Fumul de miercuri: "Care sunt mai gustoase, merele sau perele? "

Publicat in: April 18, 2018, Vizualizari: 17

De ce pilotii de raliu, cand vin la coasta, spun ca fac teste pentru urmatorul raliu de asfalt? E chiar asa de injositor pentru cineva care face 140km de proba speciala intr-un weekend sa ajunga sa faca doar 8km in regim de concurs? Chiar asa de plictisitoare sunt asteptarile dintre manse? Poate pentru ca o masina de raliu, cu toate restrictoarele si omologarile pe care le respecta, vine cu sansa a doua in clasa ei si cu a 16-a printre cele de H si D/E… si atunci, stim cu totii, “am venit sa ne distram, am venit pentru fani, am venit la teste”.

Din acest punct de vedere, Simone are toata aprecierea mea. Nu ca aprecierea mea are cine stie ce greutate dar intelegeti ce vreau sa spun. El nu vine sa faca teste, nu vine sa se relaxeze (cine stie, poate ca a declarat chiar asta pe undeva si acum ma fac de tot *&^#tul), vine sa se lupte la varf cu o masina de coasta. Etapa de coasta nu este un mijloc pentru a fi mai bun la raliu, ci un scop in sine.

Vad ca pe un mare semn de respect pentru costasi ca cel care este etalonul in raliurile din tara sa vina si la coasta si sa incerce sa castige. Daca ne uitam pe lista de inscrieri de la Rasnov vedem si alti piloti grei de raliu care acum fac doar coasta. Tache, Robotu, Leu... toti trei veniti cu ganduri mari. Mai tineti minte ca Titi a facut la un moment si campionatul de raliuri si cel de coasta si le-a castigat pe amandoua?! Bine, erau alte vremuri, alte masini, cu 300CP castigai generalul la coasta. Acum, cu 300CP, fie ei si dintr-o Cordoba WRC, ai o sansa pentru primii 10 dar s-ar putea, la fel de bine, sa nu ajungi asa sus. Vom vedea. Cu Vali, Giri si Titi, toti pe Skoda Fabia R5, va fi o lupta mult mai stransa intre cei trei decat a fost la Tess Rally.

Asadar, si doar pentru cati campioni de raliu vor fi la Rasnov, putem sa vedem cat de mult a evoluat campionatul de coasta. Cred ca raliurile si coasta o vor lua in directii diferite. Performerii de la coasta vor fi altii decat cei de la raliu, pilotajul va fi altul, filozofia masinilor… puntea motoare ar trebui, la coasta, sa se duca tot mai mult inspre spate etc. Acum, daca ar trebui sa aleg intre un sezon de raliu intr-o Cupa monomarca si un sezon de coasta cu o masina ca a lui Marian Andrei, nu as dormi trei nopti. Pe de o parte, stiu ca doar din mana poti sa faci mai mult la raliu decat la coasta, pe de alta parte, sufletul meu a fost si va ramane la coasta. La naiba, m-a lasat Marian sa ma dau cateva tururi cu SpeedCar-ul lui la ATA si mi-am adus aminte de toate emotiile si bucuriile pe care ti le ofera coasta. Nu imi pot permite sa ma gandesc cat de mult as vrea sa fiu la Rasnov dar pot sa sper intr-o competitie extraordinara. Asa cum zicem ca sunt in afara si la noi, nu prea. Ei bine, cel putin la coasta, “vrem o tara ca afara” ...

Andrei Mitrasca

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss