Campionatul Național de Viteză în Coastă Hot Spins Racing a readus Drumul Regelui în prim-plan, Transalpina Challenge făcând obiectul celei de-a doua etape a sezonului 2025
După problemele la sistemul electronic care l-au împiedicat să termine etapa râșnoveană, Jerome France a revenit în forță la etapa desfășurată pe șoseaua aflată la cea mai înaltă altitudine din țară, dominând și implicit, cucerind ediția din acest an a etapei gorjene
Începutul dimineții de sâmbătă le-a aparținut, în parte, lui Emil Ghinea și Julian Răduță, cei care au stabilit timpii de referință ai manșelor de recunoaștere, respectiv antrenament liber cronometrat. Din nefericire, evenimentele din timpul primelor două urcări au împiedicat desfășurarea și celei de-a doua urcări în regim de antrenament liber cronometrat, astfel că după deschiderea temporară a circulației s-a trecut direct la antrenamentele oficiale cronometrate. În primă fază, același Răduță stabilea cel mai rapid timp al zilei - 2:37.001, însă ultimul cuvânt de spus l-a avut Jerome France, care a coborât până la un 2:31.880, stabilind astfel și timpul de referință al zilei de antrenamente. Tot în prima zi s-a evidențiat și Dominic Marcu, care deși dpdv al regulamentului nu concurează în cadrul categoriei turismelor, dpdv tehnic Tesla Model S Plaid pilotată de acesta este un turism. Sinăianul a fost al patrulea cel mai rapid sportiv al zilei, oferindu-le o 'palmă' unor piloți cu mult mai multă experiență dar și materiale de concurs mai adecvate unei asemenea competiții. De asemenea, Sorin Huțanu, care pilotează o mașină de Grupa 3, a terminat ziua de antrenamente imediat în urma lui Radu Benea, care participă cu un model de Grupa 1 și este unul dintre favoriții sezonului pentru titlul categoriei I. Pentru a nu exista interpretări eronate, nu timișoreanul a fost lent, ci pilotul brașovean s-a evidențiat prin prestația sa.
Ziua de duminică, cea decisivă, i-a aparținut în totalitate lui Jerome France, care și-a ținut adversarii la respect printr-o evoluție impresionant de bună. Sportivul francez a coborât cu timpul după fiecare urcare, ajungând să încheie manșa secundă de concurs cu un 2:28.802, insuficient însă pentru a-și doborî propriul record pe acest traseu, record ce rămâne în picioare și pentru etapa gorjeană [2:28.291]. Nimeni n-a putut să-i pună probleme sportivului aflat la comenzile modelului Nova NP-01, nici măcar Julian Răduță, care s-a impus în prima etapă a sezonului la categoria II. Bucureșteanul rămâne însă liderul ierarhiei la zi dedicate mono și bi-posturilor, încheindu-și parcursul gorjean la 8.622 de câștigătorul etapei. Podiumul absolut al Transalpina Challenge a fost completat de mangaliotul Emil Ghinea, care deși a încheiat la o diferență de 12.385 de timpul de referință, dovedește din nou că este rapid în pofida faptului că pilotează cel mai vechi material de concurs al luptei de la vârf. De cealaltă parte, brașoveanul Octavian Ciovică a ieșit din calculele pentru un podium în etapa gorjeană încă din prima manșă de concurs, atunci când a pierdut mai bine de 30 de secunde în start.
Putem spune despre Transalpina Challenge că a fost etapa de revenire pentru ghinioniștii etapei inaugurale a sezonului. Și asta pentru că, nu doar Jerome France a obținut rezultatul pe care îl 'vâna' pe traseul râșnovean, ci și bucureșteanul Alexandru 'Dodo' Pițigoi. Acesta din urmă a terminat etapa de pe Drumul Regelui pe poziția a patra a clasamentului absolut, obținând victoria categoriei I la o diferență de doar 2 zecimi în fața băcăuanului Costel Cășuneanu, care completează TOP5-ul printr-o prestație personală absolut impecabilă, stabilind un nou record al traseului pentru categoria turismelor: 2:41,789. Ultima treaptă a ierarhiei dedicate turismelor îi revine lui Radu Benea, care încheie etapa de la poalele Munților Parâng la 1.620 de câștigător, dar cu o mașină dezavantajată pe acest traseu.
Dominic Marcu își reafirmă statutul de unul dintre cei mai buni piloți ai momentului în naționalul de viteză în coastă, sinăianul obținând victoria categoriei III la exact un an distanță de la debutul cu Tesla Model S Plaid chiar pe traseul gorjean. Acesta a împărțit podiumul categoriei dedicate mașinilor "speciale" cu Claudiu Erhan, ocupantul poziției secunde având parte de o evoluție foarte bună și în creștere, respectiv Bogdan Popescu, care urcă pe ultima treaptă a podiumului grație modelului Dacia Logan STCC.
La câteva distanță după ce și-a sărbătorit ziua de naștere, Cășuneanu obține victoria Grupei 1 în fața lui Radu Benea și a maramureșeanului Călin Făgădar, acesta declarându-ne că îl vom revedea cel mai devreme pe traseul de la Reșița, pilotul având un program inițial de 4 etape pentru acest sezon. După cum era firesc, prin victoria categoriei I, Pițigoi se impune la Grupa 2, urmat de Horațiu Ionescu Cristea și brașoveanul Alexandru 'Tzache' Mitroi, acesta din urmă confruntându-se cu o problemă la planetara modelului Audi S1 Quattro chiar înainte de manșele decisive. Înscris în cadrul aceleiași grupe, Lucian Răduț 'a spart Gălbenușul' în prima urcare de concurs, după un derapaj încheiat în parapetul de beton de pe margine.
Reșițenii George Șchiopulescu și Claudiu Ciucă au dominat clasamentul Grupei 3, lucru deloc surprinzător având în vedere că mașinile celor doi s-ar încadra mai degrabă într-o grupă superioară, nicidecum în actuala ierarhie. Același lucru poate fi spus și despre mașina celui ce a completat podiumul câștigat de cel dintâi amintit, Bogdan Toma. De cealaltă parte, după o primă zi în care i-a învins pe toți cei trei amintiți, Sorin Huțanu n-a mai reușit să coboare sub timpul de 2:58, astfel c-a fost nevoit să se mulțumească cu un loc patru.
Bulgarul Iskren Veselinov a fost din nou la înălțime, și la propriu și la figurat. Acesta și-a luat revanșa în fața lui Răzvan Goșta care îl învinsese în prima etapă, astfel că după doar două etape, Grupa 4 este mai disputată ca oricând. De cealaltă parte, un alt reșițean, Darius 'Crazy' Vîlsan și-a adjudecat succesul Grupei 5, în vreme ce Daniel Arcan a fost într-o formă de zile mari, câștigând lupta de la Grupa 6 la doar 3 zecimi diferență în fața lui Costin 'Doc' Popescu. Tot cu o mașină despre care am putea spune că s-ar încadra într-o grupă superioară, Alexandru Krepelka s-a impus în cadrul Grupei 7.
După o primă zi foarte bună, Nicolas Benea 'a cedat' victoria în ierarhia Juniorilor lui Tudor Luca, însă rămâne lider la zi înaintea etapei de la Harghita-Băi. De partea cealaltă, Sebastian Miu și-a adjudecat victoria la Debutanți, însă sibianul Tudor Silaghi - care a terminat pe poziția secundă - a plecat acasă cu maxim de puncte, preluând șefia provizorie a clasamentului la zi.
Restul clasamentelor pot fi accesate AICI
Foto - Momentum Agency, arhive sportivi