George Marinescu - povestea sezonului care i-a adus supremația clasei A3

Publicat in: December 31, 2021, Vizualizari: 34
  • Timișorean la origini, George Marinescu și-a început cariera de pilot odată cu debutul în Campionatul Național de Rally2 la începutul lui 2019, alături de Arnold Căițanu, cu care s-a aliniat la startul Raliului Argeșului, cu un Peugeot 206. De atunci și până acum, George a încheiat cu succes 13 etape, reușind să obțină 6 victorii la clasă respectiv 3 în clasamentul general, dar și 12 clasări pe podium, cumulate la clasă și general.

   Sezonul 2021 a început cu dreptul pentru Marinescu, care profitând și de abandonul concetățeanului său Emanuel Resiga, a dominat a doua zi de concurs, reușind să obțină victoria la general și la clasă, în ediția aniversară a jumătate de veac de la Tess Rally Brașov powered by Pro-X, fiind secondat de nimeni altul decât experimentatul Alexandru Șimon, alături de care George a obținut titlul de vicecampion al clasei A2 în sezonul precedent.

   A doua etapă de asfalt, Raliul Perla Harghitei powered by Toyota a însemnat și ultima participare a lui George alături de Alexandru, cei doi reușind totuși să încheie ultima lor evoluție ca echipaj într-un mare fel. Într-o luptă intensă cu Emanuel Resiga și Peter Havrilla, perechea Marinescu - Șimon a avut de câștigat, reușind să-și adjudece victoria a 7 din totalul de 9 probe speciale, obținând a doua victorie consecutivă la clasă și în clasamentul general. 

   Iar cum drumurile lui George și cele ale lui Alexandru au luat-o în direcții diferite, pilotul timișorean a ales să participe la Raliul Maramureșului alături de Mihaela Balint, fiica regretatului Ludovic Balint, fost campion național absolut și unul din cei mai buni piloți pe care țara noastră i-a avut. Problemele tehnice la modelul Peugeot 106 l-au privat pe Marinescu de un nou rezultat pozitiv și în clasamentul general, fiind nevoit să se mulțumească în final numai cu victoria clasei A3. 

   Revenit la Raliul Argeșului Catena, locul unde a cunoscut atât lucruri bune cât și unele deloc plăcute, George Marinescu s-a aliniat la start cu același material de concurs, dar alături de un nou copilot, Adrian Rusu, navigatorul lui Bogdan Alexandru din ultimele sezoane. Cu prima probă neutralizată și anulată în cele din urmă, celor doi coechipieri nu le rămăseseră decât 70% din totalul raliului. A doua specială din program și prima parcursă în regim de concurs, a avut rezultatul scontat la clasă, acolo unde însă, timișoreanul era "vânat" îndeaproape de Tudor Pătruțoiu. Bucuria de a fi lideri la clasă nu a durat mult pentru George și Adrian, ei fiind surclasați de Tudor Pătruțoiu și Sabrina Nora Camarda, care și-au menținut poziția până la final, adjudecându-și victoria. Astfel, Marinescu și-a încheiat parcursul argeșean din 2021 cu poziția secundă la clasă și numai un loc 10 în clasamentul general, rezultat mult sub nivelul său. 

   Hotărât să-și ia un avans considerabil în clasamentul clasei A3, George a schimbat materialul de concurs la prima etapă de macadam, aliniindu-se la startul Raliului Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile cu o Dacia Sandero de cupă. Nu doar mașina de concurs a fost noutatea cu care Marinescu alesese să participe la Bacău, ci și copilotul, în dreapta sa trecând Andrei Brezoszki, fiind al 4-lea copilot din 2021 al timișoreanului. Cei doi s-au acomodat rapid unul cu celălalt, iar corelația dintre pilotaj și dictare dădea roade, cei doi ocupând poziția secundă la clasă înaintea Power Stage-ului "Trebeș 3". Din nefericire, cei puțin peste 13 km au fost cu ghinion pentru echipajul timișoreano-maramureșean, George și Andrei fiind implicați într-un accident care le-a distrus întreaga muncă. 

   Dorind să spargă ghinionul băcăuan la cealaltă etapă din Moldova, George revenea la start cu aceeași mașină de concurs și cu un nou copilot, Ionuț Lazăr. Soarta necruțătoare cu colegul lor din primul eșalon a făcut ca cei doi să nu mai ia startul deloc în ediția din 2021 a Raliului Iașului, pentru Marinescu acest lucru reprezentând și ultima etapă la care a luat parte.

   Cu o diferență destul de însemnată între el și urmăritorul său de la clasă, George a ales să nu mai participe la etapele de la Cluj și Suceava, ceea ce i-a dat încredere lui Tudor Pătruțoiu de a ataca supremația clasei. Și nu era departe de a-l doborî pe timișorean, însă ultima etapă s-a dovedit a fi cu ghinion chiar și pentru el, întrucât motorul micuțului Peugeot 106 cedase pe a doua specială a Raliului Bucovinei. 

   Așadar, la finalul unui sezon lung, solicitant și ticălos, după cum a declarat sportivul timișorean, acesta își încheie parcursul cu victoria clasei A3 și cu poziția a treia în clasamentul general al Rally2. 

 

Fotografii preluate din arhiva personală a lui George Marinescu.

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv AutoRally.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss