Formula 1 - Marele Premiu al Braziliei

Publicat in: September 22, 2005, Vizualizari: 1861

Spectatori posionati, un circuit sinuos si pe care se concureaza in sensul invenrs al acelor de ceasornic si o vreme imprevizibila, acestea sunt "ingredientele" Marelui Premiu al Braziliei. Oamenii de la volan explica atractia faimosului circuit de la Sao Paolo.
 
Fernando Alonso, Renault
al 9-lea calificat si al 4-lea in cursa din 2004
"Cu siguranta sunt aproape de titlul mondial, dar voi aborda aceasta cursa ca pe oricare alta. Am fost competitivi in Brazilia in ultimii ani si acum masina noastra este mai puternica din toate punctele de vedere. Deci, abia astept cursa. Ca intotdeauna, voi concura sa obtin maximum de puncte. Care este ratiunea de a concura pentru a prinde un loc pe podium? Nu poti face asta, trebuie sa doresti sa fi cel mai bun, trebuie sa ataci. Deci asta vreau sa fac in Brazilia. Trebuie sa avem un weekend linistit, fara probleme ,si speram sa obtinem rezultatul pe care ni-l dorim".
 
Giancarlo Fisichella, Renault
Al 11-lea in calificari si al 9-lea in cursa din 2004

"Sunt foarte optimist pentru acest sfarsit de sezon. Vreau sa castig inca o cursa si poate Brazilia este o varianta. Avem un nou pachet aerodinamic si un nou motor deci cred ca putem fi un pic mai agresivi decat pana acum."
"De fapt, imi place foarte mult acest circuit. Intotdeauna a fost dificil din punct de vedere fizic deoarece este invers acelor de ceasornic, dar cred ca dupa recenta cursa din Turcia, nu va mai fi asa dificil pentru noi. Chiar si asa, va fi greu deoarece este un circuit scurt si trebuie sa desfasuram peste 70 de ture. Pista este denivelata dar lucrurile s-au mai imbunatatit. Sunt cateva viraje deosebite, al 11-lea care este la vale, in acceleratie unde trebuie sa ataci fara sa iesi prea larg. Este o provocare interesanta"
 
Mark Webber, Williams
Al 12-lea in calificari si abandon in cursa din 2004

" Mereu mi-a placut Marele Premiu al Braziliei, fanii sunt foarte pasionati si cunoscatori. De asemenea, a fost pentru mine un Mare Premiu cu care am crescut uitandu-ma la televizor la era Senna/McLaren."
"La fel ca la Spa, Interlagos ne poate rezerva o vreme variabila, in special ploi abundente la sfarsitul zilei, ceea ce poate creste gradul de spectaculozitate al intrecerii. Circuitul este faimos pentru faptul ca se desfasoara in sens invers acelor de ceasornic si pentru denivelarile si ondulatiile sale, dar pe mine nu ma deranjeaza acest lucru, ba chiar ma provoaca. Dupa locul 4 obtinut la Spa sper sa ca vom putea continua sa obtinem puncte la Intelagos"
 
Antonia Pizzonia, Williams
Nu a participat in Brazilia in 2004

"Evident ca sunt foarte bucuros ca am oportunitatea de a concura din nou, mai ales ca Brazilia este cursa mea de casa. Va fi un moment foarte special pentru mine sa particip in fata publicului brazilian, abia astept. Interlagos este un circuit extraordinar, unul pe care imi place sa concurez deci sper sa am un weekend pozitiv. Denivelarile il fac foarte inselator si unic atunci cand trebuie sa stabilim setarile masinii. Vremea poate fi imprevizibila in sao Paolo si nu as fi surprins daca ar ploua in acest an. A fost util pentru mine sa testez saptamana asta la Silverstone deci sunt pregatit pentru cursa"
 
MIchael Schumacher, Ferrari
Al 8-lea in calificari si al 7-lea in cursa din 2004

" Brazilia este o destinatie de vis pentru orice pilot din Formula 1. Publicul este pasionat de Formula 1 si suntem intotdeauna bine-veniti. Spectaculozitatea cursei este deosebita, iar cum Rubens este brazilian echipa primeste si mai multe aclamatii. Este un circuit in care  iti poti masura fortele fiind foarte dur si parcurgandu-se invers acelor de ceasornic. Trebuie sa ne obisnuim cu el, am mai concurat asa la Istambul. Antrenamentul special este absolut necesar pentru ca virajele de stanga pot fi foarte obositoare pentru piloti. Masina poate avea comportamente imprevizibile fiind necesare multe corectii, ceea ce necesita un extra efort din partea pilotului. Acest circuit este o provocare pe care o astept si de care ma bucur. In mod normal, nu avem asteptari prea mari pentru aceasta cursa, la fel ca anul trecut. Vom fi bine pregatiti dar trebuie sa asteptam pana vineri pentru a vedea in ce fel de forma de aflam. Evident, sper sa reusesc mai multe decat in ultima cursa. Orice s-ar intampla vom lupta pentru un rezultat bun".
 
Jarno Trullli, Toyota
Al 10-lea in calificari si al 12-lea in cursa din 2004

"Forma noastra este buna in ultimul timp deci scopul nostru pentru ultimele 3 Mari Premii ale sezonului este sa atacam pozitia a treia pe care o detine Ferrari in clasamentul constructorilor. Suntem la numai 10 puncte in spate si cred ca avem sanse sa indeplinim acest obiectiv daca atacam. Evolutia pe care am inregistrat-o de anul trecut, cand eram printre ultimii, reprezinta o realizare extraordinara si se datoreaza unei performante fantastice a intregii echipe. Marele Premiu al Braziliei este printre favoritele mele. Imi place foarte mult primul viraj. Imi amintesc, in primul rand, ploaia torentiala din 2003. Este intradevar inselator ..."
 
Ralf Schumacher, Toyota
al 7-lea in calificari si al 5-lea in cursa din 2004

"Interlagos este un circuit provocator atat pentru piloti cat si pentru echipa tehnica - unul dintre cele mai grele curse din calendarul competitional. Este mai putin denivelat decat era in trecut, cand dupa numai cateva tururi ma apuca durerea de cap! Chiar si dupa schimarea suprafetei pistei exista denivelari deci trebuie setata masina in consecinta. In afara de asta, trebuie gasit un compromis favorabil intre apasarea aerodinamica, stabilitatea mecanica si viteza maxima. Cand intri in virajele stranse este importanta o stabilitate mecanica mare, cat mai multa apasare. Dar trebuie sa echilibrezi asta cu cele doua linii drepte, unde masinile trebuie sa aibe aripi in unghiuri cat mai mici pentru a fi cat mai rapide posibil. In afara cursei, sunt un mare carnivor deci abia astept sa incerc cateva din faimoasele fripturi braziliene".
 

Felipe Massa, Sauber
Al 4-lea in calificari si al 8-lea in cursa din 2004

"Evident voi simti multa presiune concurand in Brazilia, dar de fiecare data ador senzatia de a concura in fata propriilor suporteri. Este un sentiment special, ceea ce ma face sa ma obisnuiesc cu presiunea pe care va trebui sa o infrunt la Ferrari incepand cu anul viitor"
"Abia astept cursa, mai ales dupa forma pe care Sauber Petronas C24 a aratat-o la Spa. Am amintiri placute de anul trecut, cand am condus pentru prima data un Mare Premiu, si sper sa reusesc un lucru si mai bun in acest an. Interlagos este un circuit inselator si cu mare incarcatura fizica. Trebuie sa virezi incontinuu deoarece, chiar si liniile drepte sunt viraje foarte lungi. Circuitul se desfasoara sens invers acelor de ceasornic ceea ce este neobisnuit. Acest lucru poate avea efecte asupra muschilor gatului, la fel ca si denivelarile. Totusi, sunt o multime de viraje interesante iar trecerea lor corect aduce satisfactii debanuite".
 
Jacques Villeneuve, Sauber
Al 14-lea in calificasi si al 10-lea in cursa din 2004

"Interlagos are mult caracter, dar nu se numara printre favoritele mele. Are cateva viraje foarte dificile si o sectiune foarte ingusta. Este, de asemenea, destul de denivelat. Ai nevoie de foarte multa stabilitate in viraje dar si de o cat mai mica apasare aerodinamica pe liniile drepte".
"Intotdeauna publicul a fost deosebit, fanii brazilieni creaza o atmosfera speciala. Vremea a fost de cateva ori surprinzatoare deci daca ploua si in acest weekend putem profita de situatie asa cum am facut la Spa unde am terminat al saselea si am adus 3 puncte pentru echipa. Sao Paolo nu a fost niciodata orasul meu favorit insa poate Felipe ma va face sa-mi schimb parerea. Vreau sa-i urez mult noroc in Marele Premiu al tarii sale".


un material de Marius MOISE

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss