Dan Girtofan (Skoda Fabia R5) a castigat ultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop, desfasurata in acest weekend la Sibiu. Mai mult decat atat, el au fost primul si in celelalte clasamente care au adus puncte, castigand prima zi si power stage-ul. Insa de fiecare data, Bogdan Marisca (Ford Fiesta R5) a venit imediat in urma sa, obtinand in final locul secund ce i-a fost suficient pentru a deveni din nou campion absolut.
Dan Gartofan nu avea prea multe optiuni la Sibiu. El trebuia sa mearga tare si sa castige maximum de puncte posibil, chiar si asa fiind la mana rezultatului obtinut de rivalul sau de o viata, Bogdan Marisca. Avandu-l in dreapta sa pe copilotul Tudor Marza, Giri si-a aratat intentiile inca de la shakedown, unde a fost cel mai rapid. Pilotul brasovean a castigat primele doua speciale de vineri, fiind urmat de Vali Porcisteanu (Mitsubishi Lancer Evo IX), in timp ce Bogdan Marisca s-a clasat, de fiecare data, al treilea. Pilotul Napoca Rally Academy a fortat pe cea de-a treia si ultima speciala a zilei, Paltinis, adjudecandu-si victoria de proba si urcand pe a doua pozitie in clasamentul general. Pentru ca noua configuratie a raliului a facut ca ziua de vineri sa insemne 25% din totalul intrecerii, primii clasati au primit puncte suplimentare.
Ziua a doua era formata din 11 probe speciale, printre care o superspeciala si powerstage-ul. Si chiar daca pare ciudat, power stage-ul nu a fost ultima proba a raliului ci penultima. Girtofan a continuat Raliul Sibiului in acelasi mod dominant, castigand toate cele patru speciale din prima parte a zilei de sambata si marindu-si avansul dupa PS8 la 44.7 secunde. Chiar daca Bodan Marisca picase pe a treia pozitie "la general", in urma lui Porcisteanu, el a revenit pe 2 in urma desfasurarii PS8. Alaturi de navigatoarea Carmen Poenaru, Marisca a jucat foarte cerebral la Sibiu, nefortand daca nu a fost nevoie dar mentinandu-se in urma lui Girtofan. Dupa trecerea prin parcul de service, pilotul Prorally Team Brasov a castigat 5 probe la rand, printre care si power stage, dar Marisca s-a clasat al doilea de fiecare data. PS14, superspeciala, a fost castigata de Vali Porcisteanu insa nu a mai contat prea mult in clasamentul final, Girtofan castigand in timp ce Marisca incheia al doilea. Asadar, desi anul trecut nici macar nu facuse un sezon complet, Bogdan Marisca isi trece in palmares inca un titlu national absolut.
Valentin Porcisteanu a incheiat pe ultima treapta a podiumului general si a castigat clasa 3 in timp ce Rares Tomita s-a clasat in urma sa in ambele clasamente. Vlad Cosma a obtinut a cincea pozitie a raliului si a castigat clasa 11. Terminand al saselea in clasamentul general, Horatiu Savu a urcat pe podiumul clasei 3. El a fost urmat "la general" de doi reprezentanti ai clasei 11, Dragos Dinu si Razvan Trisnevschi, cei doi intregind podiumul clasei. Csongor Szabo a fost cel mai bine clasat pilot al unei masini cu tractiune pe doua roti motrice. Mihnea Muresan a castigat clasa 9 si in Cupa Dacia iar victoria in Cupa Suzuki i-a revenit lui Radu Necula.
Dan Terea
Echipa Autorally