S-ar putea spune ca Mike Gascoyne nu a fost implicat prea mult in lansarea modelului F8-VII, insa Directorul Tehnic al echipei Spyker are un rol important in realizarea variantei B a monopostului care va fi lansat in Turcia in acest sezon.
Reporter : Mike, esti la Spyker de trei luni. Ce ai facut de cand ai venit in aceasta echipa?
Mike Gascoyne : Unul dintre primele lucruri pe care le-am facut a fost gasirea unor modalitati de imbunatatire a structurii tehnice a echipei pentru a eficientiza activitatea. James (Key) si echipa sa au facut o treaba exceptionala si a facut progrese clare utilizand resurse limitate, dar a trebuit sa intervin pentru a gasi o modalitate de a realiza un progres sesizabil. Cu noile reglementari aerodinamice este limpede ca unul din principalele domenii unde putem inregistra evolutii semnificative este departamentul aerodinamic, deci am incheiat o intelegere cu Aerolab pentru a ne dubla resursele.
R: Ce beneficii va aduce aceasta intelegere cu Aerolab ?
MG : Cu imbunatatirea tunelului nostru aerodinamic de la Brackley, avem acum capacitatea de a utiliza doua tunele aerodinamice fara incetare, ceea ce ne pune pe aceeasi treapta de dezvoltare cu echipele mari. Am semnat afacerea pe 1 ianuarie si deja am reusit sa realizam un mare volum de munca. Aerolab este intradevar o facilitate unica si in acelasi timp ofera multe oportunitati, o capacitate care este gata sa aduca rezultatele asteptate. Se pot face cresteri semnificative in performante prin imbunatatirea aerodinamicii monopostului – asteptam aceste beneficii in a doua parte a sezonului.
R: Ai restructurat echipa tehnica existenta la Spyker in vreun fel ?
MG: Acum ca sunt aici, am preluat o parte di presiunea care statea pe umerii lui James Key. Urmaresc dezvoltarea strategica a echipei, concentrandu-ma pe prioritizarea aspectelor de performanta cum sunt aerodinamica, deci James se poate concentra pe viitoarele dezvoltari tehnice. Structura echipei tehnice in ansamblu nu a fost schimbata, totusi, s-au facut cateva modificari in departamentul aerodinamic. Am adus un specialist in aerodinamica sa ne ajute sa mentinem programul pe linia corecta, Simon Philips. Vom continua sa facem schimbarile care sunt necesare pentru obtinerea performantei.
R: Cat de implicat ai fost in realizarea noii masini ?
MG: Cand am ajuns pe 1 noiembrie nu mai erau multe de facut in ceea ce priveste noua masina, deci rolul meu a fost de consilier. Am participat la toate sedintele de design, dar filozofia masinii era terminata in acele momente. Aerodinamica evolueaza, dar mecanic, conceptul masinii este fix.
R: Cat de mare va fi evolutia acestei noi masini ?
MG: Evident, decizia de achizitionare a motorului a venit tarziu si asta a impactat asupra timpului pe care l-am avut pentru dezvoltarea si schimbarea masinii. Cutia de viteze este o evolutie fata de anul trecut, chiar si suspensia posterioara este un pic schimbata. Am facut un pas inainte in ceea ce priveste aerodinamica, dar asteptam un progres semnificativ in partea a doua a sezonului. Prin versiunea B a masinii care va fi lansata in a doua parte a campionatului vizam un progres important.
R: Prin ce va diferi aceasta versiune B – se va lucra in special la aerodinamica sau va fi o masina complet noua ?
MG: Va fi o combinatie intre aerodinamica si o noua parte posterioara, incluzand o noua structura a cutiei de viteze. Aceasta va corespunde reglementarilor din 2008, cand va trebui sa avem o cutie de viteze capabila sa reziste pentru 4 curse. Cred ca veti vedea un adevarat progres in ceea ce priveste suspensia posterioara, pe langa alte imbunatatiri. Programul pe care l-am facut pentru prima parte a campionatului este indreptat catre progresul real in termeni de aerodinamica si design.
R: Cand crezi ca veti arunca noua masina in lupta ?
MG; Speram ca in Turcia. Vrem sa fie un adevarat pas inainte, dar progresul va fi stabilit in tunelul aerodinamic. Trebuie sa vedem unde se afla concurentii nostrii directi, in special Super Aguri si Toro Rosso. Vrem sa fim siguri ca in momentul in care vom introduce versiunea B, vom obtine un avantaj semnificativ. Acea masina va fi o adevarata masina Spyker si eu imi voi aduce o mare contributie la realizarea ei.
Traducerea: Marius MOISE