La finalul acestei saptamani este programata cea mai cunoscuta si una dintre cele mai asteptate curse ale sezonului de Formula 1, Marele Premiu al Principatului Monaco. Desfasurata pe strazile stramte si intortocheate din Monte Carlo, aceasta cursa este una atipica, despre care multi spun ca nu mai are ce cauta in calandarul competitional. Insa chiar particularitatile sale o fac una dintre cele mai asteptate etape in fiecare an.
Singurul circuit stradal in adevaratul sens al cuvantului, ofera o aderenta scazuta si forteaza echipele sa foloseasca setari ce aduc o mare apasare aerodinamica. In premiera la Monte Carlo Grand Prix 2016, pilotii vor folosi noul tip de anvelopa dezvoltat de Pirelli, ultrasoft. Aceasta va reprezenta alegerea principala pentru calificari. Celelate opiuni sunt pneurile soft si supersoft. Avand in vedere ca degradarea cauciucurilor este mica, echipele se pot gandi la o strategie cu o singura trecere pe la boxe. Tipul circuitului si experianta anilor trecuti fac foarte probabila aparitia safety car-ului, acesta fiind un alt aspect la care strategii trebuie sa se gandeasca.
Cu 4 victorii in primele 5 curse, Nico Rosberg este liderul clasamentului general, pozitie pe care se va afla indiferent de rezultatele de duminica. Dupa ce a abandonat in Spania, Lewis Hamilton a fost devansat in clasamentul general de Kimi Raikkonen si are de recuperat 43 de pozitii fata de Rosberg, coechipierul sau din cadrul echipei Mercedes. Avand in vedere ca Nico Rosberg a copilarit la Monte Carlo si ca este castigatorul ultimelor trei curse desfasurate aici, face si mai grea misiunea campionului en-titre. Chiar daca Roberg este detasat in pozitia fruntasa a clasamentului, avand 100 de puncte, locurile 2-5 se gasesc intr-un interval de doar 13 puncte: Raikkonen are 61 de puncte, Hamilton 57 iar Vettel si Ricciardo cate 48.
Dan Terea
Echipa Autorally