de slaba fiabilitate a
monoposturilor McLaren (care macar au un avantajul de a avea probabil
cea mai frumoasa masina, cu o superba vopsea cromata). Clic aici pentru timpii inregistrati in aceasta sesiune.
Toro Rosso face valuri
Ron Dennis s-a aratat nemultumit de performanta... masinilor Squadra
Toro Rosso! Chiar si in aceasta sesiune, trebuie sa fie destul de
frustrant pentru o echipa ca si Toyota sa piarda un loc in a doua parte
a calificarilor din cauza unei foste Minardi cu un motor V10 limitat
(prin Vitantonio Liuzzi). Performanta Toro Rosso, chiar daca nu este de
top, este totusi extraordinara in comparatie cu ceea cu ce am fi fost
asteptati sa vedem. Si nu este deloc neasteptat ca multe mari echipe,
cu bugete imense, sa fie nemultumite de acest lucru. In viitor nu ar fi
exclus ca FIA sa forteze echipa lui Gerhard Berger si Red Bull sa
limiteze si mai mult motorul V10.
Concluzie
Renault, Honda si McLaren nu au reusit sa-l opreasca pe Michael
Schumacher de la a-si impune solid autoritatea in Bahrein. Desi Renault
a jucat jocul asteptarii la perfectiune in primele doua manse ale
sesiunii, atunci cand chiar a contat, Alonso nu a reusit decat
locul 4 iar Fisichella porneste de pe un dezamagitor loc 9. Cu toate
acestea, Pole-ul lui Schumacher nu a fost mai bun decat timpul
obtinut de Alonso in a doua mansa a calificarilor si este posibil ca
Renault sa ascunda mai mult decat doar timpii (si anume, litri multi de
carburant in rezervoare).
Dupa ce in a doua sesiune de
antrenamente de vineri si in cea de astazi Ferrari a avut o comportare
foarte buna, a urmat si Pole Position-ul. Putini s-ar fi asteptat de la
o comportare atat de buna din partea lui Ferrari. Dupa un sezon 2005
dezastruos, scuderia este cu siguranta una dintre cele mai competitive
echipe dar ramane bineinteles de vazut, maine, in timpul cursei,
momentul in care Schumacher si Massa vor intra la boxe. Totusi, nu
trebuie sa ne sperie performanta Ferrari in a credea ca vom avea parte
din nou de o dominatie absoluta ca si in 2004. Honda si Renault sunt
foarte competitivi iar timpii obtinuti de pilotii lor in calificari
stau ca dovada ferma a acestui fapt, fiind foarte aproape de Ferrari.
De asemenea, Ferrari are in continuare avantajul de a fi testat foarte
mult pe pista de la Sakhir si abia in Malaezia si Australia vom putea
trage o concluzie mai solida. Pana atunci insa, Ferrari sunt realmente
in revenire puternica.
Axonn Echysttas