Formula 1 - Sezonul 2007: Ce-si doresc suporterii pentru 2007

Publicat in: January 31, 2007, Vizualizari: 3699

Sezonul 2007 ar putea fi cel mai interesant si urmarit sezon din epoca moderna a Formulei 1 daca:

1. Sedinte tehnice de dupa cursa ar fi televizate
Aceasta ar fi o alta mutare „strategica" din partea lui Max Mosley. Max incepe sa-si faca obicei din a lua anumite decizii si apoi sa renunte la ele. Mai intai, a vrut sa se retraga de la presedentia FIA, apoi a renuntat.
Ar fi trebuit sa avem pneuri care sa dureze o singura cursa, dar s-a renuntat si la aceasta initiativa. McLaren a avut o sugestie pentru convertirea energiei de franare in energie propulsoare, dar Mr. Max s-a gandit ca acesta nu este un lucru bun. Acum, acelasi Max crede ca ar fi o idee buna !
Acum cativa ani, intr-un plan care intentiona sa faca Formula 1 mai accesibila publicului larg si sa transforme aceasta competitie intr-un „show", ar fi trebuit sa avem transmisiuni din timpul sedintelor tehnice de dupa fiecare cursa. Inca asteptam aceste transmisiuni !

2. Transmisiunile radio ar fi publice
Toate transmisiunile radio dintre standuri si monoposturi ar trebui sa fie disponibile tuturor televiziunilor in orice moment. Chiar daca in a doua jumatate a sezonului 2006 am avut parte de niste curse foarte interesante, de multe ori a lipsit suspansul din cauza lipsei de informatii. Daca am putea stii cateva din problemele pe care pilotii le au in timpul cursei, suspansul ar fi substantial crescut.

3. Sistemul decizional ar fi transparent
Cand o echipa vrea sa protesteze cu privire la masinile altei echipe ar trebui s-o faca deschis si in mod public. In asa fel ne putem da seama de obiectul contestatiei, cum au fost aripile flexibile ale masinilor Ferrari sau mass-damperele echipei Renault.

4. S-ar realiza schimbarea Consiliului Mondial pentru Motorsport
Scoaterea fostilor componenti ai echipei Ferrrari in afara acestui consiliu si retragerea dreptului lor de veto cu privire la dezvoltarile tehnice in acordul Concord 2008. Astfel se poate evita suspiciunea ca echipa Ferrari ar fi avantajata intr-un fel sau altul.

5. Echipele mici ar primi suport
Liga nord-americana de baschet are un foarte bun sistem de sustinere a echipelor a caror performanta intarzie sa apara oferindu-le sansa de a alege cu prioritate noile talente intr-un draft. Procesul de draft-ing ar insemna ca echipele mari sa aiba ultimele drepturi de alegere.
Formula 1 a acordat ultimelor 6 echipe timp mai mult pentru teste in ziua de vineri dinaintea cursei. Acest sistem nu i-a ajutat pe Spyker sa concureze de la egal la egal cu Ferrari, insa le-a oferit sansa sa reduca diferenta pentru a oferi „impresia" ca cele doua echipe concureaza duminica in aceeasi cursa.
De asemenea, a fost util in gasirea de noi talente, precum Robert Kubica sau Anthony Davidson. Ca rezultat, Formula 1 a reusit sa adune piloti foarte talentati pe grila de start, generand astfel o concurenta sporita (au fost inlaturati pilotii care-si cumparau locurile in echipe).
Acum, Dom' Max vrea sa puna punct si acestui sistem. De ce ?
In mod sigur, orice suporter al acestui sport vrea sa vada o competitie cat mai stransa. Fanii vor mai multe depasiri, iar lucrul acesta este posibil atunci cand masinile sunt grupate si nu dispersate pe lungimea intregului circuit.
Mosley a promovat mai multe reforme pentru reducerea costurilor, insa acest lucru, in Formula 1 parca nu are sens.

6. Mai putine teste – mai multa concurenta
Avantajul pe care echipele mari precum Toyota, McLaren, Renault si Ferrari il au asupra echipelor mici este ca ei pot testa la nesfarsit, fara sa aiba probleme de buget.
O solutie ar fi ca ei sa testeze mai putin si sa concureze mai mult. Bernie se tot lauda cu tarile care stau la coada pentru a gazdui un mare premiu de Formula 1. Aceasta nu este decat o strategie prin care tarile care organizeaza Mari Premii de Formula 1 sunt obligate sa plateasca mai mult pentru a nu-si pierde dreptul de a fi inscrise in calendarul acestui sport.
Ar trebui sa avem 20 de curse pe an cu teste limitate in timpul si in afara sezonului.

7. Ar exista limitari privind pneurile pentru echipele de pe podium
Pentru a creste competitivitatea in F1, masinile care au reusit sa se claseze pe podium ar trebui sa aiba limitari in ceea ce priveste pneurile folosite in cursa urmatoare. Aceasta nu ar penaliza exagerat echipele de top, ci ar face mai dificila obtinerea unei pozitii de dominare, asa cum a avut Alonso in prima parte a sezonului trecut.

Marius Moise

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss