Incursiune in lumea curselor pe circuit

Publicat in: September 24, 2009, Vizualizari: 2306

Cu atat de multe raliuri pe intreg mapamondul, cursele pe circuit au cazut in plan secund. Incercam sa ne luam revansa acum si sa trecem in revista cele intamplate in principalele campionate europene, americane si internationale, cu exceptia Formulei 1 si WTCC.

American Le Mans Series. Campionatul nord american bazat pe regulamentul celebrei curse franceze de la Le Mans a ajuns la penultima etapa a sezonului, dar a doua ca importanta dupa 12 ore Sebring, care deschide in mod traditional sezonul. Cursa de 10 ore si 1000 mile de la Road Atlanta se numeste chiar “Petit Le Mans” si reprezinta a treia confruntare dintre echipele oficiale Audi si Peugeot. In 12 ore Sebring a castigat Audi, iar in 24 ore Le Mans a invins Peugeot. Audi nu a pierdut la Road Atlanta din 2000, de la infiintarea cursei si a campionatului ALMS. In schimb, in lipsa celor doi constructori europeni, campionatul a fost dominat pana acum de echipele ce folosesc prototipuri Acura. La Mid Ohio a castigat Simon Pagenaud si Gil De Ferran, urmati de Scott Sharp si David Brabham. La LMP2 victoria a revenit tot unui Acura, avindu-I in echipaj pe mexicanii Luis Diaz si Adrian Fernandez. La Road Atlanta, in cursa sustinuta de o divizie a companiei Time Warner, Brabham si Scott i-au devansat pe Pagenaud si De Ferran, in timp ce pe locul trei a sosit tot cuplul de piloti mexicani. Clasamentul s-a mentinut identic si in ultima runda derulata la Mosport in Canada. In schimb, la GT 2, fiecare dintre ultimele trei runde a avut un alt invingator. La Mid Ohio a invins Porsche 911 GT3 RSR pilotat de Jorg Bergmeister si Patrick Long, care a dominat campionatul obtinind victoria in fiecare runda derulata, in etapa urmatoare a castigat BMW E92 M3 cu Bill Auberlen si Joey Hand, iar in ultima cursa Chevrolet Corvette cu Jan Magnussen si Tim O’Connell. Inaintea ultimelor doua etape, la categoria LMP1 Brabham si Sharp au un avans de doar 17 puncte in fata lui Pagenaud si De Ferran. La LMP2, Fernandez si Diaz au un total de 166 puncte, fata de Marino Franchitti si Butch Leitzinger (Lola) cu 107 puncte, in timp ce la GT2, Bergmeister si Long conduc cu 31 puncte avans fata de Jamie Melo si Pierre Kaffer cu Ferrari F430.

Grand American Sports Car Championship. Competitia rivala a ALMS pe continentul nord american se afla inainte de runda finala, care se deruleaza in luna octombrie la Homstead in Miami. Campionatul este deschis oricarui rezultat, invingatorii ultimelor runde fiind diferiti. La Watkins Glen a castigat Nic Jonsson si Riccardo Zonta cu Ford Lola, iar la Montreal a triumfat Max Angelelli si Brain Frisselle cu Ford Dallara. Weekendul trecut a avut loc cursa de la Miller Motorsport Park din Utah. Jon Fogarty si Alex Gurney au adus victoria pentru Pontiac Riley, dupa ce au stabilit pole position sic el mai rapid tur. Cei doi au trecut in fruntea clasamentului general cu un avans de 8 puncte in fata lui Angelelli si Frisselle, in timp ce Memo Rojas si Scott Pruett (Lexus Riley) se afla la 10 puncte de lider. Doar aceste trei echipaje mai pot intra in posesia trofeului. Pe locul 4 se afla primul Porsche Riley, pilotat de Romain Dumas si Timo Bernhard, dar care nu mai poate ataca titlul. In clasamentul GT, Dirk Werner si Leh Keen au un avans de 30 puncte, mai mult decat confortabil pentru a aduce titlul in ultima etapa pentru Porsche si echipa Farnbacher Loles Racing.

Le Mans Series. Seria europeana, care a fost formata din cinci curse de 1000 km, s-a incheiat in urma cu o saptamana la Silverstone. Echipa lui Henri Pescorolo a crezut pana in ultimul moment ca va putea bate echipa Aston Martin, numai ca o pana mecanica in Marea Britanie a curmat visele legendarului fost pilot si constructor francez. Astfel ca, dupa 50 ani de la victoria in Campionatul Mondial de Sport, Aston Martin obtine un nou titlu international, iar Tomas Enge, Stefan Mucke si Jan Charouz obtin trofeul rezervat pilotilor. La categoria LMP 2 titlul a fost obtinut de echipa portugheza Quifel ASM gratie eforturilor pilotilor Olivier Pla si Miguel Amaral. In LMGT 1 echipa Alphand Adventure a avut un dublu motiv de bucurie. In primul rand, Luc Alphand a revenit pe circuit dupa accidental de motocicleta, iar echipa a castigat titlul cu masina Corvette C6 R. La LMGT 2, Porsche 997 GT3 RSR pilotat de Marc Lieb si Richard Leitz a cucerit titlul cu un punct avans fata de Ferrari F430, avindu-i in echipaj pe Robert Bell si Gianmaria Bruni. Cursa de la Silverstone a fost castigate de echipa Oreca cu Olivier Panis si Nicolas Lapierre.

3mmm

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss