Interviu cu Norris Măgeanu, noul presedinte FRAS

Publicat in: March 19, 2015, Vizualizari: 18
Cu doar o săptămâna până la startul sezonului 2015 al Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop, am realizat un interviu cu noul președinte al Federaţiei Naţionale de Automobilism Sportiv. Fost participant în diverse ramuri ale motorsportului, dar si organizator de evenimente de profil, Norris Măgeanu vine în FRAS cu un suflu nou și multe ambiţii. Iată ce ne-a declarant:

ÃŽn primul rând, felicitări pentru câștigarea președinţiei FRAS! Pentru cei care nu știu foarte multe despre dumneavoastră, vă rugăm să ne spuneţi câteva cuvinte atât despre omul cât și despre sportivul Norris Măgeanu.

Bun găsit și mulţumesc pentru oportunitatea de a-i saluta prin intermediul autorally.ro pe toţi sportivii, fanii și, in general, pe toţi cei apropiaţi raliurilor din România. Iar în mod special sportivilor, mai ales celor care s-au înscris deja la prima etapă a sezonului 2015, să le urez succes și să-i asigur de întregul efort al noii conduceri a FRAS de a le crea cele mai bune condiţii pentru derularea acestui sport.

Despre mine nu pot să vă spun decât că în calitate de sportiv, oficial și organizator m-am lovit de nenumăratele probleme cu care motorsportul românesc s-a confruntat. Sper ca alegerea mea si a echipei in care am foarte mare incredere la conducerea federaţiei sa duca la disparitia problemelor de mai sus. Acesta este primul an care marchează o schimbare semnificativă la nivelul conducerii, după constituirea FRAS în 2004. Alegerea unei noi echipe prin votul majorităţii cluburilor afiliate FRAS, în cadrul Adunării Generale derulată cu mai puţin de o lună în urmă subliniază dorinţa membrilor – sportivi, organizatori, arbitri – de a aduce automobilismul românesc de performanţă la un nou nivel de reprezentare. FRAS gestionează în prezent 11 Campionate Naţionale având afiliate peste 120 de cluburi, respectiv peste 1200 de sportivi. Sunt un om ambiţios și doresc să fac în cel mai scurt timp posibil tot ce mi-am propus și sunt sigur că voi reuși, atât timp cât toţi cei implicaţi înţeleg că toţi avem un interes comun în acest sport.

Èšinând cont de timpul scurt de la numirea în funcţie și până la startul noului sezon, care sunt câteva acţiuni pe care le-aţi întreprins sau pe care le aveţi în vedere pentru perioadă imediat următoare?

ÃŽntr-adevar, cu toata dorinţa de implicare și eforturile depuse de toţi membrii conducerii FRAS, timpul foarte scurt nu a fost în avantajul nostru. Cu toate acestea, dupa cum probabil deja stiti, am reusit sa avem prima intalnire statutara a Consiliului Federal, in data de 10 martie. Dupa o sedinta cu foarte multe puncte pe ordinea de zi am reusit sa adoptam o serie de masuri si proceduri pentru a asigura functionalitatea federatiei: numirea presedintilor de comisii, constituirea comisiilor, discutii punctuale pe regulamente precum și multe altele. Mai mult, am stabilit un contract cu organizatorii Salonului Auto Moto și, Federaţia Româna de Automobilism Sportiv va avea un stand de prezentare la acest salon care va avea loc in perioada 1-5 aprilie in Piata Constitutiei. Mai multe informatii pot fi gasite la www.sam.ro. De asemenea, Federatia a demarat discutii pentru centralizarea ofertelor de transmisiuni, cronometrare si monitorizare GPS pentru 2015 si cred ca acestea vor fi in vigoare de la Raliul Brasovului. Federatia a mai incheiat un parteneriat de imagine cu o firma de outdoor, prin prisma caruia pe tot parcursul anului 2015 vom beneficia de minim 2 feţe gratuite de backlit-uri in zone de maxima vizibilitate din Bucuresti. Un alt punct pe care vreau sa vi-l impartasesc se refera la certificarea FRAS pe procedura de audit si certificare TUV Austria CERT GMBH pentru sistemul de management conform ISO 9001:2008, certificare expirata la sfarsitul anului trecut si pe care o vom reface pentru inca 3 ani.

Orice nou ales beneficiază de o perioadă de graţie. Cum gestionaţi această perioadă și cum veţi proceda pentru a o prelungi cât mai mult?

Aţi remarcat ca nu am avut prea mult timp, ba chiar am observant ca din punctul de vedere al Statutului FRAS, nu este prevazuta o perioada de interimat in Functionarea FRAS în cazul schimbarii conducerii, ceea ce se traduce printr-o serie de neajunsuri, ca sa le numesc asa. In plus, Campionatele incep foarte repede dupa alegeri, si nu ne-am gandit niciun moment sa facem pauza. Incercam insa sa prioritizam si sa rezolvam lucrurile in ordinea importantei, a factorului timp si a regulamentelor. Pentru ca, spre exemplu, oricat de mult iti doresti sa adopti un regulament, acest lucru nu se poate face decat dupa instaurarea in functie a Comisiei de Regulamente, raliuri etc. Incercam sa punem la punct un calendar al rezolvarii problemelor, precum si un calendar al comunicarii prin care sa informam periodic opine publica despre progresele inregistrate.

Care credeţi că vor fi cele mai mari provocări ale acestui mandat?

Cu singuran?a, cea mai mare provocare va fi democratizarea FRAS, pentru ca din cate am observat pana acum totul s-a facut extrem de centralizat, in spatele usilor inchise si fara transparenta. FRAS este a cluburilor membre, a organizatorilor si a sportivilor, iar opinia tuturor expusa civilizat si procedural trebuie sa conteze.

Ce vă place la Raliul Brașovului și la orașul Brașov? In absenta unui Raliu al României, Raliul Brasovului este in acest moment una dintre cele mai importante, daca nu cea mai importanta, competitie de motorsport, cea mai veche Vi cred eu cea mai populara, fiind și prima din calendar. Este o competiţie, cred eu, etalon, toate celelalte etape ale sezonului se vor raporta la ea, și de aceea cred ca exista o mare presiune pe umerii organizatorului, dar sunt convins ca totul se va desfașura fara probleme. Toti oamenii implicati in organizarea acestei etape sunt adevarati profesioniști. Iar FRAS si eu vom fi prezenti pentru a ajuta, a discuta si a rezolva orice problema. In plus, Brasov ca oras, dar si imprejurimile ofera un cadru ideal pentru un raliu compact și spectaculos. Personal, am asteptat cu mare interes cursa de la Brasov anul acesta.

La final, va invitam sa faceti o adresare publica "poporului" (sportivi, suporteri, media, spectatori), cu ocazia inceputului de sezon.

Vreau să urez succes tuturor sportivilor, organizatorilor, oficialilor și sa-i asigur ca Federaţia le va respecta eforturile și va ajuta la promovarea acestui sport in România la nivelul pe care il merita! Salut cu prietenie și respect spectatorii de la Raliul Brasovului, catre acestia se indreapta in mare parte aprecierea mea și multe din viitoarele acţiuni FRAS.

Dan Terea

Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss