Consiliul pentru motorsport din cadrul Federatiei Internationale de Automobile (FIA) a aprobat oficial calendarul viitorului sezon din marele circ. Si in 2019 competitia va include 21 de curse, avand startul in Australia si etapa finala la Abu Dhabi.
Consiliul pentru motorsport s-a reunit vineri, 12 octombrie, la Paris, pentru a valida calendarul competitional al Formulei 1 cat si unele schimbari de regulament. Debutul urmatorului sezon va avea loc la 17 martie in Australia si se va incheia la 1 decembrie in Abu Dhabi. Prima cursa europeana se va desfasura la Barcelona, in 12 mai. Intregul calendar poate fi consultat mai jos:
Data | Grand Prix | Circuit |
---|---|---|
17 martie | Australia | Melbourne |
31 martie | Bahrain | Sakhir |
14 aprilie | China | Shanghai |
28 aprilie | Azerbaijan | Baku |
12 mai | Spain | Barcelona |
26 mai | Monaco | Monaco |
9 iunie | Canada | Montreal |
23 iunie | France | Le Castellet |
30 iunie | Austria | Spielberg |
14 iulie | Great Britain | Silverstone |
28 iulie | Germany | Hockenheim |
4 august | Hungary | Budapest |
1 septembrie | Belgium | Spa |
8 septembrie | Italy | Monza |
22 septembrie | Singapore | Singapore |
29 septembrie | Russia | Sochi |
13 octombrie | Japan | Suzuka |
27 octombrie | Mexico | Mexico City |
3 noiembrie | USA | Austin* |
17 noiembrie | Brazil | Sao Paulo |
1 decembrie | Abu Dhabi | Yas Marina |
Regulamentul a suferit cateva schimbari fata de acest an:
- la finalul unei perioade cu safety car, pilotii vor avea dreptul sa depaseasca doar dupa ce au trecut de linia de start/sosire
- echipele vor fi responsabile de verificarea tehnica a masinilor lor iar inainte ca monoposturile sa intrepentru prima data pe circuit, echipele vor trebui sa semneze declaratia de conformitate
- chiar daca va ramane si fluturarea steagului clasic, finalul cursei va fi semnalizat oficial printr-un panou luminos
- pozitia eleronului spate va fi usor modificata pentru a permite o mai buna vizibilitate in oglinzi
- lumini aiditionale vor fi amplasate pe eleronul spate al masinii (foto jos)
- modificari minore ale sistemului halo pentru a facilita scoaterea pilotului in caz de nevoie
Dan Terea
Echipa Autorally