Probabil multi se intreaba cum a fost posibil un asemenea accident care l-a scos pe Kubica din calendarul competitional 2011. Copilotul polonezului, Jakub Gerber, vine cu explicatii la 2 zile dupa producerea incidentului. In tot acest timp Kubica este in continuate in sectia de terapie intensiva si este programat deja pentru o a doua operatie la mana si la piciorul drept.
"Stiam ca proba este alunecoasa din cauza umiditatii, dar eram pregatiti. Dupa ce am derapat, masina a rulat lipita de una din glisierele de protectie dupa care s-a oprit in urmatoarea. Din pacate aceasta a penetrat masina pana in cockpit. Mi-am dat seama imediat ca este ceva grav, Robert avea chiar si o vanataie mare sub ochi dupa ce se lovise puternic de volan. Acesta a lesinat iar eu am reusit sa ies din masina prin geamul lateral. Ambulanta a ajuns imediat si la scurt timp au ajuns si pompierii. Le-a luat mai mult de o jumatate de ora sa il scoata. Primul echipaj care a ajuns nu avea echipamentul necesar si a trebuit sa mai asteptam pana la sosirea celui de-al doilea. Din cauza ca elicopterul nu putea ateriza in acea zona, Kubica a trebuit mutat de mai multe ori si din pacate asta ne-a costat timp." a declarat Gerber pentru Gazzetta dello Sport.
Gerber acuza oficialii raliului ca au lasat un spatiu intre glisierele de protectie, lasand asftel capatul celei de-a doua descoperit. Totodata, el a cerut masuri de protectie suplimentare in cockpitul masinilor. "Acea deschizatura nu are nicio logica. Mai mult decat atat, nu ar trebui sa avem masini cu protectie atat de putina in partea frontala. Nu este prima oara cand se intampla un asemenea accident- Federatia ar trebui sa ia masuri de protectie suplimentare." a adaugat acesta.
Cand a fost intrebat daca accidentul a fost cauzat de o defectiune sau de o eroare de pilotaj, Gerber a raspuns: "Intr-o competitie, fiecare incearca sa mearga cat de tare poate. Robert este tipul de pilot care se concentreaza mult, mereu este cu un pas inainte, este precis si rapid."
Mauro Moreno, pilotul care rula la un minut in spatele lui Kubica a descris scena accidentului: "A fost o priveliste infioratoare. L-am stricat pe Robert de cateva ori insa nu a raspuns. Glisiera de otel se vedea iesind din masina. L-am intrebat inca o data pe Robert daca este in regula insa a fost in zadar, acesta fiind dese semi-inconstient si neputand sa vorbeasca."
Alexandru Toth
Echipa Autorally